دانلود و خرید کتاب پس از چهل سال ابوالقاسم پورحسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پس از چهل سال اثر ابوالقاسم پورحسینی

کتاب پس از چهل سال

انتشارات:نشر مهاجر
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پس از چهل سال

کتاب پس از چهل سال نوشتۀ ابوالقاسم پورحسینی در نشر مهاجر به چاپ رسیده است.

درباره کتاب پس از چهل سال

کتاب پس از چهل سال، زندگی‌نامۀ پرویز شهریاری به قلم ابوالقاسم پورحسینی است. پورحسینی در زمان حیات، این دست‌نوشته‌ها را در اختیار شهریاری، شاگرد خود، قرار داده بود تا پس از مرگش آن‌ها را منتشر کند. این خاطرات و نوشته‌ها برآیند عشق و علاقۀ او به شاگرد قدیمی‌اش بود. در این کتاب گوشه‌های از زندگی و فعالیت‌های علمی پرویز شهریاری، ریاضیدان مشهور ایرانی، بازگو می‌شود بی‌آنکه در اصل یادداشت‌ها دخل و تصرفی صورت گرفته باشد. بخشی از کتاب به چگونگی پیشرفت او و نیز شرح برخی فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی وی اختصاص دارد. کتاب همچنین با تصاویری چند همراه است.

پرویز شهریاری یکی از چهره‌های شناخته‌شده در عرصۀ علم و ادبیات است. او در ۲ آذر ۱۳۰۵ در محلۀ دولت‌خانه که یکی از محله‌های فقیرنشین کرمان بود، چشم به جهان گشود. او ریاضیدان، مترجم، نویسنده، معلم ریاضیات، روزنامه‌نگار، فعال سیاسی و از چهره‌های ماندگار ایران در زمینهٔ دانش و آموزش بود. شهریاری پس از تحصیل دورۀ ابتدایی در دبستان کاویانی، تا پایان دورۀ تحصیلی متوسطه را در دبیرستان ایرانشهر در شهر کرمان گذراند و وارد دانشسرای مقدماتی کرمان شد. در خرداد ۱۳۲۳ دانش‌آموخته شد و برای ادامه تحصیل به تهران رفت. او در ۱۳۳۲، در تهران در رشتۀ ریاضی از دانشکدهٔ علوم دانشگاه تهران و دانش‌سرای عالی یا همان دانشگاه تربیت معلم تهران کنونی دانش‌آموخته شد. یک سال در شیراز آموزگار بود و در ۱۳۳۳ به تهران رفت. آن روزها در دبیرستان اندیشه و دبیرستان‌های وابسته به گروه فرهنگی خوارزمی آموزش می‌داد. همچنین در دانشکدهٔ فنی دانشگاه تهران، در کلاس‌های روزانه و شبانه دانشگاه تربیت معلم و در اراک در مدرسه عالی علوم اراک هم آموزگار بود.

شهریاری در عرصۀ علم، آموزش، فرهنگ، ادبیات و سیاست و تاریخ معاصر ایران، بیش از ۴۰۰ جلد کتاب تألیف و ترجمه کرده و بیش از هزار عنوان مقاله از او در نشریات مختلف به چاپ رسیده‌ است. او دبیر سرشناس دبیرستان‌های تهران بود که به چهرۀ ماندگارِ آموزش نوین ریاضیات در ایران بدل شد. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به انتشار ماهنامۀ «اندیشه ما»، انتشار اولین کتاب «جنبش مزدک و مزدکیان»، تهیۀ یک دوره کتاب درسی ریاضی دوره اول دبیرستان، سردبیری هفته‌نامه «وهومن» تا ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، راه‌اندازی اولین کلاس کنکور در ایران با نام گروه فرهنگی خوارزمی، تأسیس دبیرستان پسرانه خوارزمی و تأسیس دبیرستان دخترانه مرجان اشاره کرد. شهریاری در طول دوران کاری خود به دریافت نشان درجهٔ یک علمی از وزیر آموزش و پرورش وقت دکتر خانلری در ۱۳۴۵، نشان درجه یک علمی دیگر در ۱۳۸۴ نائل آمد. شهریاری برگزیدۀ مراسم چهره‌های ماندگار در رشتهٔ آموزش ریاضیات در ۱۳۸۱ و دکترای افتخاری ریاضیات از دانشگاه کرمان نیز بود. او در بامداد ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ در اثر سکته قلبی در بیمارستان جم تهران درگذشت و  در قبرستان زرتشتی‌ها در قصر فیروزه به خاک سپرده شد.

در کتاب پس از چهل سال با زندگی این شخصیت علمی و فرهنگی همراه می‌شوید.

خواندن کتاب پس از چهل سال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های زندگی‌نامه پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۲۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان