دانلود و خرید کتاب زند کوچک ایلیاد مرتضی غیاثی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زند کوچک ایلیاد اثر مرتضی غیاثی

کتاب زند کوچک ایلیاد

نویسنده:مرتضی غیاثی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب زند کوچک ایلیاد

کتاب زند کوچک ایلیاد نوشتهٔ مرتضی غیاثی است. خانه داستان چوک این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی دربردارندهٔ گزارشی کوتاه بر کتاب «ایلیاد» اثر هومر بر پایهٔ نسخهٔ یونانی.

درباره کتاب زند کوچک ایلیاد

کتاب زند کوچک ایلیاد کوشیده است نقد و تفسیری بر یک کتاب شعر حماسی یونان (بر پایهٔ نسخهٔ یونانی آن) بنویسد. این کتاب شعر مشهور، «ایلیاد» نام دارد و «هومِر» آن را در ۸ یا ۹ پیش از میلاد حضرت مسیح (ع) نوشته است. مرتضی غیاثی در کتاب حاضر، گزیده‌ای از برترین گزارش‌های دانشورانه را که در باب ایلیاد نوشته شده، گرد آورده است.

هومِر که در زبان یونانی «همرس» یا «هُمِر» خوانده می‌شود، شاعر و داستان‌سرایی از اهالی ناحیهٔ اسمیرنا در یونان است. دربارهٔ سال زندگی او دو روایت وجود دارد. برخی سال زندگی او را در حدود ۸۰۰ سال و بعضی این تاریخ را ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد می‌دانند. در پایان زندگی، نابینا شده بود و از شهری به شهر دیگر می‌رفت و اشعار رزمی سرودهٔ خود را با نوای چنگ می‌خواند. از او دو منظومه به نام‌های «اُدیسه» و «ایلیاد» بر جای مانده است. بسیاری از اطلاعاتی که دربارهٔ یونان باستان می‌دانیم برگرفته از همین آثار است. هومر وقایع مربوط به جنگ تروا را جمع‌آوری کرده و با رنگی از افسانه و جنبه‌های فوق‌بشری و اسطوره‌ای و حماسی آمیخته‌ است. «هرودوت» که یکی از مهم‌ترین مورخان دوران باستان است، وجود هومر را با قاطعیت باور دارد. 

خواندن کتاب زند کوچک ایلیاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ گزارشی کوتاه بر کتاب «ایلیاد» اثر هومر بر پایهٔ نسخهٔ یونانی آن پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۴۰۵ صفحه

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۴۰۵ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان