دانلود و خرید کتاب گالیله تئودور رولند ترجمه احمد قندهاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گالیله اثر تئودور رولند

کتاب گالیله

معرفی کتاب گالیله

کتاب الکترونیکی گالیله نوشتۀ تئودور رولند و انت ویستل و ترجمۀ احمد قندهاری است و نشر مهاجر آن را منتشر کرده است. کتاب گالیله، این دانشمند بزرگ تاریخ را به مخاطب معرفی می‌کند.

درباره کتاب گالیله

گالیلو گالیله در پانزدهم فوریۀ سال ۱۵۶۴ میلادی در سزا، شهری در شمال غربی ایتالیا متولد شد. در سال ۱۵۸۱ وقتی ۱۷ سال داشت در رشتۀ طب در دانشگاه پینرا مشغول به تحصیل شد. اما چندی بعد به دلیل فقر دانشکده را رها کرد و چند سال بعد سخنران فرهنگستان فلورانس شد و روی کره و قایق کوچک اسباب‌بازی و حرکت پاندول و دیگر چیزها آزمایش‌های خاصی انجام داد و تجاربی کسب نمود. طی سال ۱۵۸۶ با بهره‌گیری از مطالعات و آزمایش‌هایش روشی ابتکاری برای تعادل مایعات یافت و درباره این که هر شیء مرکز ثقل دارد مقاله‌ای علمی نوشت و با اتکا به همین مسئله، حرکت اجسام را با محاسبات ریاضی بررسی کرد و آزمایش‌ها و کارهای زیادی در زمینه فیزیک و ریاضیات انجام داد که مکمل نظریه‌های افراد پیشین و هم‌دوره او بود. همچنین از دیگر کارهای او، کار بر روی آونگ بود. وی سرانجام در ششم ژانویه سال ۱۶۴۲ درگذشت. کتاب گالیله به معرفی زندگی‌نامه و اختراعات گالیله اختصاص دارد که با تصاویری از گالیله و اختراعات او همراه است. سال‌های اولیه؛ تجربه‌های علمی؛ استاد پادوا؛ مطالعه آسمان در شب؛ انقلاب ستاره‌شناسی؛ پیروزی در کتاب گفت‌وگو؛ و بعد از گالیله از جمله عناوین کتاب هستند.

خواندن کتاب گالیله را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به خواندن زندگی افراد معروف تاریخ، از جمله دانشمندان مناسب است.

بخشی از کتاب گالیله

«زندگى چهار صد سال پيش اروپا با امروز خيلى متفاوت بود. در آن زمان نه كارخانه، اى وجود داشت و نه صنعتى. بيشتر مردم در مـزارع كار مى‌كردند و برخى به كارهايى نظير: نجارى، خياطى، سفالگرى و... مشغول بودند و با آن امرار معاش مى‌كردند. تعداد اندكى از بچه‌ها به مـدرسه مـى‌رفتند و تعداد كمترى از هميـن مـدرسه‌رفته‌ها مى‌توانستند بخوانند يا بنويسند. كتاب كمياب و گران بود و معمولاً به زبان لاتين نوشته مى‌شد كه زبان طلاب كليساها بـود. علومى كه امروز ما با آنها آشنا هستيم، ناشناخـتـه بود. در اين شرايط پسرى به نام گاليلو گاليله در پانزدهم فوريه سال ١٥٦٤ ميلادى در پيزا ـ شهرى در شمال غربى ايتاليا ـ مـتـولد شد. او دو خـواهر و يك برادر داشـت.

پدرش ويچنزو معلم موسيقى بود. با وجود اين,كه خانواده گاليله متمول نبود، وى را به مدرسه فرستادنـد و خيلى زود متوجه شدند كه گاليله در تحصيل كـوشاست و علاقـه‌ى فراوانى به يادگيرى دارد. ناگفته نماند كه او يك معلم خصوصى هم داشت...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۵۸ صفحه

حجم

۹٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۵۸ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان