دانلود و خرید کتاب هویت شهری احد صنعتگر آهنین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هویت شهری اثر احد صنعتگر آهنین

کتاب هویت شهری

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب هویت شهری

کتاب الکترونیکی هویت شهری نوشتۀ احد صنعتگر آهنین است و انتشارات ندای کوروش آن را منتشر کرده است. کتاب هویت شهری، به بررسی تغییرات شکل گرفته در معماری امروز و نتایج هویتی آن پرداخته است.

درباره کتاب هویت شهری

هویت شهری انعکاسی از سنن مردم محلی، فرهنگ و آرمان آنها و نشان‌دهندۀ نیازها، موفقیت‌ها، شکست‌ها و آیندۀ آن مردم و درکی از شهر است که به واسطۀ حس ایجاد می‌شود. هویت در محیط هنگامی تجلی می‌کند که ارتباط منطقی و احساس تعلق خاطر بین فرد و محیط زندگی‌اش به وجود آید و این ارتباط بر اساس شناخت عمیق و تشخیص محیط باشد و توان درک تمایز آن محیط نسبت به محیط‌های دیگر را نیز داشته باشد. هویت مکانی به معنای وابســتگی (تعلق) عاطفی قوی فرد به یک مکان با سکونتگاه ویژه است. این وابستگی بر اساس درک و شــناخت فرد از محیط فیزیکی بوده و شامل خاطرات، عواطف، دیدگاه‌ها، ارزش‌ها و ایده‌آل‌های انسان در محیط‌های متنوع فیزیکی است. کتاب هویت شهری، عوامل شکل دادن هویت به معماری را از سه جهت بررسی کرده است: 

۱. اصطلاحات فنی و تخصصی هویت

۲. هویت در معماری در شهرهای دوره مختلف تاریخی

۳. بررسی وضعیت کنونی و قبلی تهران

خواندن کتاب هویت شهری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به مباحث معماری و شهرسازی مناسب است

بخشی از کتاب هویت شهری

«در اثر به وجود آمدن بحران‌های هویت و به واسطه خصوصیت ذاتی مفهوم هویت که مرتباْ در حال تغییر و تحول است بعضاْ راهکارهایی سطحی و مقطعی به منظور ایجاد هویت به کار برده می‌شود. در واقع استفاده از چنین روش‌هایی تنها توهمی از هویت به وجود می‌آورد. در این مقاله بر آنیم به این پرسش پاسخ دهیم که مفهوم هویت در معماری چیست و بحران‌های هویتی چه پیامدهایی در معماری معاصر ایران داشته است؟...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۲۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۷۲۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان