دانلود و خرید کتاب معامله گر منضبط (منظم) مارک داگلاس ترجمه کسری سلیمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معامله گر منضبط (منظم) اثر مارک داگلاس

کتاب معامله گر منضبط (منظم)

معرفی کتاب معامله گر منضبط (منظم)

کتاب الکترونیکی معامله گر منضبط (منظم) نوشتۀ مارک داگلاس و ترجمۀ کسری سلیمانی و علیرضا کشاورز باحقیقت است و انتشارات نبض دانش آن را منتشر کرد است. کتاب معامله‌گر منضبط منبعی سودمند است که به جنبه‌های روان‌شناسی بازار بورس و سرمایه‌گذاری می‌پردازد. نویسنده به معامله‌گران تازه‌کار نشان می‌دهد که چطور عوامل روانی در سود و ضرر آن‌ها دخیل هستند و چگونه و با چه ابزاری می‌توانند آن‌ها را کنترل کنند تا به یک معامله‌گر موفق و منضبط تبدیل شوند.

درباره کتاب معامله گر منضبط (منظم)

بازار بورس بازار پرریسکی است که همیشه دو طرفِ بازی در آن حاضرند؛ ضررکنندگان و سودکنندگان. اگر در این بازار فعالیت می‌کنید، حتماً دوست دارید در ردیف کسانی باشید که سود می‌کنند، اما چطور؟ مارک داگلاس، خبرهٔ عرصهٔ سرمایه‌گذاری و بورس تجربیاتش را که طیِ سال‌ها آزمون‌وخطا به‌دست‌آمده در کتاب معامله‌گر منضبط در اختیار شما قرار می‌دهد.

موقعیت منحصربه‌فرد مارک داگلاس در مؤسسهٔ سرمایه‌گذاری از سال ۱۹۷۹، فرصتی کمیاب را برای صحبت و گفت‌وگو با هزاران معامله‌گر، کارگزار و مشاور تجاری فراهم آورده است. او مدیر اجرایی ارشد شرکت است و تحلیل‌های تکنیکال را به بازار بورس و معامله‌گران آینده ارائه می‌دهد. مارک داگلاس هشتاد درصد از سهمِ موفقیت در معاملات را مرهون عوامل روان‌شناختی می‌داند و فقط بیست درصد را به عوامل تکنیکال و شیوه و روش شما در انجام معاملات مربوط می‌داند. این نکته هشدار می‌دهد که برای یک سرمایه‌گذاری موفق باید به عوامل روانی که رفتار شما را شکل می‌دهند توجه نشان دهید.

روان‌شناسی بازار سهام، مبحث اصلی کتاب معامله‌گر منضبط، زاویۀ دید شما را به‌عنوان یک معامله‌گر دستخوش تغییر می‌کند و شما را به شناختی پیرامون خودتان می‌رساند تا بتوانید با آزادی عمل بیشتری دست به انتخاب بزنید. در این راه، مطالعهٔ ذهن و رفتار افراد موفقی که در این عرصه خود را ثابت کرده‌اند، بسیار راه‌گشاست. یک معامله‌گر موفق، می‌داند که در طول زمان ممکن است در معاملات متحمل ضرر زیادی شود. اما مدیریت مالی و سنجش محتاطانهٔ خطرات، با توقف‌های واقع‌گرایانه، معامله‌گر را از مشکلات اساسی دور نگه می‌دارد و به او اطمینان می‌دهد که در گام‌های بزرگ، می‌تواند پول‌ساز شود.

توصیهٔ اصلیِ مارک داگلاس به معامله‌گران تازه‌کار این است که اطلاعات خود را به‌روزرسانی کنند و انجام تحلیل را به‌عنوان امری ضروری تلقی کنند. همچنین، آزمون‌وخطا در معاملات تحت‌فشار، یکی از بهترین راه‌های یادگیری است. بهتر است با آرامش شروع کنید و هر معامله را بررسی کنید. به سؤالاتی مانند: چه چیزی انگیزهٔ این معامله شده است؟ این معامله چگونه مدیریت شده است؟ آیا موفق بوده است؟ چرا؟ شما ضرر کردید؟ چرا؟ پاسخ دهید و این اطلاعات را یادداشت کنید. در نهایت، قبل از شروع به معاملهٔ بعدی، به نظرات خود از نتایج قبلی مراجعه کنید.

