دانلود و خرید کتاب حالم با شبکه های اجتماعی خوبه؟ فائزه السادات حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حالم با شبکه های اجتماعی خوبه؟ اثر فائزه السادات حسینی

کتاب حالم با شبکه های اجتماعی خوبه؟

معرفی کتاب حالم با شبکه های اجتماعی خوبه؟

کتاب «حالم با شبکه های اجتماعی خوبه؟» نوشتۀ فائزه السادات حسینی است و انتشارات نواندیشان دنیای کتاب آن را منتشر کرده است. 

درباره کتاب حالم با شبکه های اجتماعی خوبه؟

آیا چشمانمان ارزش دیدن هر مطلبی را در شبکه‌های اجتماعی دارد؟

رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی ابزاری برای انتقال اطلاعات، ایده‌ها و افكار افراد و جامعه هستند و از گذشته تاکنون شکل‌های متفاوتی از رسانه وجود داشته‌اند. از سنتی‌ترین شکل آن گرفته تا امروز از طریق اینترنت، ‌شبکه و کانال‌های مختلف انجام می‌گیرد. رسانه اما مهم‌تر از هر چیزی به آموزش نیاز دارد و کسانی که به‌ویژه در دنیای امروز، در حوزۀ رسانه فعالیت می‌کنند باید آموزش ببینند تا بتوانند به‌درستی فعالیت کنند و در این مسیر دچار مشکل نشوند.

پس از پررنگ‌شدن شبکه‌های اجتماعی در دهۀ ۹۰ شمسی، اهمیت داده‌های شخصی بیشتر نمایان شد. اطلاعاتی که مربوط به اوراق هویتی نبود و در واقع شامل مشخصات فکری، رفتاری و سبک زندگی مردم می‌شد. کسی یا مجموعه‌ای مربوط به حکومت هم مردم را مجبور به انتشار اطلاعات نمی‌کرد. مردم توییتر را بستری برای بیان‌کردن عقاید سیاسی و آزادی بیان می‌دانستند؛ ولی در اینستاگرام اصل قضیه بر پایۀ نمایش تصاویر و کلیپ‌هایی از سبک زندگی در غرب بود؛ بنابراین پیامی که مخابره می‌شد مصرف‌گرایی همراه با ظهور پدیده‌هایی مثل اینفلوئنسرها، میکرواینفلوئنسرها و بلاگرها بود.

امروز به‌واسطهٔ اینستاگرام، افرادی صرف دیده‌شدن زیاد به شهرت می‌رسند. یعنی اگر تا دیروز افرادی با توانمندی‌های هنری، ورزشی و اجتماعی سلبریتی نامیده می‌شدند، این مسیر ازطریق رسانه‌های سنتی همانند تلویزیون، سینما، مجله، کتاب و روزنامه بود ولی حالا با اینستاگرام زن یا مرد تنها با بارگذاری تصویر و چند خط توضیح تبدیل به یکی از پربازدیدها می‌شوند. علاوه بر این، این افراد با خودشان فرهنگ زیست تجملاتی را در ۲ شاخۀ اصلی مادران اینفلوئنسر و بلاگرهای فشن یا مد می‌آورند؛ بنابراین، بهترین فرصت را برای شرکت‌های بزرگ تجاری فراهم می‌کنند تا با مشهوران اینستایی سود بیشتری کسب کنند. فائزه سادات حسینی در کتاب حالم با شبکه‌های اجتماعی خوبه؟ گزارش‌های غربی از رفتارشناسی کاربران شبکه‌های اجتماعی را بررسی می‌کند.

او در اولین بخش به گزارش اتحادیۀ اروپا دربارۀ استفادۀ زنان و دختران از شبکه‌های اجتماعی می‌پردازد تا خوانندگان با کلیتی از مسائل آنان در فضای مجازی آشنا شوند. سپس در بخش دوم به تعریف مهم‌ترین کاربران شبکه‌های اجتماعی همچون سلبریتی‌ها، اینفلوئنسرها، میکرو اینفلوئنسرها می‌پردازد و در نهایت بخش سوم کتاب حالم با شبکه‌های اجتماعی خوبه؟ از تأثیر برجسته‌ترین گروه‌های اینفلوئنسری بر جوانان و نوجوانان می‌گوید. 

خواندن کتاب حالم با شبکه های اجتماعی خوبه؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به جامعه‌شناسان، کارشناسان رسانه و علاقه‌مندان به شبکه‌های اجتماعی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان