دانلود و خرید کتاب پیوست عدالت اجتماعی محمدصادق تراب زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیوست عدالت اجتماعی اثر محمدصادق تراب زاده

کتاب پیوست عدالت اجتماعی

معرفی کتاب پیوست عدالت اجتماعی

کتاب پیوست عدالت اجتماعی به قلم محمدصادق تراب‌زاده، علی مصطفوی، حسین سرآبادانی و علیرضا سجادیه، با همکاری پژوهشکده امور اقتصادی منتشر شده است. این اثر به بررسی و ارزشیابی طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد (مهیا) با هدف تحلیل تأثیرات آن بر عدالت اجتماعی می‌پردازد. طرح مهیا که با هدف بهبود عدالت در توزیع یارانه‌های آرد اجرا شده است، به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم اجرایی در زمینه حمایت‌های اقتصادی در کشور شناخته می‌شود.

درباره کتاب پیوست عدالت اجتماعی

کتاب پیوست عدالت اجتماعی در تلاش است تا ابعاد مختلف طرح مهیا را از منظر عدالت اجتماعی مورد تحلیل قرار دهد. این طرح که مدیریت یارانه آرد را هدف‌گذاری کرده است، در پی آن است تا به شیوه‌ای هوشمندانه به ارتقای عدالت اجتماعی و کاهش نابرابری‌های اقتصادی در زنجیره گندم، آرد و نان کمک کند. نویسندگان در این کتاب با تمرکز بر اجرای فاز اول طرح، به ارزشیابی و تحلیل اثرات این طرح بر عدالت اجتماعی پرداخته‌اند و نتایج علمی و پژوهشی را که می‌تواند در سیاست‌گذاری‌ها مؤثر باشد، ارائه می‌کنند.

در مرحله اول، کتاب به توضیح روش‌شناسی پیوست عدالت اجتماعی می‌پردازد و نظریه‌های مختلف عدالت را که ممکن است بر ارزشیابی طرح‌های اجتماعی اثر بگذارند، بررسی می‌کند. سپس مسئله نان و وضعیت ذی‌نفعان زنجیره گندم - آرد - نان در کشور، از جمله تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و سیاست‌گذاران را تشریح می‌کند. این بخش به شفاف‌سازی مشکلات موجود در این زنجیره می‌پردازد و نشان می‌دهد که چگونه نابرابری‌های اقتصادی می‌توانند در این چرخه تأثیرگذار باشند.

در ادامه، نویسندگان روند تحولات زنجیره گندم-آرد-نان در سال ۱۴۰۰ را بررسی می‌کنند و ایده‌های مداخلاتی که برای بهبود این روند و تقویت عدالت اجتماعی مطرح شده‌اند، تشریح می‌شوند. در فصل‌های بعدی، روش‌شناسی ارزشیابی طرح مهیا و نظریهٔ تغییر که در طراحی و اجرای این طرح مورد استفاده قرار گرفته است، بیان می‌شود.

یکی از مباحث کتاب پیوست عدالت اجتماعی ارزشیابی فرایندی و نهادی طرح مهیا است. نویسندگان به دقت بررسی می‌کنند که این طرح تا چه حد توانسته است در مسیر تحقق عدالت اجتماعی موفق عمل کند و چه چالش‌هایی در اجرای آن وجود داشته است. همچنین در این بخش، تحلیل‌های دقیقی از نحوه اثرگذاری زنجیره علی طرح مهیا بر تحقق اهداف کلان عدالت اجتماعی ارائه می‌شود.

کتاب پیوست عدالت اجتماعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای سیاست‌گذاران، پژوهشگران حوزهٔ اقتصاد اجتماعی، کارشناسان عدالت اجتماعی و دانشجویان رشته‌های اقتصاد و مدیریت، مناسب است. همچنین افرادی که در زمینه مطالعات یارانه‌ها و مدیریت منابع عمومی فعالیت دارند، می‌توانند به این کتاب رجوع کنند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان