دانلود و خرید کتاب والدین موقعیت مدار (ویرایش دوم) حامد بخشی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب والدین موقعیت مدار (ویرایش دوم)

کتاب والدین موقعیت مدار (ویرایش دوم)

معرفی کتاب والدین موقعیت مدار (ویرایش دوم)

کتاب والدین موقعیت مدار (ویرایش دوم) نوشتهٔ حامد بخشی و مریم درودی است. نشر برگ و باد این کتاب را منتشر کرده است. این اثر در باب آموزش خانواده و ویژهٔ والدین، معلمان و مشاوران مدارس است.

درباره کتاب والدین موقعیت مدار (ویرایش دوم)

کتاب والدین موقعیت مدار (ویرایش دوم) به رابطهٔ والدین با فرزندان و تأثیر خانواده بر سلامت روان کودکان و نوجوانان پرداخته است. این کتاب مباحثی در آموزش خانواده ویژهٔ والدین، معلمان و مشاوران مدارس است که از روابط والدین و کودکان صحبت می‌کند؛‌ آنچه از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر رشد روانی و اجتماعی کودکان و نوجوانان است. شکل روابط بین فرزندان و والدین آن‌ها در زندگی کودک در حال رشد اهمیت بسیاری دارد؛ به‌طوری‌که کیفیت این روابط در سال‌های اولیهٔ کودکی، رشد شناختی، اجتماعی و هیجانی آینده را پایه‌گذاری می‌کند. رابطهٔ والد و فرزند شامل ترکیبی از رفتارها، احساسات و انتظارات منحصربه‌فردی است که بین والدین و فرزندان وجود دارد. روش مداخلهٔ اولیه که شیوهٔ فرزندپروری والدین را هدف قرار دهد، در زمرهٔ روش‌های بسیار مؤثر در پیشگیری از اختلالات مزمن رفتاری است. آموزش کسانی که بیشترین زمان را با کودک می‌گذرانند و بیشترین تأثیر را بر او دارند، احتمال کاهش رفتارهای نامناسب را در کودک افزایش می‌دهد. ویرایش دومِ کتاب «والدین موقعیت‌مدار» با پرداختن به جنبه‌های گوناگون این رابطه و حساسیت‌های موجود در آن، به مخاطب این امکان را می‌دهد تا با بررسی آسیب‌های احتمالی و راه‌های جلوگیری از آن، روابط بین اعضای خانواده را بهبود بخشد.

خواندن کتاب والدین موقعیت مدار (ویرایش دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به والدین و معلمان و مشاوران مدارس پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب والدین موقعیت مدار (ویرایش دوم)

«لذا بین ترک تحصیل میان‌دوره‌ای و ترک تحصیل پس از اتمام دوره، تمایز قایل می‌شوند و معتقدند در مرحلهٔ نهایی هر دورهٔ تحصیلی و رفتن به دورهٔ بالاتر، ترک تحصیل آن دسته از افرادی که آمادگی شروع و ادامه تحصیلات بعدی را ندارند امری طبیعی به شمار می‌رود. این مسئله لازمهٔ توزیع متعادل و حساب شده کودکان و نوجوانان در رشته‌های تخصصی و انتخابی است. آنچه ضایعه و اتلاف واقعی را پدید می‌آورد، ترک تحصیل میان‌دوره‌ای است که بخشی از نیروهای انسانی یک جامعه نتیجه چند سال سرمایه‌گذاری را، بدون اخذ نتیجه مستندی از دست می‌دهند. البته فشار غیرمعقول بعضی از والدین نیز برای کسب معدل بالا و نمرات ممتاز ناشی از چشم و هم چشمی موجب دل‌زدگی دانش‌آموز از درس و تحصیل می‌شود (کروت و وندن‌برینگ، ۲۰۱۰:۲۹). گاهی اطفال و نوجوانان بدون تصمیم قبلی و تحت‌تأثیر احساسات آنی، تصمیم به فرار از مدرسه و خانه گرفته و بدون هدف و مقصد در شهر سرگردان شده و یا به شهر و نقاط دیگر مسافرت می‌کنند و چون در خیابان‌ها پرسه می‌زنند، فوری جلب‌توجه نموده و توسط مأمورین انتظامی دستگیر می‌شوند. فرار از مدرسه با غیبت‌های مکرر غیرموجه و یا به طور غیرمترقبه انجام می‌گیرد. غیبت ممکن است به دلیل اتفاقی از قبیل، انجام‌ندادن تکالیف، تماشای صحنه‌هایی در سر راه مدرسه و یا ملاقات با دوستان باشد. از این رو مراقبت والدین و مسئولان مدرسه در بررسی غیبت و تأخیر ورود دانش‌آموزان در عادت‌دادن آنان به نظم و مقررات بسیار حائز اهمیت است. کودکان نازپرورده نیز که دایم در مراقبت و نظارت شدیدی قرار دارند برای کسب آزادی و استقلال از خانه و مدرسه فرار می‌کنند. همچنین تبعیض و بی‌عدالتی در دادن نمره به دانش‌آموزان، توبیخ بی‌مورد و غیرمنطقی، تحقیر در حضور دیگر شاگردان، توقعات بی‌جای مدرسه بدون توجه به امکانات مالی والدین و قدرت جسمی و میزان هوش دانش‌آموزان، سبب انزجار از ادامه تحصیل در آنها می‌شود. نابرابری‌های آموزشی در جامعه نیز می‌تواند یکی دیگر از دلایل ترک تحصیل باشد. محققین پس از تحقیق و مطالعه‌ای در شش استان کشور، به این نتیجه رسیده‌اند که در زمینه دستیابی برابر به فرصت‌های آموزشی بین دختران و پسران تفاوت وجود دارد و این تفاوت با محرومیت بیشتر دختران در مقایسه با پسران همراه است، این محققین نتیجه می‌گیرند که عوامل فرهنگی و اقتصادی بیرون از مدرسه، به میزان بیشتری موجب محرومیت دختران از آموزش در دوره عمومی می‌شود (فتحی و حاتمی ورزنه، ۱۳۹۱:۱۵).»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۰۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۵۰۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان