دانلود و خرید کتاب شناختی بر مبدل های حرارتی (جلد اول) سجاد خدایاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شناختی بر مبدل های حرارتی (جلد اول) اثر سجاد خدایاری

کتاب شناختی بر مبدل های حرارتی (جلد اول)

معرفی کتاب شناختی بر مبدل های حرارتی (جلد اول)

کتاب شناختی بر مبدل های حرارتی (جلد اول) به‌قلم سجاد خدایاری، فرید علی زاد اقیانوس و عصمت ساکت را انتشارات آذرفر منتشر کرده است. این کتاب به معرفی انواع مبدل‌های حرارتی و تشریح عملکرد آن‌ها می‌پردازد.

درباره کتاب شناختی بر مبدل های حرارتی (جلد اول)

مبدل گرمایی یا مبدل حرارتی دستگاهی است که برای انتقال حرارت مؤثر بین دو سیال گاز یا مایع به دیگری استفاده می‌شود. از رایج‌ترین مبدل‌های حرارتی، رادیاتور خودرو و رادیاتور شوفاژ است. مبدل‌های حرارتی در صنایع مختلف ازجمله تهویهٔ مطبوع، خودرو، نفت‌وگاز و بسیار صنایع دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کتاب می‌کوشد تا در قالب ۵ فصل به تشریح انواع این مبدل‌ها و توضیح نحوه‌ٔ عملکرد آن‌ها بپردازد.

خواندن کتاب شناختی بر مبدل های حرارتی (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان رشته‌های فیزیک و شیمی و مهندسی صنایع و نیز فعالان حوزه‌های صنعتی از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب شناختی بر مبدل های حرارتی (جلد اول)

«حرارتی پوسته لوله

مبدل‌های حرارتی پوسته لوله‌ای با مقطع دایره‌ای که در پوسته‌ای استوانه‌شکل نصب شده‌اند ساخته می‌شوند به‌طوری‌که محور لوله‌ها موازی با محور پوسته است. این مبدل‌ها به‌صورت وسیعی به‌عنوان خنک‌کن‌های روغن و چگالنده‌ها و پیش‌گرم‌کن‌ها در نیروگاه و به‌عنوان مولدهای بخار در نیروگاه‌های هسته‌ای و در کاربردهای صنایع فرآیندی و شیمیایی استفاده می‌شود. یک سیال داخل لوله‌ها و سیال دیگر در سمت پوسته به‌صورت متقاطع با لوله‌ها و یا در طول آن‌ها جریان دارد. اهداف اصلی طراحی در این مبدل‌ها در نظر گرفتن انبساط گرمایی پوسته و لوله‌ها و تمیز کردن آسان‌تر مجموعه و هزینهٔ کم در روش ساخت و تولید آن‌ها نسبت به سایرین می‌باشد. در مبدل‌های پوسته‌ای و لوله‌ای با صفحه‌لوله‌های ثابت‌ پوسته به صفحهٔ لوله جوش شده است و هیچگونه دسترسی به خارج از دستهٔ لوله‌ها برای تمیز کاری وجود ندارد. در این نوع از مبدل‌ها تمیز کردن لوله آسان است. مبدل‌های پوسته‌لوله‌ای با دستهٔ لوله‌شکل دارای کمترین هزینهٔ ساخت می‌باشد. زیرا در آن‌ها فقط به یک لوله نیاز است سطح داخلی لوله‌ها به‌دلیل خم U شکل تند را نمی‌توان با وسایل مکانیکی تمیز کرد در این مبدل‌ها تعداد زوجی از گذرگاه لوله به‌کار می‌رود ولی محدودیتی از نظر انبساط گرمایی وجود ندارد.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۶ صفحه

حجم

۸٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۶ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان