دانلود و خرید کتاب اصول حسابداری (پایه) مریم بلدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول حسابداری (پایه) اثر مریم بلدی

کتاب اصول حسابداری (پایه)

نویسنده:مریم بلدی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اصول حسابداری (پایه)

کتاب «اصول حسابداری (پایه)» نوشتۀ مریم بلدی است و انتشارات کنکاش آن را منتشر کرده است. این کتاب دانش حسابداری را معرفی و تبیین می‌کند. 

درباره کتاب اصول حسابداری (پایه)

حسابداری در شکل سادۀ آن از قرن‌ها پیش وجود داشته است برای مثال در گذشته‌های دور پرداخت حقوق و دستمزد را با خط میخی بر الواح گلی نقش می‌کردند و یا درآمد و هزینۀ مؤسسات دولتی و معاملات بنگاه‌های بازرگانی را بر روی کاغذ پاپیروس ثبت می‌کردند. پیشینۀ حسابداری در ایران به اولین تمدن‌های این سرزمین بازمی‌گردد. مدارک حسابداری متنوع و متعددی برای ادارۀ امور حکومتی و اجرای فعالیت‌های اقتصادی پدید آمد که به نیازهای آن زمان پاسخ می‌داد؛ مانند ممیزی املاک، تکامل حسابداری سیاق برای نگهداری حساب درآمد و مخارج حکومتی و نگهداری حساب فعالیت‌های بازرگانی به‌حساب سیاق.

امروزه دانش حسابداري یک دانش فراگیر در اکثر حوزه‌ها به‌حساب می‌آید. حسابداری برای پاسخ به نیازهای انسان به وجود آمده است به همین دلیل باگذشت زمان و پیچیده‌شدن فعالیت‌های اقتصادی، روش‌های حسابداری هم توسعه پیدا کرده است. از طرف دیگر، سرمایه‌گذاری یکی از موضوعات اساسی در فرایند رشد و توسعۀ اقتصادی کشورها شمرده می‌شود و سرمایه‌گذاران در تلاش هستند تا کمترین ریسک بیشترین بازده را داشته باشند و می‌خواهند ریسک سرمایه‌گذاری را برآورد کنند که این امر مهم از عهدۀ توسط سیستم حسابداری بر می‌آید

کتاب اصول حسابداری (پایه) در ۱۲ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: آشنایی با حسابداری»، «فصل دوم: حساب‌ها»، «فصل سوم: مدارک اساسی حسابداری»، فصل چهارم: «هزینه و درآمد»، «فصل پنجم: ثبت رویداد مالی در سند حسابداری ، کدینگ حساب ، دفتر معین و ثبت مرکب»، «فصل ششم: اصلاح حساب‌ها»، «فصل هفتم: تهیه کاربرگ در مؤسسات خدماتی»، «فصل هشتم: حسابداری مؤسسات بازرگانی»، «فصل نهم: روش‌های ارزیابی موجودی کالا»، «فصل دهم: حسابداری اسناد تجاری»، « فصل یازدهم: مطالبات مشکوک‌الوصول» و «فصل دوازدهم: حسابداری صندوق و بانک»

خواندن کتاب اصول حسابداری (پایه) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را دانشجویان حسابداری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اصول حسابداری (پایه)

«تغییرات سریع جامعه امروزی، حسابداری یا زبان تجارت را که در ثبت و تجزیه‌وتحلیل اطلاعات اساسی اقتصادی در مؤسسات مختلف مورداستفاده است، بسیار پیچیده کرده است.تصمیم‌گیری صحیح و دقیق بر مبنای اطلاعات قابل‌اعتماد برای توزیع مطلوب ثروت و استفاده از منابع کمیاب ملی بسیار ضروری به نظر می‌رسد؛ بنابراین حسابداری نقش مهمی را در سیستم اقتصادی و اجتماعی هر جامعه‌ای ایفا می‌کند.در دنیای متغیر بازرگانی و صنعتی، نقش حسابداری عملاً و به‌تدریج تکامل پیدا کرده است و علاوه بر وظیفه کنترل که نتیجه بسیار طبیعی کار حسابداری است در مؤسسات اقتصادی با برنامه‌ریزی بازرگانی و پیش‌بینی‌های اقتصادی نیز نقش مهمی را بر عهده گرفته است»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

قیمت:
۱۷۰,۰۰۰
تومان