دانلود و خرید کتاب الکس و من آیرین ماکسین پیربرگ ترجمه فائزه ادیبان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب الکس و من اثر آیرین ماکسین پیربرگ

کتاب الکس و من

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب الکس و من

کتاب الکترونیکی الکس و من نوشتۀ آیرین ماکسین پیربرگ و ترجمۀ فائزه ادیبان است و انتشارات دانش‌آفرین آن را منتشر کرده است. آیرین ماکسین پیربرگ دانشمند امریکایی متولد سال ۱۹۴۹ است و در کتاب الکس و من داستان واقعی خودش و پرنده‌ای را که با مرگش اثر عمیقی بر او گذاشت شرح می‌دهد.

درباره کتاب الکس و من

در ۶سپتامبر سال ۲۰۰۷، طوطی خاکستری آفریقایی به نام الکس دچار مرگ زودهنگام در سن ۳۱ سالگی شد. آخرین کلماتی که او به صاحبش، آیرین پپربرگ گفت این‌ها بودند: «خوب باش. دوستت دارم»

الکس و من داستان واقعی و فوق‌العاده‌ای از رابطۀ استثنایی میان آیرین و الکس است؛ رابطه‌ای که باور مقبول اکثریت حاکی از عدم وجود توانایی زبان یا هر توانایی قابل‌قیاس باهوش انسانی در پرندگان را تکذیب کرد. در سی سالی که الکس با آیرین سپری کرد، او توانایی شگفت‌انگیزی در برقراری ارتباط و درک ایده‌های پیچیده از خود نشان داد. بااین‌وجود، این داستان فراتر از یک دستاورد بزرگ علمی است. این یک داستان حیرت‌انگیز، تأثیرگذار و فراموش‌نشدنی است. الکس و من یادآور پیوندی است که می‌تواند میان انسان‌ها و حیوانات وجود داشته باشد.

خواندن کتاب الکس و من را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دوستداران داستان‌هایی با موضوعات واقعی و داستان‌های در مورد توانایی حیوانات مناسب است.

بخشی از کتاب الکس و من

«اولین تعطیلات آخر هفته بعد از مرگ الکس، دوستان از واشنگتن‌دی‌سی آمدند تا مطمئن شوند که تنها نیستم و اینکه غذا خواهم خورد و حداقل تلاشم را خواهم کرد که کمی استراحت کنم. هر دقیقه، ساعت و روز را در حالت هدایت خودکار سپری می‌کردم و امور ضروری زندگی را محروم از خواب و غرق در غم انجام می‌دادم و همۀ این‌ها در میان این غوغای یسیار عمومی بود. طبعاً من از این موضوع مطلع بودم اما حداقل در آن لحظات کاملاً متوجه آن نبودم. به دلیل تعداد بی‌نهایت مصاحبه‌هایی که انجام دادم ناگزیر از این تحسین عمومی مطلع شده بودم. اما مثل این بود که شخص دیگری هم نقشی در این موضوع داشت، حداقل بخشی از آن غیرواقعی به نظر می‌آمد. زنگ تلفن به صدا درمی‌آمد و من "حالت مصاحبه" برای پاسخگویی انتخاب می‌کردم چون در گذشته به دفعات الکس کاری کرده بود که سبب هجوم رسانه‌ها شده بود و مثل همیشه با لحنی رسمی به سؤالات پاسخ دادم اما این دفعه، تا تماس بعدی احساس درماندگی وجودم را فرا می‌گرفت...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان