دانلود و خرید کتاب بهبود رابطه والد و کودک از طریق بازی (جلد اول) سو سی. براتون ترجمه سعیده سادات مصطفوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب بهبود رابطه والد و کودک از طریق بازی (جلد اول)

کتاب بهبود رابطه والد و کودک از طریق بازی (جلد اول) نوشتهٔ سو سی. براتون و گری ال. لندرث و ترزا کلام و سندرا آر. بلاکارد و ترجمهٔ سعیده سادات مصطفوی و جواد محمودی قرایی و نرگس علیرضایی است. نشر قطره این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابچهٔ راهنمای درمانگران.

درباره کتاب بهبود رابطه والد و کودک از طریق بازی (جلد اول)

آیا پدر و مادر می‌توانند جای بازی‌درمانگر را برای کودک خود پر کنند؟ کتاب بهبود رابطه والد و کودک از طریق بازی (جلد اول) را نسخهٔ جدید، گسترش‌یافته و اصلاح‌شدهٔ کتابچهٔ راهنمای درمان رابطه بین کودک و والدین (CPRT) دانسته‌اند. این اثر شامل چهار پروتکل جدید درمانی CPRT و دفترچه‌های والدین سازگار با افراد خاص است؛ والدین کودکان نوپا، والدین کودکان پیش‌نوجوان، خانواده‌های فرزندخوانده و رابطهٔ معلم - دانش‌آموز، همراه با پروتکل اصلاح‌شدهٔ اصلی CPRT و دفترچهٔ یادداشت والدین برای سنین سه تا ده. این راهنما یک چارچوب جامع برای انجام CPRT در اختیار CPRT/ فرزند درمانگر قرار داده است و به دو بخش عمده، پروتکل درمانگر و نوت‌بوک والدین تقسیم شده است. منابع آموزشی، کمک‌آموزشی و مواد تکمیلی، مواد بازاریابی و ارزیابی‌ها از دیگر بخش‌های این کتاب است.

نویسندگان با تکیه بر تجربهٔ گسترده خود به‌عنوان بازی‌درمانگر حرفه‌ای و فرزنددرمانگر، اصول CCPT و CPRT را در این پروتکل آسان برای پیروی برای پزشکان به کار گرفته‌اند تا با موفقیت مدل CPRT مبتنی بر شواهد را اجرا کنند. با استفاده از این راهنما و وب‌سایت تلاش می‌شود تا والدین با یادگرفتن شیوه‌های بازی‌درمانی کودک‌محور، بتوانند جانشین خوبی برای بازی‌درمانگران کودکان خود باشند و محیط امن و سالمی را برای آن‌ها فراهم کنند. روش مورد استفاده در این کتاب برگرفته از روش «فیلیال تراپی» است که در آن تمرکز بر رابطهٔ عاطفی موجود بین والد و کودک است و تلاش می‌شود تا والدین با یادگرفتن شیوه‌های بازی‌درمانی کودک‌محور، بتوانند جانشین خوبی برای بازی‌درمانگرانِ کودکان خود باشند و محیط امن و سالمی را برای آن‌ها فراهم کنند. کتاب حاضر یکی از پرفروش ترین و ممتازترین کتب آموزشی در دانشکده‌ها و آکادمی‌های روان‌شناسی دانشگاه‌های سراسر جهان شناخته شده است.

خواندن کتاب بهبود رابطه والد و کودک از طریق بازی (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به درمانگران و دوستداران مطالعه در باب بازی‌درمانگری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بهبود رابطه والد و کودک از طریق بازی (جلد اول)

«در درون هر جلسهٔ درمانی مطرح شده در این راهنما، یک سری منابع، اطلاعات و مثال‌ها جهت آمادگی درمانگران برای ارائهٔ هر جلسه وجود دارد که به درک مفاهیم و فعالیت‌های مربوط به هر جلسه کمک زیادی می‌کند. البته مطالب و مثال‌های مطرح شده در این قسمت‌ها لزوماً نباید به همان صورت حفظ و ارائه شوند. در چندین مورد، نویسنده تجارب شخصی والدین را جهت روشن‌سازی یک نکتهٔ آموزشی ارائه کرده است، اما باز هم لازم است که شما به‌عنوان یک درمانگر از مثال‌ها و استعاره‌های خودتان جهت آموزشِ بهتر نکات هر جلسه بهره بگیرید تا مطالب ملموس‌تر و قابل فهم‌تر شوند. اگر شما تجربهٔ والد بودن را ندارید یا تجارب کمی با کودکان دارید، وانمود نکنید که فرد باتجربه‌ای هستید. شما می‌توانید از تجارب و حرف‌های خود به‌عنوان یک بازی درمانگر، معلم و مواردی از این قبیل استفاده کنید یا ماجراهایی را که از دوستانتان شنیده‌اید یا تجارب بستگانتان با کودکان را مطرح کنید. برای درمانگران با تجربه این کتابچهٔ راهنما می‌تواند یک خلاصهٔ مختصر و مفید از روش درمانی CPRT باشد.

پیشنهاد ما این است که درمانگران هنگام استفاده از این راهنما، مطالب مربوط به کتابچهٔ راهنمای درمانگر در هر جلسه را نیز در دست داشته باشند تا نکات اضافه‌ای را در صورت نیاز به آن بیفزایند و در صورت امکان در محتوای هر جلسه وارد کنند. از این راهنما در حین اجرای جلسات آموزش به والدین استفاده نکنید، آموزش‌های شما نباید خشک و بسیار رسمی یا متکی به متن باشد. برنامهٔ آموزشی CPRT جهت استفادهٔ بازی درمانگران مجرب با آموزش‌های اولیه در زمینهٔ بازی‌درمانی کودک‌محور، گروه‌درمانی، آموزش مهارت‌های اولیه در زمینهٔ CPRT، مفاهیم و فرایندهای مرتبط با آن است. اگر در هنگام اجرای جلسات آموزشی صرفاً از روی متن بخوانید، در فرایند آموزش اختلال ایجاد می‌شود و رشد ارتباط درمانی بین والدین و درمانگر امکان‌پذیر نیست. درمانگر باید به حدی بر مطالب این شیوهٔ درمانی مسلط باشد که آن‌ها را به زبان خودش و به صورتی قابل‌فهم برای والدین شرکت‌کننده در جلسات، ارائه دهد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۱۱ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۱۱ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان