دانلود و خرید کتاب لابی صهیونیستی و سیاست خارجی آمریکا جان جی. میرشامیر ترجمه فرج الله اردیزدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب لابی صهیونیستی و سیاست خارجی آمریکا اثر جان جی. میرشامیر

کتاب لابی صهیونیستی و سیاست خارجی آمریکا

معرفی کتاب لابی صهیونیستی و سیاست خارجی آمریکا

کتاب الکترونیکی لابی صهیونیستی و سیاست خارجی آمریکا نوشتۀ جان جی. میرشامیر و استفان ام والت و ترجمۀ فرج الله اردیزدی است و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی آن را منتشر کرده است. کتاب لابی صهیونیستی و سیاست خارجی آمریکا، به موضوع لابی صهیونیسم و نقش آن در شکل‌گیری سیاست خارجی آمریكا پرداخته است.

درباره کتاب لابی صهیونیستی و سیاست خارجی آمریکا

سیاست خارجی آمریكا در منطقهٔ خاورمیانه بیش از هر عامل دیگری تحت‌تأثیر لابی صهیونیسم است. طی چند دههٔ اخیر و به‌ویژه از زمان جنگ اعراب و اسرائیل، رابطه با اسرائیل به مسئلهٔ اساسی سیاست آمریكا در خاورمیانه تبدیل شده است. لابی صهیونیسم از چنان قدرتی در سیاست خارجی آمریكا برخوردار است كه توانسته این باور غیرقابل‌خدشه را به وجود آورد كه منافع ملی هر دو كشور یكی است. بدیهی است كه سیاست خارجی هر كشوری در راستای تأمین منافع ملی آن كشور شكل می‌گیرد. این مسئله به‌ویژه در سیاست خارجی آمریكا در خاورمیانه صدق نمی‌کند. به‌طوری‌که تأمین امنیت و منافع رژیم صهیونیستی محور اصلی سیاست‌های آمریكا در منطقه است. تمام سیاست‌های نادرست آمریكا در منطقه، از حمله به عراق گرفته تا تهدید دائمی ایران تحت‌فشار لابی قدرتمند صهیونیسم شکل‌گرفته است. سیاست‌هایی كه چهرهٔ بین‌المللی آمریكا را به‌شدت خدشه‌دار نموده است. واقعیت آن است كه حوزهٔ قدرت و نفوذ لابی فقط منحصر به سیاست خارجی آمریكا نیست و ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را شامل می‌شود. در حوزهٔ سیاست داخلی آمریكا با قاطعیت می‌توان ادعا كرد كه هیچ یك از كاندیداهای ریاست‌جمهوری، اعم از جمهوری‌خواه و دموكرات، بدون جلب رضایت صهیونیست‌ها و حمایت‌های مالی آنان نمی‌توانند حتی به پیروزی در انتخابات فكر كنند. اسرائیل، منافع نامشروع صهیونیست‌ها و هولوكاست، خط‌قرمز سیاستمداران بلندپایهٔ آمریكایی است. از طرف دیگر رسانه‌های گروهی آمریكا از مطبوعات و شبکه‌های خبری گرفته تا تلویزیون و سینما به طور عمده تحت سلطهٔ صهیونیست‌هاست. نیویورك تایمز، واشینگتن پست، لس آنجلس تایمز و وال استریت ژورنال و شبکه‌های خبری مهمی همچون NBC ،ABC و CBS همگی در اختیار یهودیان هستند و در راستای منافع آنها حركت می‌کنند. كتاب لابی صهیونیستی و سیاست خارجی آمریکا، به موضوع لابی صهیونیسم و نقش آن در شکل‌گیری سیاست خارجی آمریكا پرداخته است.

خواندن کتاب لابی صهیونیستی و سیاست خارجی آمریکا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دوستداران مسائل سیاسی مناسب است.

بخشی از کتاب لابی صهیونیستی و سیاست خارجی آمریکا

«از زمان جنگ اکتبر [بین اعراب و اسرائیل] در سال ۱۹۷۳ آمریکا همواره سطحی از حمایت را برای اسرائیل فراهم کرده که در نتیجه، از میزان کمک‌های ایالات متحد به سایر کشورها کاسته شده است. اسرائیل از سال ۱۹۷۶ تا کنون همواره بزرگ‌ترین دریافت‌کننده‌ی این کمک‌ها از زمان جنگ جهانی دوم بوده است. طبق آمار، مجموع کمک‌های ایالات متحد به اسرائیل بر حسب ارزش دلار، در سال ۲۰۰۳ به بیش از صد و چهل میلیارد دلار می‌رسد. اسرائیل هر سال حدود سه میلیارد دلار کمک خارجی مستقیم دریافت می‌کند که تقریباً یک‌پنجم بودجه‌ی کمک‌های خارجی آمریکا است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۸۱۲ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۸۱۲ صفحه

قیمت:
۱۴۹,۰۰۰
تومان