دانلود و خرید کتاب مستشرقان و پیامبر اعظم(ص) حسین عبدالمحمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مستشرقان و پیامبر اعظم(ص) اثر حسین عبدالمحمدی

کتاب مستشرقان و پیامبر اعظم(ص)

معرفی کتاب مستشرقان و پیامبر اعظم(ص)

«مستشرقان و پیامبر اعظم(ص)» نوشته حسین عبدالمحمدی(-۱۳۴۲) است. محققان غربی نیز از قرون نخستین اسلامی تا به امروز ، به بررسی شخصیت و زندگانی پیامبر خاتم(ص) پرداخته، آثار بسیاری راجع به ایشان نگاشته‌اند. این آثار تحت عنوان شرق‌شناسی و اسلام‌شناسی مخاطبان متعددی را چه در جامعه اسلامی و چه در جامعه غربی متوجه خود کرده است. این نوشتار در زمینه بررسی منتقدانه روایت مستشرقان از پیامبر اسلام(ص) و با هدف تأمین متن درسی برای درس «تاریخ اسلام و مستشرقان» در مدارس عالی جامعة المصطفی(ص) العالمیة تدوین شده است. البته موضوع آن نه همه مسائل مربوط به پیامبر، بلکه آن حوادث مهمی از زندگی ایشان بوده که بیشتر مورد توجه مستشرقان قرار گرفته است. در فصل نخست این نوشته، به مفاهیم کلیدی پژوهش اشاره شده و با ذکر نکاتی درباره اهمیت و اهداف آن ضرورت تحقیق بیان گردیده است. سپس پیشینه این موضوع بررسی گردیده و پس از آن محدودیت‌های مستشرقان از نظر سیاسی و فرهنگی تبیین شده است تا روشن شود غربی‌ها از این دو زاویه در حصاری محدودند که بسیاری از مسائل اسلامی را از نگاه آنان دور می‌دارد. آن‌گاه شیوه تاریخ‌نگاری مستشرقان با الگو قراردادن یک مقاله از دائرة المعارف الاسلامی لیدن ـ که از نظر علمی مورد توجه مراکز آکادمیک می‌باشد ـ ارزیابی شده است. در همین فصل، مستشرقان برجسته دارای آثار درباره پیامبر اعظم(ص) معرفی شده‌اند. در فصول دیگر، دیدگاه‌های شرق‌شناسان درباره آیین پیامبر پیش از بعثت، چگونگی آغاز وحی، امی بودن پیامبر، ماهیت جنگ‌های ایشان، رابطه گسترش اسلام با جهاد و ازدواج‌های پیامبر اکرم(ص) مطرح و نقد و بررسی شده است.
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
این (بت‌ها)‌ جز نام‌هایی نیستند كه شما و پدرانتان نام‌گذاری كرده‌اید (و) خدا بر (حقانیت)‌ آنها هیچ دلیلی نفرستاده است. (آنان)‌ جز گمان و آن‌چه را كه دلخواهشان است، پیروی نمی‌كنند؛‌ با آن كه قطعا از جانب پروردگارشان برایشان هدایت آمده است. حال چگونه مشركان پس از این نکوهش شدید و توبیخ سخت درباره بت‌ها، از آن سخن خیالی شادمان شدند و سجده كردند؟!‌ چگونه متوجه این تناقض آشكار در سخن پیامبر نشدند؟ و اگر آن را دریافتند، با چه توجیهی وی را به دوش گرفتند و سراسر مكه را از پایین تا بالا دور زدند؛ در حالی كه می‌گفتند: پیامبرِ فرزندان عبدمناف؟!
مادربزرگ علی💝
چگونه مشركان در پایان سوره وقتی به آیه {فَاسْجُدُوا لِلَّهِ وَاعْبُدُوا} رسیدند، سجده كردند؛‌ در حالی كه سجده برای خدا را رد می‌كردند؟‌ خداوند می‌فرماید: {وَإِذَا قِیلَ لَهُمُ اسْجُدُوا لِلرَّحْمَنِ قَالُوا وَمَا الرَّحْمَنُ أَنَسْجُدُ لِمَا تَأْمُرُنَا وَزَادَهُمْ نُفُورًا}؛ و چون به آنان گفته شود: (خدای)‌ رحمان را سجده كنید، می‌گویند: رحمان چیست؟‌ آیا برای چیزی كه ما را (به آن) فرمان می‌دهی، سجده كنیم؟‌ و بر رمیدنشان می‌افزاید. از سوی دگر چگونه وقتی رسول خدا(ص)‌ به زعم آنها بت‌های قریش را ستایش كرد و آنها را دارای حق شفاعت دانست، احدی از مسلمانان مرتد نشد یا ایمان وی سست نگردید؟
مادربزرگ علی💝

حجم

۵۰۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۵۰۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان