دانلود و خرید کتاب مجاهد پارسا محمدکاظم عاملی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مجاهد پارسا

کتاب مجاهد پارسا به‌قلم محمدکاظم عاملی را انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر کرده است. این کتاب به شرح زندگی و خاطرات آیت‌الله سیدحسن موسوی شالی می‌پردازد.

درباره کتاب مجاهد پارسا

روایت خاطرات در تبیین ابعاد تاریخ انقلاب اسلامی ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. اسناد تصاویری و حتی ثبت وقایع هرگز به‌تنهایی سندساز نمی‌توانند بیان‌کنندهٔ زوایای پیدا و پنهان تاریخ باشند چرا که انگیزه‌ها و آرمان‌ها، اخلاص‌ها و ایثارها، تصمیمات پنهانی با نقایص و کاستی‌های فراوان از چشم و گوش و عکاس و مورخ مخفی اما در اذهان باقی می‌مانند. خاطرات می‌توانند منابع مکتوب تاریخ را گویا کنند و آنچه را که از دیده‌ها پنهان مانده، آشکار نمایند؛ خصوصاً افرادی که خود جزء تاریخ‌سازان بوده‌اند. مرکز اسناد انقلاب اسلامی به‌خاطر رسالتی که در تدوین تاریخ انقلاب اسلامی به عهده گرفته است، صدها ساعت خاطره را از شاهدان تحولات و وقایع ضبط کرده است و تاکنون چندین کتاب خاطره را با هماهنگی راویان منتشر نموده است. کتاب پیش‌رو به شرح زندگی و خاطرات آیت‌الله سیدحسن موسوی شالی می‌پردازد و سیر فعالیت‌های مبارزاتی و انقلابی ایشان از دوران پیش از انقلاب تا پس از آن و زمان جنگ تحمیلی را به اطلاع خوانندهٔ علاقه‌مند می‌رساند.

خواندن کتاب مجاهد پارسا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به تاریخ معاصر ایران و دوستداران زندگی‌نامه‌ها از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب مجاهد پارسا

«شال؛ زادگاه آیت‌الله

سابقهٔ تاریخی منطقهٔ قزوین به دوران مادها در قرن نهم پیش از میلاد می‌رسد. در آن زمان ناحیهٔ کوهستانی جنوب و جنوب غربی قزوین جزئی از قلمرو مادها به شمار می‌رفت که همواره مورد تاخت‌و‌تاز اقوام و قبایل مختلف ازجمله اقوام آشور و کاسی بود. این منطقه به دلیل آنکه گذرگاه مهمی برای رسیدن به طبرستان و دریای خزر به شمار می‌رفت، همواره از اهمیت فراوانی برخوردار بود. شهر شال در مرکز رامند جنوبی در ناحیهٔ جنوب غربی دشت قزوین و در فاصلهٔ شصت کیلومتری مرکز استان قزوین قرار دارد در کتبی چون برهان قاطع که بیش از هزار سال پیش نگاشته شده از شال به عنوان سربلوک منطقهٔ رامند جنوبی یاد شده است. در این کتاب حدود شال از تاکستان و مناطق تابعهٔ آن تا دانسفهان و از سوی دیگر تا روستاهای مرز خرفان و منطقهٔ دشتاری ذکر شده است؛ یعنی مناطق حد فاصل فاقازان تا حرفان حمدالله مستوفی هم در کتاب نزهة‌القلوب به منطقهٔ شال اشاره کرده است. مستوفی زمانی که به معرفی برخی از نواحی شمالی فلات ایران و دشت قزوین می‌پردازد شهر قزوین را به هشت ناحیه تقسیم کرده و در آنجا به شال اشاره می‌کند. علاوه بر درج نام شال در کتب تاریخی فرهنگ، زبان و آثار تاریخی این منطقه نیز نشان دهندهٔ اهمیت تاریخی آن است. از زبان تاتی که میراث چندهزارسالهٔ قوم ماد در فلات ایران است و هنوز مردم این منطقه بدان زبان محاوره می‌کنند تا سنگ قبرهای برجای‌مانده در شال که متعلق به صاحب منصبان و مشاهیر زمان خود بوده‌اند و قدمت کهن‌ترین آن‌ها به سال ۱۲۶ ق می‌رسد همگی گویای اهمیت تاریخی و جغرافیایی این منطقه هستند. منطقهٔ شال از دوران صفویه به‌ویژه در زمان حکومت شاه تهماسب مورد توجه فرزندان محقق کرکی قرار گرفت و از آن پس شال یکی از پایگاه‌های ترویج مکتب تشیع در منطقه محسوب می‌شد. نگاهی به وضعیت منطقهٔ قزوین شهر قزوین به دلایل متعدد از جمله پایتخت شدن ایران در حکومت صفوی طی سال‌های ۹۵۳ تا ۱۰۰۶ ق و واقع شدن در چهار راه شمال به جنوب و شرق به غرب همیشه مورد توجه سلاطین بوده است.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

حجم

۱۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان