دانلود و خرید کتاب عهد ناصری در گذر تاریخ حمیدرضا صفاکیش کاشانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عهد ناصری در گذر تاریخ اثر حمیدرضا صفاکیش کاشانی

کتاب عهد ناصری در گذر تاریخ

انتشارات:نشر مهاجر
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب عهد ناصری در گذر تاریخ

کتاب الکترونیکی عهد ناصری در گذر تاریخ نوشتۀ حمیدرضا صفاکیش کاشانی و رضا شعبانی است و نشر مهاجر آن را منتشر کرده است. کتاب عهد ناصری در گذر تاریخ، به بررسی دورۀ تاریخی حکومت ناصرالدین شاه پرداخته است.

درباره کتاب عهد ناصری در گذر تاریخ

تاریخ دویست سال اخیر ایران مشحون از فداکاری‌های مردان و زنان بزرگی است که به عزت و اعتبار ملت ایران اندیشیده‌اند و نیز روسیاهی و بداقبالی سیاستمداران فاسد و خودپسندی است که منافع حقیرانه فردی را بر سعادت و نیکنامی و خوشبختی ملتی بزرگ ترجیح داده‌اند. آنچه در مورد میرزا تقی‌خان امیرکبیر گفته شده حق این مرد بزرگ تاریخ که نمونه‌ای از خرد اداری و کفایت اجتماعی و قدرت تشخیص نامتناهی فرزند اصیل ایران است را ادا نکرده و اگر دست غدر زمانه مجالی می‌داد و دشمنان نابکار و همیشه بیدار ایران اندکی مسامحه می‌کردند و می‌گذاشتند، می‌توانست ایران را کشوری توسعه‌یافته و با نهادهایی بنیادی و مردمی فهیم به تاریخ بشر معرفی کند. آنچه که درس‌های تاریخ این ایام می‌تواند به مردم سرفراز و زنده و پوینده ایران بدهد این است که گرد اشتباهات مهلک اسلاف بی‌تدبیر نگردند و با مطالعهٔ تاریخ‌گذشته نکات مثبت و منفی آن را بهتر درک کرده و از تکرار آنها در هر شکل و هر صورتی که تصور رود اجتناب ورزند. کتاب عهد ناصری در گذر تاریخ، با بررسی اتفاقات و رویداد دورۀ تاریخی حکومت ناصرالدین‌شاه در عصر قاجار، درس‌های بی‌شماری به خوانندۀ دوستدار تاریخ می‌دهد.

خواندن کتاب عهد ناصری در گذر تاریخ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دوستداران خواندن مباحث تاریخی و سیاسی ایران مناسب است.

بخشی از کتاب عهد ناصری در گذر تاریخ

«یکی دیگر از مسائل مهم، فرمان صدارت میرزاحسین خان سپهسالار ملقب به مشیرالدوله است که مورخان در مورد شخصیت و منش و رفتار او اظهار نظرهای ضد و نقیضی کرده‌اند از جمله فریدون آدمیت در کتابی تحت عنوان اندیشه ترقی و حکومت قانونی عهد سپهسالار می‌نویسید: دوران ده ساله وزارت و صدارت سپهسالار عصری با خصوصیات متمایز نسبت به دوره قبل و بعد از آن است. او یک سلسله اصلاحات اجتماعی و سیاسی همراه با تأسیسات مدنی جدید بنیان گذارده که همگی ریشه غربی داشتند. تعقل اجتماعی جهش بلند یافت بدین معنی که حد طبقه نخبه اجتماعی گذشت و به قشر متوسط جامعه و حتی پائین‌تر از آن کمی راه پیدا کرد. مجموع آن تغییر و تحول عصر سپهسالار را می‌سازد...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۶٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۸۵ صفحه

حجم

۲۶٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۸۵ صفحه

قیمت:
۲۰۰,۰۰۰
تومان