دانلود و خرید کتاب آشنایی با انرژی های نو، پاک و تجدیدپذیر سجاد خدایاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آشنایی با انرژی های نو، پاک و تجدیدپذیر اثر سجاد خدایاری

کتاب آشنایی با انرژی های نو، پاک و تجدیدپذیر

معرفی کتاب آشنایی با انرژی های نو، پاک و تجدیدپذیر

کتاب آشنایی با انرژی‌ های نو، پاک و تجدیدپذیر نوشتۀ سجاد خدایاری، الهام مظفر و محمدرضا اسماعیل پور و ویراستۀ حمیدرضا یوسفی است. انتشارات آذرفر این کتاب آموزشی را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب آشنایی با انرژی‌ های نو، پاک و تجدیدپذیر

کتاب آشنایی با انرژی‌ های نو، پاک و تجدیدپذیر درمورد انرژی‌های جدید از ابتدا صحبت کرده است. در فیزیک، انرژی به‌معنی فعالیت یا خاصیت کمیتی یک جسم است که قابل‌اندازه‌گیری و انتقال به اشیای دیگر یا قابل‌تبدیل به حالت‌ها و شکل‌های مختلف است. انرژی، کمیتی بنیادین است که برای توصیف وضعیت یک ذرهٔ شیء یا سامانه به آن نسبت داده می‌شود. در کتاب‌های مرجع فیزیک، انرژی را به‌صورت توانایی انجام کار تعریف می‌کنند. تا به امروز گونه‌های متفاوتی از انرژی شناخته شده که باتوجه‌به نحوۀ آزادسازی و تأثیرگذاری به دسته‌های متفاوتی طبقه‌بندی می‌شود؛ از آن جمله می‌توان انرژی جنبشی، انرژی پتانسیل، انرژی گرمایی، انرژی الکترومغناطیسی، انرژی شیمیایی و انرژی الکتریکی و انرژی هسته‌ای را نام برد. در علم فیزیک انرژی را به دو بخش تقسیم می‌کنند:

۱- اکسرژی، بخش مفید انرژی

۲- انرژی، بخش قابل‌تبدیل انرژی

خواندن کتاب آشنایی با انرژی‌ های نو، پاک و تجدیدپذیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب آموزشی را به دوستداران علم فیزیک پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آشنایی با انرژی‌ های نو، پاک و تجدیدپذیر

«فایده‌های کلیدی انرژی تجدیدپذیر

فایده‌های محیطی: فن آوری‌های انرژی تجدیدپذیر، منابعی پاک از انرژی هستند که از صنایع انرژی‌های مرسوم تماس و آلودگی محیطی بسیار کمتری دارند. انرژی برای نسل‌های آینده ما انرژی تجدیدپذیر پایان نخواهد پذیرفت، هرگز. اما منابع دیگر انرژی محدودند و همین روزها ته می‌کشند.

مشاغل و اقتصاد سرمایه‌گذاری‌ها بر روی انرژی تجدیدپذیر اغلب صرف تهیه مواد خام لوازم و کالا و مصرفی و ساختاری برای ساخت و نگهداری وسایل می‌شود، تا سرمایه‌گذاری بر روی واردات پر خرج. انرژی این بدان معناست که پولی که شما بابت انرژی می‌پردازید به‌جای اینکه وارد اقتصاد کشوری بیگانه شود در کشور خودمان باقی‌مانده، اشتغال‌زایی کرده و موجب صرفه‌جویی اقتصادی در مصرف سوخت می‌شود.

فایده‌های محیطی

فن آوری‌های انرژی قابل‌تجدید از صنایع انرژی موسوم که بر سوخت فسیلی تکیه دارند با محیط اطرافش بسیار دوستانه‌تر عمل می‌کند. سوخت‌های فسیلی در بسیاری از مشکلات زیست‌محیطی که ما امروزه با آنها مواجه هستیم، سهم قابل‌توجهی دارند گازهای گلخانه‌ای آلودگی هوا و آلایش آب‌وخاک درصورتی‌که منابع انرژی تجدیدپذیر در این امر سهم بسیار اندکی داشته یا هیچ نقشی ندارند. گازهای گلخانه‌ای، دی‌اکسیدکربن، متان اکسید نیتروژن، هیدروکربن‌ها و کلرو فلوئور کربن‌ها جو زمین را مثل یک پتوی گرم و شفاف احاطه کرده‌اند به اشعه گرم خورشید اجازه داخل‌شدن می‌دهند و گرما را در نزدیک سطح زمین به دام می‌اندازند، نگه می‌دارند.

اثرات این گلخانه طبیعی دمای متوسط سطح زمین را حدود ۶۰ درجه فارنهایت ۳۳ درجه سانتیگراد نگه می‌دارد؛ اما افزایش مصرف سوخت‌های فسیلی، به طور قابل‌توجهی انتشار (تولید) گازهای گلخانه‌ای را زیاد کرده است مخصوصاً دی‌اکسیدکربن، به‌وجودآورنده افزایش اثر گازهای گلخانه‌ای که به‌عنوان گرمای محسوس و یکپارچه زمین شناخته می‌شود. مطابق نظر آژانس حفاظت محیط ایالات متحده، سهم دی‌اکسیدکربن عهده‌دار ۱/۲ تا ۲/۳ افزایش عمومی دماست.

بااین‌وجود، فن آوری‌های انرژی قابل‌تجدید گرما و الکتریسیته را با انتشار (تولید) مقدار ناچیز یا صفر دی‌اکسیدکربن تولید می‌کندهم چنین استفاده از انرژی سوخت‌های فسیلی، منبع مهمی برای آلودگی هوا، آب‌وخاک است. آلاینده‌ها نظیر منوکسید کربن‌دی‌اکسید گوگرد دی‌اکسید نیتروژن، ذرات معلق و سرب - باج غم‌انگیزی از محیط گرداگرد ما می‌گیرند.

 به‌عبارت‌دیگر، اغلب فن آوری‌های انرژی قابل‌تجدید، آلودگی ناچیز یا صفر تولید می‌کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۶۹ صفحه

حجم

۱۸٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۶۹ صفحه

قیمت:
۱۲۹,۰۰۰
تومان