دانلود و خرید کتاب اصول طب کار و ارگونومی بیماری های دستگاه عضلانی اسکلتی مرتبط با کار ماشااله عقیلی نژاد
کتاب اصول طب کار و ارگونومی بیماری های دستگاه عضلانی اسکلتی مرتبط با کار اثر ماشااله عقیلی نژاد

کتاب اصول طب کار و ارگونومی بیماری های دستگاه عضلانی اسکلتی مرتبط با کار

معرفی کتاب اصول طب کار و ارگونومی بیماری های دستگاه عضلانی اسکلتی مرتبط با کار

کتاب اصول طب کار و ارگونومی بیماری‌های دستگاه عضلانی اسکلتی مرتبط با کار نوشتۀ ماشااله عقیلی‌نژاد و یاسر لبافی‌نژاد و ضرغام صادقی و الهه کبیر مکمل‌خواه در انتشارات ارجمند به چاپ رسیده است.

درباره کتاب اصول طب کار و ارگونومی بیماری‌های دستگاه عضلانی اسکلتی مرتبط با کار

یکی از عوامل اصلی و مؤثر در بروز اختلالات عضلانی اسکلتی مرتبط با کار عوامل خطرساز در ارگونومی هستند. ارگونومی علمی چندگانه، چندرشته‌ای یا میان‌رشته‌ای است که از طیف وسیعی از علوم مختلف و فنون استفاده می‌کند. این علم در زمینه‌های بهداشت، ایمنی، پزشکی و طب کار، صنعتی، روانشناسی، نظامی، مهندسی، طراحی‌های محیط کار و ابزارهای صنعتی فعالیت دارد و به طراحی‌های مناسب در ابعاد نیازهای انسان می‌پردازد. هدف از ارگونومی یا مهندسی عوامل انسانی، بهبود و افزایش کارایی انسان و بهره‌وری سیستم‌های انسان به ماشین است تا راحت‌تر و ایمن‌تر کار کند. عوامل خطرساز در ارگونومی از قبیل انجام کار در وضعیت‌های نادرست، نشستن یا ایستادن طولانی حین کار و فعالیت، بلند کردن و حمل اجسام به‌طور مکرر، اعمال فشار و نیرو وقتی هم‌زمان و توأمان به‌شکل غیرارگونومیک در کنار هم قرار می‌گیرد احتمال بروز اختلالات عضلانی اسکلتی را افزایش می‌یابد.

کتاب اصول طب کار و ارگونومی بیماری‌های دستگاه عضلانی اسکلتی مرتبط با کار شامل ۶ فصل و مجموعه پرسش‌های کاربردی است که در انتهای هر فصل قرار گرفته‌اند. در نگارش فصل‌های کتاب سعی شده است مطالب متناسب با تجربۀ تدریس مؤلفان و بررسی نیازهای آموزشی و پژوهشی مخاطبان باشد. نویسندگان این کتاب دکتر ماشااله عقیلی‌نژاد دانشیار گروه و مرکز تحقیقات طب کار دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر یاسر لبافی‌نژاد دانشیار گروه و مرکز تحقیقات طب کار دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر ضرغام صادقی همکار مرکز تحقیقات طب کار و رئیس مرکز تحقیقات سلامت کار نفت و دکتر الهه کبیر مکمل‌خواه استادیار گروه و مرکز تحقیقات طب کار دانشگاه علوم پزشکی ایران هستند.

عنوان فصل‌های کتاب اصول طب کار و ارگونومی بیماری‌های دستگاه عضلانی اسکلتی مرتبط با کار عبارت‌ است از:

فصل اول: اپیدمیولوژی اختلالات عضلانی اسکلتی

فصل دوم: ارگونومی

فصل سوم: اختلالات گردن و شانه مرتبط با کار

فصل چهارم: اختلالات ستون فقرات کمری مرتبط با کار

فصل پنجم: اختلالات اندام فوقانی مرتبط با کار

فصل ششم: اختلالات اندام تحتانی مرتبط با کار

خواندن کتاب اصول طب کار و ارگونومی بیماری‌ های دستگاه عضلانی اسکلتی مرتبط با کار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های پزشکی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اصول طب کار و ارگونومی بیماری‌ های دستگاه عضلانی اسکلتی مرتبط با کار

«تاریخچه مطالعات اپیدمیولوژیک در طب کار به سال ۱۷۵۵ بر می‌گردد که James Lind در مطالعه مداخله‌ای خود، اثر میوه‌های دارای ویتامین C را بر روی بیماری اسکوروی در ملوانان نیروی دریایی انگلستان ارزیابی نمود. تا قبل از سال ۱۹۵۰ مطالعات بر روی علل بیماری‌های شغلی، محدود به مطالعات مقطعی بر روی این بیماری‌ها در مقاطع زمانی مختلف بود ولی در سال‌های اخیر، کاربرد روش‌های علمی برای تشخیص و کنترل بیماری‌های شغلی در صنایع مختلف افزایش یافته است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۹٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۱۰۹٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۴۲,۵۰۰
تومان