دانلود و خرید کتاب روسپیگری؛ بیماری یا جرم؟ امیرسجاد فتوره چی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب روسپیگری؛ بیماری یا جرم؟

کتاب روسپیگری؛ بیماری یا جرم؟

معرفی کتاب روسپیگری؛ بیماری یا جرم؟

کتاب روسپیگری؛ بیماری یا جرم؟ نوشتهٔ امیرسجاد فتوره چی است. نشر برگ و باد این کتاب را منتشر کرده است. این اثر، تحلیل روان‌کاوی روسپی‌گری در جامعه است.

درباره کتاب روسپیگری؛ بیماری یا جرم؟

کتاب روسپیگری؛ بیماری یا جرم؟ با نگاهی متفاوت به موضوع روسپی‌گری پرداخته است. نویسنده در این کتاب سیر تاریخی و تحول روسپیگری در حکومت‌ها و دولت‌های مختلف ایران را نقد و تحلیل کرده و سپس این مسئله را در جامعهٔ امروز بررسی کرده است. روسپیگری را یکی از معضلات اجتماعی دانسته‌اند که اگر به‌شکل عمیق و علمی به آن بپردازیم، خواهیم دید که ریشهٔ روان‌شناسی دارد. این معضل برای دولت‌ها و ملت‌ها مشکل‌آفرین بوده است و می‌تواند تبعات بسیاری از جمله به‌دنیاآمدن فرزندان بی‌نام‌ونشان، انواع بیماری و... را به‌دنبال داشته باشد. امیرسجاد فتوره چی در کتاب «روسپیگری؛ بیماری یا جرم؟» آنچه باعث پایه‌گذاری خانه‌هایی برای روسپی‌ها شد، از دوران حکومت صفویه تا قبل از انقلاب ۱۳۵۷ را با شفافیت و تیزبینی منحصربه‌فرد عنوان کرده است. او توضیح داده است که پس از انقلاب ۱۳۵۷ و پیروزی جمهوری اسلامی در ایران، علاوه‌بر تخریب خانه‌ها، محله‌هایی هم که خانه‌های روسپی‌ها در آن قرار داشت، تخریب شد. «امیرسجاد فتوره‌چی» با ارائهٔ مستندات مشخص، به تاریخچهٔ این موضوع اشاره کرده و پس از آن، دلایل خود را برای اثبات مشکل‌آفرین‌بودن روسپی‌گری عنوان کرده است. با او همراه شوید.

خواندن کتاب روسپیگری؛ بیماری یا جرم؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه در باب روسپی‌گری در جامعه و تحلیل روان‌کاوی آن پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب روسپیگری؛ بیماری یا جرم؟

«عقده مدونا به چه معنا است؟ شاید شما هم تجربه آشنایی با مردانی را داشته باشید که در رابطه با همسران‌شان بسیار مبادی آداب و شایسته به نظر می‌آیند اما همزمان وارد روابط فرازناشویی هم می‌شوند. فکر می‌کنید این تعارض از کجا ناشی می‌شود؟ اولین بار فروید در سال ۱۹۲۵ از یک وضعیت روانی به نام عقده «فرشته فاحشه» یا «مدونا» صحبت کرد که در آن مردان، زنان را تنها به دو دستهٔ خوب و بد تقسیم‌بندی می‌کنند. ذهن آن‌ها زنان را یا سیاه یا سفید می‌داند و این دوپارگی و تقکیک ذهنی هیچ گاه نمی‌تواند مرزهای به هم نزدیکی پیدا کنند. این مردان در عمق روان خود عشق را با یکی و لذت را با دیگری تجربه می‌کنند.

عقده فرشته – فاحشه یا عقده مدونا یکی از اختلالات روانی و پنهانی است که غالباً در مردان شکل می‌گیرد و می‌تواند زمینه‌ساز پیچیدگی و مشکلات جدی در روابط از جمله خیانت شود. این مردان، زنان را به دو دسته تقسیم می‌کنند؛ زنان را به مانند مادر پاکدامن و خالی از خطا یا یک روسپی می‌بینند. به همین لحاظ عشق را با باکرگی، لذت و همخوابگی را با فاحشگی تداعی می‌کنند.

کسی که عقده فرشته - فاحشه (مدونا) دارد چگونه است؟

افراد دارای عقده مدونا رفتارهایی دارند که به عنوان غیرتی بودن آن‌ها را توجیه می‌کنند. برای این افراد خواهر یا محارم نزدیک نباید میل یا جاذبه‌های زنانه خود را نشان دهند و هر گونه ابراز زنانگی برای آن‌ها مصادف با فاحشگی است. برای افراد مبتلا به این اختلال ناممکن است که بپذیرند خواهر و مادر خود نیز نیاز جنسی دارند. از سوی دیگر میل جنسی خود را منوط به زنان روسپی می‌کنند و مهرورزی و ازدواج را با زنان باکره شرط می‌دانند. از همین رو پیشقدم شدن خانم‌ها برای ازدواج و تشکیل خانواده را نیز قبیح می‌دانند. از طرفی از ازدواج با نامزدی که با او رابطه جنسی داشته‌اند امتناع می‌کنند چرا که دیگر او را پاک و مقدس نمی‌دانند.

آن‌ها هیچ گونه اعتباری برای میل جنسی زنان قائل نیستند. می‌توانند به کسی عشق بورزند اما بحث شراکت جنسی با او برایشان دشوار است. ممکن است روابط جنسی متعددی را تجربه کنند اما در نهایت زنان پرهیزگارتر را مدنظر خود قرار می‌دهند. برای او فرشته یا مادر در یک قاب و فانتزی‌های جنسی با روسپیگری در یک قاب دیگر جای دارند. این زمینه‌ها می‌تواند باعث پرهیز او از ازدواج هم بشود. این مردان در مقابل همسران‌شان خوددار و در مقابل فاحشه‌ها سیری ناپذیرند.

ریشه‌های عقده فرشته- فاحشه (مدونا)

این اختلال از دسته اختلالاتی است که بسیار زیاد تحت تاثیر فرهنگ و باورها قرار دارد. اغلب در جوامعی که دختران باید تا زمان ازدواج بکارت خود را حفظ کنند و بعد از ازدواج جز نقش مادرانگی یا پخت‌وپز و شست‌وشو وظیفه دیگری ندارند شیوع این اختلال بسیار دیده می‌شود.

عقده مدونا در افرادی که عقده ادیپ دارند نیز دیده می‌شود. در عقده فرشته – فاحشه پسری که در مرحله ادیپال تثبیت شده برای رهایی از تعارضات اولیه مادر یا فرشته را در جایگاه تقدس و هر گونه بروزهای زنانگی در زنان را با تعریف فاحشگی در یک رتبه قرار می‌دهد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

حجم

۹۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

قیمت:
۲۷,۳۰۰
تومان