دانلود و خرید کتاب آشکارسازی و اندازه گیری تابش (جلد دوم) گلن اف. نول ترجمه مجید خرسندی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آشکارسازی و اندازه گیری تابش (جلد دوم) اثر گلن اف. نول

کتاب آشکارسازی و اندازه گیری تابش (جلد دوم)

معرفی کتاب آشکارسازی و اندازه گیری تابش (جلد دوم)

کتاب آشکارسازی و اندازه گیری تابش (جلد دوم) نوشتهٔ گلن اف. نول و ترجمهٔ مجید خرسندی است. انتشارات دانشگاه شهید بهشتی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر به آشکارسازی و اندازه‌گیری تابش می‌پردازد. 

درباره کتاب آشکارسازی و اندازه گیری تابش (جلد دوم)

کتاب آشکارسازی و اندازه گیری تابش (جلد دوم) دربرگيرندهٔ ترجمهٔ فصل‌های ۱۱ تا ۲۰ ويراسـت چهـارم كتـاب آشكارسـازی و اندازه‌گيری تابش، نوشتهٔ گلن اف. نول است. 

  • فصل ۱۱ كتاب شامل مباحث مربـوط بـه خـواص مواد نيمه‌هادي به عنوان آشكارسـازهای تـابش، مشخصـات عملكـردی و انـواع پيكربنـدی‌هـای آنهاست كه مطالب پايه و مهمی را برای آشنايی با آشكارسازهای نيمه‌هادی در خود جای داده است. 
  • در فصل ۱۲ به طور ويژه بـه سـاختار، عملكـرد و كاربردهـاي آشكارسـازهای نيمـه‌هـادی ژرمــانيومی در طيــف‌ســنجی پرداختــه شــده اســت. 
  • در فصــل ۱۳ مباحــث مربــوط بــه ديگــر آشكارسازهای نيمه‌هادی حالت جامد از جمله آشكارسازهای سـيليكونی سـوق– ليتيـوم، انـواع نيمه‌هادی‌های قابل استفاده در دمای اتـاق و… تشـريح شـده اسـت. 
  • فصـل‌هـای ۱۴ و ۱۵ بـه آشكارسازی نوترونها اختصاص دارد. 
  • در فصل ۱۴ بحث مفصلی دربارهٔ آشكارسازی نوترون‌هـای كند و انواع آشكارسازهای كاربردی در اين زمينه و همچنين ابـزار آشكارسـازی در رآكتورهـای هسته‌ای ارائه شده است، 
  • در فصل ۱۵ دربارهٔ انواع روش‌هاي آشكارسازی نوترون‌های سريع و ابزار مربوط به آن بحث می‌شود. 
  • در فصل‌های ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ مطالـب ارزشـمندی دربارهٔ الكترونيک آشكارسازی و پردازش پالس آشكارسازهای هسته‌ای و نيز تشريح تحليلگرهـای تک‌كاناله و چندكاناله به عنوان مؤلفه‌های مهـم طيـف‌سـنجی تـابش‌هاسـت. 
  • در فصل ۱۹ انـواع آشكارسـازهای متفرقـه و خـاص ماننـد طيـف‌سـنج‌هـای زنـونی فشـار بـالا، آشكارسـازهای چرنكـوف، برودتی، امولسيون‌های عكاسی، حبابی، MOSFETها و… آمده است.
  •  در فصـل ۲۰ مطالب كاربردی در خصوص تابش پس‌زمينه و روش‌های كاهش آن در آشكارسازی آمده است.

درباره انتشارات دانشگاه شهید بهشتی

«مرکز نشر آثار علمی» یکی از مدیریت‌های معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه است. این مرکز برای دستیابی به اهداف‌ ذکرشده در «سیاست‌های نشر تولیدات و آثار علمی پژوهشی»‌ و «سیاست‌های نشر مجلات علمی» در حوزۀ انتشار کتاب‌ و مجلات علمی دانشگاه شهید بهشتی فعالیت می‌کند. این مرکز از ۲ اداره تشکیل شده است: ادارۀ نشر کتاب و ادارۀ مجلات علمی دانشگاه. مرکز نشر هر نوع اثر علمی و تحقیقی شامل تصنیف، تألیف، ترجمه، تحشیه، تصحیح متون، گزارش پژوهشی و اسناد و مدارک علمی پژوهشی را در زمینۀ علم و فرهنگ، از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی یا دانشگاه‌ها و مراکز و مؤسسات علمی و پژوهشی دیگر و با رعایت مفاد «آیین‌نامۀ انتشار کتاب» برای چاپ و نشر می‌پذیرد.

خواندن کتاب آشکارسازی و اندازه گیری تابش (جلد دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران علوم هسته‌ای پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۰۸ صفحه

حجم

۵۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۰۸ صفحه

قیمت:
۱۲۹,۶۰۰
تومان