دانلود و خرید کتاب نه شرقی، نه غربی ترجمه ابراهیم متقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب نه شرقی، نه غربی

کتاب نه شرقی، نه غربی ویراستۀ نیکی آر. کدی و مارک گازیوروسکی با ترجمۀ ابراهیم متقی و الهه کولایی در انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است. این کتاب مجموعه‌ای از مقالات پژوهشی است که روابط خارجی ایران با ایالات متحدۀ آمریکا و شوروی را بررسی و تحلیل می‌کند.

درباره کتاب نه شرقی، نه غربی

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سیاست خارجی ایران دچار تغییرات بسیاری گردید و این سیاست در استراتژی عدم تعهد و به عبارت عینی‌تر، نه شرقی، نه غربی تجلی یافت که نتیجۀ آن، خارج شدن ایران از برخی ترتیبات منطقه‌ای نظیر سنتو و لغو بسیاری از قراردادهای تحمیلی بود. مقالات این کتاب، در برگیرندۀ ابعاد مختلف سیاست خارجی ایران در برخورد با قدرت‌های بزرگ است.

ویراستاران کتاب نه شرقی، نه غربی، مقالات کلاسیک متعددی در ارتباط با سیاست خارجی فراهم آورده‌اند. این افراد تلاش مؤثری انجام دادند تا واقعیت سیاست خارجی ایران را که از انقلاب و اسلام ناشی شده است، بازبینی و تفسیر کند. مقالات این کتاب بر اساس همین موضوع، در حوزۀ سیاست خارجی ایران و در ارتباط با قدرت‌های بزرگ تنظیم کرده‌اند. نویسندگان مقالات، عمدتاً بر چالش‌های ایدئولوژیک و ژتواستراتژیک ایران با آمریکا و اتحاد شوروی تأکید کرده‌اند. این سیاست در حمایت قدرت‌های بزرگ از عراق در جنگ با ایران مصداق می‌یابد.

مقالات کتاب نه شرقی، نه غربی دربرگیرندۀ عرصه‌های سیاست خارجی ایران در برخورد با قدرت‌های بزرگ است. تمام پژوهشگران بر چالش‌های ایدئولوژیک و ژئواستراتژیک ایران با آمریکا و اتحاد شوروی تأکید کرده‌اند. این مقالات همچنین نشان می‌دهند که در دوران نظام دوقطبی، ایران به‌جای ایجاد تعادل و یا موازنۀ مثبت با قدرت‌های بزرگ درصدد برآمد تا عرصه‌های ژئوپلیتیک و ژئواستراتژیک آنان را با چالش همراه سازد.

خواندن کتاب نه شرقی، نه غربی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های مرتبط با علوم سیاسی و روابط‌ بین‌الملل و نیز تاریخ معاصر ایران پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۷۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۵ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۷۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۵ صفحه

قیمت:
۵۷,۰۰۰
تومان