دانلود و خرید کتاب دنیای شگفت انگیز دایناسورها امیر خیرخواه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دنیای شگفت انگیز دایناسورها اثر امیر خیرخواه

کتاب دنیای شگفت انگیز دایناسورها

معرفی کتاب دنیای شگفت انگیز دایناسورها

کتاب الکترونیکی دنیای شگفت انگیز دایناسور ها نوشتهٔ امیر خیرخواه از انتشارات همخونه است. این کتاب برای آشنایی کودکان و نوجوانان با اطلاعات عمومی و دانستنی‌های جالب است.

درباره دنیای شگفت انگیز دایناسورها

کتاب دنیای شگفت انگیز دایناسورها با بیان اطلاعات علمی و دانستنی‌هایی جالب، حقایق خیره‌کننده‌ای را در اختیار کودکان و نوجوان قرار داده است. میل انسان به دانستن هیچ‌گاه تمامی ندارد و همه برای دستیابی به اطلاعات بیشتر و آگاهی از اسرار دنیای پیرامون خود، تلاش می‌کنند. فرصت انسان‌ها محدود است و امکان این که هر کسی خودش به‌تنهایی به پاسخ سؤالاتش برسد، وجود ندارد.

خواندن کتاب دنیای شگفت انگیز دایناسورها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کودکان و نوجوانان برای آشنایی با اطلاعات عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دنیای شگفت‌ انگیز دایناسورها

«دایناسورها گروهی از خزندگان ماقبل تاریخ هستند که اواخر تریاس (۲۳۰ میلیون سال پیش) از بین رفتند. نام دایناسور (Dinosaur) از دو کلمه یونانی دینوس (Dinos) به معنی وحشتناک و ساروس (Sauros) به معنی سوسمار یا مارمولک گرفته شده است. دایناسورها یکی از موفق‌ترین جاندارانی هستند که تاکنون در زمین زیسته‌اند. آنها بیش از ۱۷۰ میلیون سال در خشکی‌هایی زمین حکمرانی می‌کردند. دایناسورها به دسته‌های گوشتخوار و گیاهخوار و همه چیز خوار تقسیم می‌شدند که بیشتر گیاهخوار بودند. دایناسورهای گوشتخوار همیشه به دایناسورهای گیاهخوار حمله می‌کردند و از آنها تغذیه می‌کردند. دایناسورهای گوشتخوار معمولا پاهای قوی بلندی داشتند که با استفاده از آن‌ها می‌توانستند سریع بدوند تا شکارشان را به چنگ آورند. آن‌ها همچنین به فک‌های قوی بزرگ و دندان‌های تیز و چنگال‌های مرگبار نیاز داشتند تا بتوانند شکارشان را پاره پاره کنند و بکشند. گیاه‌خواران معمولا دندان‌های کند و بی‌ نوکی دارند که برای گیاهان (برگ‌ها، شاخه‌هایی کوچک و ...) مناسب است. گیاه‌خواران معمولا دستگاه‌های گوارش بزرگ‌تری هم نسبت به گوشتخواران دارند. تنها چند دایناسور شناخته شده همه چیز خوار بوده‌اند (یعنی هم گیاهان و هم جانوران را می‌خورده‌اند). چندین علت وجود دارد که نسل دایناسورها منقرض شده مثل: برخورد شهاب سنگ به زمین، فوران کوه‌های آتش فشان و یا درگیری بین دایناسورها. به حال نسل دایناسورها منقرض شده و امروزه چند حیوان هستند که شباهت بسیاری به دایناسورها دارند البته با جثه‌های بسیار کوچک مانند: تمساح‌ها، کرگدن‌ها و یا بعضی از خزندگان مثل مارمولک. زمان دایناسورها چند دوره وجود داشت که هر دایناسور در زمان خودش زندگی می‌کرد. به سه دوره تریاسه - ژوراسیک و کرتاسه که آخرین حضور دایناسورها در این جهان بوده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۹٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۵۹٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان