دانلود و خرید کتاب دانستنی های شگفت انگیز کهکشان و سیاره ها امیر خیرخواه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دانستنی های شگفت انگیز کهکشان و سیاره ها اثر امیر خیرخواه

کتاب دانستنی های شگفت انگیز کهکشان و سیاره ها

معرفی کتاب دانستنی های شگفت انگیز کهکشان و سیاره ها

کتاب الکترونیکی دانستنی های شگفت انگیز کهکشان و سیاره ها نوشتهٔ امیر خیرخواه از انتشارات همخونه است. این کتاب برای آشنایی کودکان و نوجوانان با اطلاعات عمومی و دانستنی‌های جالب است.

درباره دانستنی های شگفت انگیز کهکشان و سیاره‌ها

کتاب دانستنی های شگفت انگیز کهکشان و سیاره‌ها اطلاعاتی را دربارهٔ انواع کهکشان همراه با تصویرسازی‌هایی در اختیار کودکان و نوجوانان قرار داده است. نویسنده کهکشان‌ها را از نظر شکل ظاهری به سه دستهٔ مارپیچ، بیضوی و نامنظم تقسیم کرده است. ۶۰درصد کهکشان‌ها در جهان از نوع مارپیچی هستند و کهکشان خانگی ما (یعنی راه شیری) نیز از همین نوع است. کهکشان‌های مارپیچی اغلب از یک صفحهٔ چرخان شامل ستارگان، گاز و غبار و بخش مرکزی برآمده‌ای مملو از ستارگانِ عمدتاً پیر تشکیل شده‌اند. صفحهٔ چرخان این کهکشان‌ها از چند بازو ایجاد شده و بخش عمدهٔ ستارگان در آن قرار دارد. بازوهای مارپیچی مکان‌هایی هستند که ستارگان در آن‌ها متولد می‌شوند. کهکشان‌های بیضوی کاملاً به‌شکل بیضی هستند و معمولاً از میلیاردها ستاره تشکیل شده‌اند. بزرگ‌ترین کهکشان‌های جهان از نوع کهکشان‌های بیضوی هستند. هر یک از کهکشان‌های نامنظم شکل، سن و ساختار خاص خود را دارد. منظومهٔ خورشیدی در کهکشان راه شیری قرار دارد. کرهٔ زمین به‌عنوان عضوی از منظومهٔ خورشیدی، در یکی از بازوهای مارپیچی آن قرار دارد. آشنایی کودکان و نوجوانان با انواع اطلاعات مثل کهکشان‌ها و ... از طریق خواندن کتاب‌های مختلف می‌تواند از سن پایین شروع شود.

خواندن کتاب دانستنی های شگفت انگیز کهکشان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کودکان و نوجوانان برای آشنایی با اطلاعات عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دانستنی های شگفت انگیز کهکشان

«ساختار کهکشان راه شیری

کهکشان متشکل از یک صفحه نواری شکل است که توسط صفحه‌ای از گاز، غبار و چهار بازوی ستاره شکل احاطه شده که ساختار مارپیچی به سمت بیرون دارند. توزیع جرم کهکشان بسیار شبیه طبقه بندی فضا پیمای هابل است، که یک کهکشان مارپیچی است. در فاصله بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزارسال نوری از خورشید مرکز کهکشان وجود دارد که یک سیاه چاله کلان جرم و خوشه‌های ستاره‌ای کروی زیادی وجود دارد. کهکشان‌ها بزرگ هستند و توده‌های بسیار زیادی دارند. اگر کهکشان‌های کوچک دیگری از نزدیک یک کهکشان بزرگتر رد شوند، کهکشان بزرگ‌تر می‌تواند ستاره‌ها و گازهای آن را جذب کند. راه شیری بسیار زیباست، اما وحشی هم هست. اخیراً کهکشان‌های زیادی را بلعیده است.کمان‌های زیادی از ستارگان که به دور مرکز راه شیری می‌چرخند را به سمت خود کشیده است. این کهکشان‌ها به کهکشان ما ملحق شده و کهکشان ما بزرگتر می‌شود. حقیقت این است که خوردن هر چه بیشتر کهکشان‌های دیگر، این کهکشان را گرسنه‌تر می‌کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۶٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۳۶٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان