دانلود و خرید کتاب آﺷﻨﺎﯾﯽ ﺑﺎ ﻣﺒﺎﻧﯽ ﺑﻮرس رضا گل محمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آﺷﻨﺎﯾﯽ ﺑﺎ ﻣﺒﺎﻧﯽ ﺑﻮرس اثر رضا گل محمدی

کتاب آﺷﻨﺎﯾﯽ ﺑﺎ ﻣﺒﺎﻧﯽ ﺑﻮرس

نویسنده:رضا گل محمدی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب آﺷﻨﺎﯾﯽ ﺑﺎ ﻣﺒﺎﻧﯽ ﺑﻮرس

کتاب الکترونیکی آﺷﻨﺎﯾﯽ ﺑﺎ ﻣﺒﺎﻧﯽ ﺑﻮرس نوشتهٔ رضا گل محمدی از انتشارات شرکت رسانه ساز دانش است. این کتاب برای آشنایی مخاطب با مبانی اولیهٔ بورس، انواع روش‌های آموزشی و مفاهیم و نکات کاربردی برای سرمایه‌گذاری موفق تدوین شده است.

درباره آشنایی با مبانی بورس

در کتاب آشنایی با مبانی بورس، انواع آموزش‌ها دربارهٔ مبانی اولیه در بازار بورس و مفاهیم و نکات کاربردی بسیار مهم برای یک سرمایه‌گذاری موفق ارائه شده است. هر فرد با آموزش‌های تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی، تابلو‌خوانی، روان‌شناسی بازار، مدیریت استراتژی و فیلترنویسی می‌تواند به‌صورت حرفه‌ای وارد بازار بورس شود. این فرد می‌تواند با گرفتن «کد بورسی» و خرید عرضهٔ اولیه، کارش را شروع کند و به‌تدریج وارد معاملات بزرگ شود. «بورس اوراق بهادار» یک بازار متشکل و رسمی سرمایه است که در آن خرید و فروش سهام شرکت‌ها یا اوراق قرضهٔ دولتی یا مؤسسات معتبر خصوصی، تحت ضوابط و قوانین و مقررات خاصی انجام می‌شود. حمایت قانون از صاحبان پس‌اندازها و سرمایه‌های راکد و ایجاد الزامات قانونی برای متقاضیان سرمایه از مشخصات مهم بازار بورس اوراق بهادار است. بورس می‌تواند اهرم مهمی در کتترل نرخ تورم و افزایش نرخ رشد باشد؛ زیرا هدف اصلی آن، جذب پس‌اندازها و سوق‌دادن آن به‌سوی واحدهای اقتصادی و ایجاد امکانات و تسهیلات برای مشارکت عموم مردم در توسعهٔ فعالیت‌های مولد و سهیم‌شدن در سود آن‌ها است. 

کتاب آشنایی با مبانی بورس مخاطب را با تاریخچهٔ بورس در دنیا آشنا می‌کند؛ تاریخچه‌ای که از قرن ۱۵ شروع شده و درمورد ریشهٔ کلمه بورس هم توضیح داده است، سپس به بررسی تاریخچهٔ بورس در ایران که از سال ۱۳۱۵ شروع شد، می‌پردازد. شخصی بلژیکی به نام «وان‌لو‌ترافلد» به درخواست دولت ایران، بررسی‌هایی درمورد تشکیل بورس اوراق بهادار در ایران انجام داد و طرح قانونی تأسیس و اساسنامهٔ آن را تهیه کرد. در اردیبهشت ۱۳۴۵ لایحهٔ قانون بورس اوراق بهادار توسط مجلس شورای ملی به تصویب رسید و بورس اوراق بهادار تهران با هدف تشویق فعالیت بخش خصوصی تأسیس و از پانزدهم بهمن ۱۳۴۶ فعالیت رسمی خود را با پذیرش سهام بانک توسعهٔ صنعتی و معدنی ایران آغاز کرد. برخی از فصل‌های کتاب آشنایی با مبانی بورس عبارت است از «تاریخچهٔ بورس در دنیا»، «تاریخچهٔ بورس ایران»، «بورس چیست؟»، «سرمایه‌گذاری مستقیم»، «سرمایه‌گذاری غیرمستقیم»، «انواع روش‌های تحلیلی»، «اصطلاحات و مفاهیم بورس»، «مزایای سرمایه‌گذاری در بورس»، «شروع سرمایه‌گذاری در بورس»، «چگونه کد بورسی دریافت کنیم»، «مزایای معاملات آنلاین سهام»، «نحوهٔ یادگیری تحلیل بازار» و «سؤالات متداول بورسی».

خواندن کتاب آشنایی با مبانی بورس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 این کتاب را به کسانی که می‌خواهند به‌طور حرفه‌ای وارد معاملات بازار بورس شوند و قصد دارند با مبانی اولیهٔ بورس، انواع روش‌های آموزشی و مفاهیم و نکات کاربردی برای سرمایه‌گذاری موفق آشنا شوند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آشنایی با مبانی بورس

«در قرن پانزدهم میلادی، بازرگانان و صرافان بلژیکی در مقابل خانه مردی به نام واندر بورس جمع می‌شدند و به داد و ستد می‌پرداختند. بدین ترتیب نام فعالیتی که بعدها یعنی در سال ۱۴۶۰ بازار متشکلی را شامل گشت از اسم آن مرد بلژیکی گرفته شد. اولین بورس اوراق بهادار در دنیا در شهر آمستردام ‌و توسط اولین شرکت چند ملیتی به نام «کمپانی هند شرقی هلند» پدیدار شد. به همین نحو، شرکت «کمپانی هند شرقی هلند» اولین شرکتی بود که سهام منتشر کرد. فعالیت‌های مرتبط با بورس در شهر لندن از اوایل قرن هجدهم میلادی و در قهوه‌خانه‌ها شروع شد. این فعالیت‌ها در سال ۱۷۷۳ میلادی و با خرید ساختمان مستقل توسط معامله‌گران وارد فصل جدیدی شد. در نهایت در سوم مارس سال ۱۸۰۱ میلادی، بورس لندن فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

اما پیشینه بورس نیورک به عنوان سومین بورس بزرگ در گستره تاریخ، به سال ۱۷۹۲ بر می‌گردد. در ۱۷ می همین سال، ۲۴ کارگزار بازار سهام در خیابان وال استریت نیویورک و زیر درختی دور هم جمع شدند و توافق‌نامه‌ای را امضا کردند که به توافق‌نامه «باتن وود» مشهور شد. آنها در ۸ مارس ۱۸۱۷ با تنظیم اساسنامه شروع به کار بورس نیویورک را رسمیت بخشیدند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۵۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۵ صفحه

حجم

۷۵۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۵ صفحه

قیمت:
۷۸,۰۰۰
تومان