دانلود و خرید کتاب مجموعه اعترافات فتنه هشتاد و هشت (جلد سوم) سلمان علوی نیک
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مجموعه اعترافات فتنه هشتاد و هشت (جلد سوم) اثر سلمان  علوی نیک

کتاب مجموعه اعترافات فتنه هشتاد و هشت (جلد سوم)

معرفی کتاب مجموعه اعترافات فتنه هشتاد و هشت (جلد سوم)

کتاب «مجموعه اعترافات فتنه هشتاد و هشت (جلد سوم)» نوشتۀ سلمان علوی نیک است و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مجموعه اعترافات فتنه هشتاد و هشت (جلد سوم)

انتخابات در نظام جمهوری اسلامی از زمان تأسیس آن همواره نماد مردم‌سالاری دینی و جایگاهی برای سنجش حضور مردم در دفاع از آرمان‌های آن بوده است. جریان‌های مخالف و معاند داخلی و خارجی نیز به دلیل حساسیت بالای این حضور همواره تلاش می‌کنند ضمن تحریف حضور مردم، با ادعای عدم تأثیر رأی مردم و شایعۀ تقلب، باعث دلسردی و ناامیدی مردم ایران شوند و پایه‌های مردم‌سالاری نظام را سست کنند. همین اقدامات بود که انتخابات دهم ریاست‌جمهوری را که با رأی شگفت‌انگیز مردم ایران جشنی سراسری برای ملت بود، به تلخی کشاند. عوامل داخلی نیز که تا پیش ازاین دشمن نظام نبودند جهالت کردند و از تقلب گسترده در انتخابات دهم سخن گفتند و شورش‌های خیابانی شکل گرفت.

مرکز اسناد انقلاب اسلامی جهت معرفی و بررسی ابعاد فتنۀ ۸۸ کتاب ۳ جلدی مجموعه اعترافات فتنه هشتاد و هشت را منتش کرده است. انتخابات دهم ریاست جمهوری و حوادث متعاقب آن عرصه‌ای بود تا میزان پایبندی گروه‌ها و احزاب به ارزش‌های انقلاب مشخص شود. یکی از احزابی که به شایعۀ تقلب در انتخابات دامن زد حزب کارگزاران سازندگی بود. کتاب مجموعه اعترافات فتنه هشتاد و هشت (جلد سوم) ابتدا تاریخچۀ تأسیس این حزب، مشی و فلسفۀ سیاسی آن، ابعاد اعتقادی و فکری کارگزاران و دیدگاهشان دربارۀ اصل ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی و جکوت اسلام را توضیح می‌دهد سپس اعترافات جهانبخش خانجانی از اعضای شورای سیاست‌گذاری حزب کارگزاران و معاون تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد موسوی دربارۀ نحوۀ تدارک بلوای بعد از انتخابات و در نهایت احکام دادگاه را را ارائه کرده است.

خواندن کتاب مجموعه اعترافات فتنه هشتاد و هشت (جلد سوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران و علاقه‌مندان به تاریخ معاصر ایران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مجموعه اعترافات فتنه هشتاد و هشت (جلد سوم)

«در نیمهٔ دوم سال ۱۳۷۴ و با نزدیک‌شدن به انتخابات پنجمین پارلمان جمهوری ١٣٧٤ ، اسلامی جرقه‌های تشکیل حزبی متشکل از یاران هاشمی رفسنجانی زده شد. جامعهٔ روحانیت مبارز و گروه‌های راست‌روی نام پنج‌تن از یاران رفسنجانی رئیس‌جمهوری وقت خط کشیدند تا در میدان سیاست جمهوری اسلامی گروه خدمتگزاران سازندگی وارد کارزار شوند. در اولین بیانیهٔ مردان هاشمی امضای شانزده نفر که ده تن آنان وزیر دولت وقت و معاون رئیس‌جمهور بودند زده شد که با مخالفت مصلحت‌اندیشانهٔ رهبر انقلاب از حضور وزرای وقت در این گروه به دلیل شائبهٔ دخالت در امر انتخابات نام آنان حذف گردید. در ٧٨/٥/٢٥ این حزب رئیس‌جمهور وقت، پرچم حزب کارگزاران سازندگی ایران را برافراشت و به جمع احزاب درآمد تا سکان حزبی از جریان چپ با گرایش لیبرالی و حرکتی تکنوکرات و پراگمات متأثر از اندیشه‌های غرب را به عهده بگیرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۶٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

حجم

۴۶٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان