دانلود و خرید کتاب برنامه نویسی مدرن در پایتون هومن صمدی بهرامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برنامه نویسی مدرن در پایتون اثر هومن صمدی بهرامی

کتاب برنامه نویسی مدرن در پایتون

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب برنامه نویسی مدرن در پایتون

کتاب برنامه نویسی مدرن در پایتون نوشتهٔ هومن صمدی بهرامی است و انتشارات هوش آموز آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب برنامه نویسی مدرن در پایتون

این کتاب با هدف آموزش نیروی برنامه‌نویس، از نقطه شروع تا تبدیل‌شدن به یک برنامه‌نویس کامل برای ورود به بازار کار نوشته شده است. همانطور که از نام کتاب نیز مشخص است از صفر الگوریتم تا صد پایتون در این کتاب از شروع الگوریتم‌ها و تکنیک‌های حل مسئله آشنا شده و سپس گام به گام با تکنیک‌های بـروز برنامه‌نویسی در پایتون آشنا می‌شوید.

فصل‌های کتاب برنامه نویسی مدرن در پایتون از این قرار است:

فصل اول (آشنایی با زبان برنامه‌نویسی پایتون):

در این فصل شما با زبان برنامه‌نویسی پایتون آشنا خواهید شـد، همچنین بررسی کردیم که چرا باید زبان برنامه‌نویسی پایتون را از بین زبان‌های برنامه‌نویسی موجود انتخاب کرد، مزایا و ویژ گی‌های این زبان را بررسی کرده‌ایم و نحوه نصب و راه‌اندازی پایتون و محیط برنامه‌نویسی Code Studio visual را به شما آموزش داده‌ایم.

فصل دوم (متغیرها و قوانین نام‌گذاری آن‌ها) :

متغیر یکی از ابزارهای مهم در برنامه‌نویسی است. کاربر با کمک آن می‌تواند داده‌های مورد نظر خود را در حافظه نگهداری و مدیریت نماید و در صورت لوزم از آن‌ها استفاده کند. در این فصل به معرفی متغیرها و قوانین نام گذاری آن‌ها خواهیم پرداخت.

فصل سوم (نوع داده عددی):

داده‌ها انواع مختلفی دارند، در این فصل بـه بررسی داده‌های عددی و نحوه استفاده آن‌ها در زبان پایتون خواهیم پرداخت.

فصل چهارم (عملگرها):

در این فصل به بررسی و معرفی انواع عملگر در پایتون خواهیم پرداخت، عملگرهای حسابی، عملگرهای مقایسه‌ای، عملگرهای منطقی، عملگرهای بیتی، عملگرهای انتسابی، عملگرهای هویتی و عملگرهای عضویت از جمله عملگرهایی هستند که در این فصل مورد بررسی قرار می‌گیرند، سپس به بررسی اولویت گذاری در عملگرها خواهیم پرداخت و تاثیر اولویت بندی را در نتایج محاسبات مشاهده خواهیم کرد.

فصل پنجم (دستورات شرطی):

در این فصل به بررسی انواع عبارات شرطی در پایتون پرداخته شده است، شما در این فصل خواهید آموخت در شرایطی که در برنامه نیاز به تصمیم گیری دارید و نیاز است تا در شرایط مختلف عملکردی متفاوت و متناسـب با شـرایط داشته باشد چگونه از دستورات شرطی استفاده کنید.

فصل ششم (حلقه‌های‌ تکرار):

در این فصل انواع حلقه‌های تکرار بررسی می‌شود، حلقه‌های for و while و شرایط استفاده از هر یک با مثال‌های کاربردی فراوان بررسی شده، همچنین ساختارهای تکرار تودرتو از جمله مسائلی است که در این فصل به بررسی آن خواهیم پرداخت و به شما خواهد آموخت که چگونه حلقه مناسب ساختار تکرار خود را انتخاب و از آن برای برنامه‌های خود استفاده نمایید. همچنین در این فصل با تابع range برای تولید دنباله به عنوان شمارنده حلقه‌ها آشنا خواهیم شد.

فصل‌ هفتم (انواع‌ رشته‌ها):

رشته‌هایی از کاربردی‌ترین انواع داده در زبان‌های برنامه‌نویسی هستند که در این فصل به شکل ویژه‌ای به بررسی آن پرداخته‌ایم. در این فصل شما با رشته‌ها و انواع توابع مربوط به آن‌ها، دنباله‌های فرار و قالب‌بندی رشته‌ها آشنا خواهید شد. در نهایت با ارائه مثال‌های فراوان به نحوه عملکرد این توابع در برنامه مسلط خواهید شد.

فصل‌ هشتم (انواع‌ داد لیست، تاپل‌ و آرایه):

این فصل به دنباله‌های پایتون اختصاص داده شده است، در این فصل با انواع لیست‌ها تاپل‌ها و آرایه‌ها و نحوه تعریف، ویرایش و حذف کردن داده در آن‌ها آشنا خواهید شد و با انواع توابع مناسب با هر یک از انواع داده‌های ذکر شده را با مثال‌های فراوان مورد بررسی قرار می‌دهیم، همچنین خواهیم آموخت که چگونه از این نوع داده‌ها برای ذخیره داده‌های مدنظر استفاده کنیم و چگونه این نوع داده‌ها را در حلقه‌های خود در برنامه به‌کار گیریم.

فصل‌ نهم (مجموعه‌ها و دیکشنری‌ها):

فصـل سـیزدهم بـه بررسـی مجموعه‌هـا و عملیـات مختلـف بـر روی آنها مثـل اجتمـاع، اشـتراک، تفاضل و ... و توابـع متناسـب با این نـوع داده اختصـاص داده شـده اسـت. همچنین در ایـن فصل بــا نوع داده دیکشنری و عملیات مختلف بــر روی آنهــا آشنا خواهید شــد و توابع آن را مورد بررسی قـرار خواهیم داد.

فصل‌ دهم (توابع) :

توابع نویسی یکی از روش‌های مهم در برنامه‌نویسی در هـر زبانی به شمار می‌آیـد، تابع باعث بالا رفتن خوانایی برنامه قابل اعتماد شدن سورس کد و توسعه راحت‌تر آن می‌شود. در این فصل شما خواهید آموخت چگونه کدهای مد نظر خود را در قالب تابع پیاده‌سازی کنید، همچنین خواهید آموخت که پارامترها، آرگومان‌ها و خروجی یک تابع چیست و چگونه می‌توان از انواع آن بهره گرفت.

فصل‌ یازدهم (فایل‌ها):

در فصل‌های قبل با انواع داده در پایتون آشنا شدید که داده‌های مورد نظر را به صورت موقت و فقط تا پایان زمان اجرای برنامه در حافظه نگهداری می‌کردند، ولی گاهی نیاز است برخی داده‌ها را به شکلی ذخیره کرد که حتی بعد از پایان برنامه نیز از بین نروند، اینجاست کـه فایل‌ها کارایی خود را به عنوان یکی از روش‌های نگهداری داده به صورت بلند مدت نشان خواهند داد، در ایـن فصل به بررسی انواع فایل‌های باینری و متنی خواهیم پرداخت و روش‌های مختلف نوشت و خواندن داده در فایل را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

فصل‌ دوازدهم (مدیریت‌ خطا، استثنا و تست توابع):

از مهم‌ترین متدهای برنامه‌نویسی استاندارد، برنامه‌نویسی با مدیریت خطا است که در این فصل به آن خواهیم پرداخت، خطاها انواع مختلف دارند که باعث توقف برنامه و یا باعث بروز اشتباه در ارائه مقدار خروجی مورد نظر می‌شوند که به آن خطاهای منطقی نیز گفته می‌شود، در هر صورت خطا به هر شکل در برنامه نشانه خوبی نخواهد بود و لذا در این فصل به شما خواهیم آموخت که انواع خطا چیست و چگونه می‌توان خطاهای احتمالی را تشخیص و مدیرت کرد.

فصل‌ سیزدهم (کتابخانه):

تعریف و استفاده از کتابخانه‌ها یکی از کلیدی ترین نقاط قوت زبان برنامه‌نویسی پایتون محصوب می‌شود، شما در این فصل با مفهوم کتابخانه و همچنین کتابخانه‌های محبوب و پرکاربرد پایتـون آشنا می‌شود و خواهید آموخت که چگونه کتابخانه اختصاصی خود را طراحی کرده و برای استفاده در اختیار عموم قرار دهید.

فصل چهاردهم (شی‌ءگرایی):

این فصل از کتاب به مبحث شی‌گرایی در پایتون اختصاص داده شده است، در این فصل شما با مفاهیم فراوانی از مفاهیم شی گرایی آشنا خواهید شده از جمله مباحث کلاس و کاربردهای آن، نمونـه سازی، صفات و متدها، کپسوله سازی، وراثت، ترکیب، چندریختی، تجرید، انواع شی‌ءگرایی انجمنی، مفهوم Abstraction، minix و ... آشنا خواهید شد و به شکل مفصل و با مثال‌های پرکاربرد و فراوان بر این مباحث مسـلط خواهید شد. انتظار داریم بعد مطالعه این کتاب و حل دقیق مثال‌ها و تمرینات آن به حد قابل توجه از تسـلط بر الگوریتم نویسی و برنامه‌نویسی در پایتون رسیده و آماده ورود به بازار شوید، لذا حل مثال‌ها و تمرینات ارائه شده در این کتاب برای رسیدن به تسلط مطلوب از اهمیت بالایی برخوردار است.

خواندن کتاب برنامه نویسی مدرن در پایتون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند برنامه نویسی مدرن در پایتون را یاد بگیرند پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

مهدی
۱۴۰۲/۱۱/۲۲

نوشتار کتاب واضح و شفاف است و همچنین کدها و خروجی آن ها به صورت مرتب قرار گرفته است. برای کسانی که اولین بار میخواهند پایتون را یاد بگیرند مناسب است و برای کسانی که از قبل با این زبان آشنا

- بیشتر
کاربر 7771094
۱۴۰۲/۱۱/۱۸

توضیحات و مثال هاش خوبه مطلب رو واقعا میرسونه.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۹۶ صفحه

حجم

۹٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۹۶ صفحه

قیمت:
۹۵,۵۰۰
تومان