کتاب معامله‌گر منضبط بارها به این نکته اشاره می‌کند که در ورود به بازار بورس و سرمایه‌گذاری، یادگیری علم تکنیکال به‌تنهایی کافی نیست و مسائل مرتبط به روان‌شناسی نیز باید موردتوجه قرار بگیرد. به عقیدهٔ مارک داگلاس، رسیدن به سود مرهونِ تغییرِ باور و اندیشه‌های شماست. این کتاب دید وسیعی نسبت به آنچه در بازار بورس در انتظارتان هست در اختیار می‌گذارد. کتاب معامله‌گر منضبط ساختاری فلسفه‌گونه داشته و در آن به جنبه‌های روان‌شناسی بازار سرمایه پرداخته شده است.

خواندن کتاب معامله گر منضبط (منظم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر عواطف و احساسات شما هنگام معامله تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد، این کتاب برای شما مناسب است

بخشی از کتاب معامله گر منضبط (منظم)

«باورها تعریف‌ها را می‌سازند، تمایزات را ایجاد می‌کنند و ادراکِ ما از اطلاعاتِ محیطی را، توسط برنامه‌ریزی حواسِ ما برای شنیدن، دیدن و انتخاب کردنِ اطلاعاتی معادلِ آنچه ما باور می‌کنیم، شکل می‌دهند. تجربیات ما از محیط، معادلِ انتخاب‌هایی که می‌کنیم خواهد بود و این انتخاب‌ها معادلِ اطلاعاتی خواهد بود که قابل درک است. درهرحال، آنچه قابل درک برای هر فرد باشد ممکن است با آنچه از چشم‌اندازِ محیط قابلِ دسترس یا محتمل است رابطه‌ی چندانی نداشته باشد. هر فرد در تشریح پولِ مجانی شاید ادعا کند که آنچه در واقع او تجربه کرده است واقعیتِ حقیقیِ آن موقعیت بوده است. چه چیزی ممکن است باعث شود آن‌ها هر چیزی را متفاوت باور کنند؟ افراد به باورهایشان و تجربیاتِ متعاقبِ آن به‌عنوان جزئی از واقعیت، به‌جای صرفاً یک باور درباره‌ی واقعیت، فکر می‌کنند. این مسئله طبیعی است، چون باورها یک رابطه با محیط می‌سازد که به بهترین شکل با عنوان حلقه‌ی بسته یا دایره‌وار توصیف شده است.

منظور من از حلقه‌ی بسته این است که هر جزء سازنده، در فرایندِ اینکه چطور ما محیط را تجربه می‌کنیم، از هر جزء دیگر پشتیبانی می‌کند و هر چیزی را آشکار یا قطعی می‌کند. این سیستم‌های حلقه‌ی بسته، که باورها می‌سازند به‌شدت برای باز کردن سخت هستند. باور، اطلاعاتی را که به درون سیستمِ روانی می‌آید کنترل می‌کند، اطلاعاتی که واقعا درک خواهد شد با آن باور سازگار خواهد بود، دوره‌ی عملِ انجام‌شده با اطلاعاتِ درک‌شده سازگار خواهد بود و تجربه‌ی متعاقبِ آن، اعتبارِ آن باور را پشتیبانی و تقویت می‌کند. این یک سیستمِ بسته است که به احتمالاتِ سایرِ جایگزین‌ها اجازه نخواهد داد، چون تجربیات باورها را تقویت می‌کنند و کاری می‌کنند که باورها آشکارتر و قطعی‌تر به نظر رسند....»

معرفی نویسنده
عکس مارک داگلاس
مارک داگلاس

مارک داگلاس (متولد سال ۱۹۴۸) مدرس، نویسنده، سخنران آمریکایی و بنیان‌گذار عرصه‌ی روانشناسی تجارت است. داگلاس زندگی بسیاری از تاجران را با کتاب‌ها و سمینارها‌ی خود متحول کرده است، به همین دلیل افراد متعددی او را پدر علم روانشناسی در معامله‌گری می‌دانند.

کاربر 2883544
۱۴۰۳/۰۴/۰۸

قابل خوندن نبود چون صفحاتش پرش داشت

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۹۵ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۹۵ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان