دانلود و خرید کتاب تحلیل رفتار متقابل در افسردگی سمیه شهرابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تحلیل رفتار متقابل در افسردگی اثر سمیه شهرابی

کتاب تحلیل رفتار متقابل در افسردگی

نویسنده:سمیه شهرابی
انتشارات:نشر برگ و باد
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تحلیل رفتار متقابل در افسردگی

کتاب تحلیل رفتار متقابل در افسردگی به‌قلم سمیه شهرابی را نشر برگ و باد منتشر کرده است. این کتاب می‌کوشد به تشریح روند به‌کارگیری رویکرد تحلیل رفتار متقابل در درمان افسردگی بپردازد.

درباره کتاب تحلیل رفتار متقابل در افسردگی

نظریه‌ی تحلیل رفتار متقابل یکی از از نظریات مهم روان‌شناسی است که در سال ۱۹۵۰ از سوی اریک برن، پزشک و روان‌شناس کانادایی ارائه شد. این نظریه بر این اصل مبتنی است که نحوه‌ و اثر تعامل با دیگران و داشتن روابط اجتماعی بر حالات و ویژگی‌های روان آدمی و رفتار او نقش‌آفرین است و برای حل مشکلات روحی و کمک به بیمار لازم است تا به تحلیل رفتارها و حالات او پرداخت. رفتارهایی که مثل نمایشی از پیش‌تعیین‌شده و با پیروی از الگوهای ثابتی که می‌توان آن‌ها را بازی نامید، بروز می‌کنند. این نظریه از زمان مطرح شدن تا امروز پویایی خود را حفظ کرده و با یافته‌ها و مطالعات جدید به شناخت بیشتر خصایص روحی انسان و درمان مشکلات آن کمک می‌کند. کتاب حاضر کوشیده در ۱۰ فصل به چگونگی به‌کارگیری این رویکرد در درمان افسردگی بپردازد و کلیدهای مهمی برای درمان و نحوه‌ٔ تعامل با بیماران مبتلا به افسردگی به دست روان‌درمانگران دهد.

خواندن کتاب تحلیل رفتار متقابل در افسردگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مباحث روان‌شناسی، دانشجویان رشته‌های روان‌شناسی و مشاوره و درمان‌گران و مشاوران از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب تحلیل رفتار متقابل در افسردگی 

«نظریهٔ روان‌درمانی تحلیل رفتار متقابل

برن علاقهٔ زیادی به روشن کردن روند روان‌درمانی و اهمیت درگیر کردن مراجع به‌عنوان یک شریک همکاری درمان داشت. این اشتیاق در اوایل کارش به‌عنوان روان‌پزشک مشهود بود. برن یکی از اولین روان‌پزشکان بود که بیماران را به کنفرانس‌های موردی در بیمارستان‌ها دعوت کرد. وی به‌طور فعال آن‌ها را به شرکت در انتخاب روش‌های درمانی دعوت کرد. یکی از جنبه‌های فرآیند ابهام‌زدایی که برن بر آن تأکید داشت، اصرار وی در استفاده از زبان محاوره‌ای و روزمره برای مفاهیم نظری بود. در‌حالی‌که استفاده از زبان و مفاهیم در دسترس احتمالاً به محبوبیت TA کمک کرده است. برخی از متخصصان حدس می‌زنند که برچسب‌های محاوره‌ای در نظریه ممکن است برداشتی از کمبود مفاهیم علمی یا حتی آماتوری بودن را ایجاد کند. علی‌رغم این برخی از نویسندگان استدلال می‌کنند که استفاده از زبان محاوره‌ای قابل فهم و دیاگرام‌های فرآیندهای درونی و بین فردی از نقاط قوت TA است.

نظریهٔ شخصیت تحلیل ساختاری

حالات خود، والد بالغ و کودک برای اولین‌بار به‌طور سیستماتیک با تحلیل رفتار متقابل مورد مطالعه قرار گرفتند و پایه‌های اساسی و نشانگر آن هستند. هر آنچه که به حالت‌های نفسانی می‌پردازد، تحلیل رفتار متقابل است و هر چیزی که آن‌ها را نادیده می‌گیرد، آن نیست.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

قیمت:
۶۲,۴۰۰
تومان