دانلود و خرید کتاب برنامه نویسی پایتون برای کودکان تک-آدرین ب. ترجمه جواد وحیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برنامه نویسی پایتون برای کودکان اثر تک-آدرین ب.

کتاب برنامه نویسی پایتون برای کودکان

معرفی کتاب برنامه نویسی پایتون برای کودکان

کتاب برنامه نویسی پایتون برای کودکان نوشتهٔ تک-آدرین ب. و ترجمهٔ جواد وحیدی و محمدحسین امیرزاده قاسمی و رحیم اصغری است و انتشارات فناوری نوین آن را منتشر کرده است. موضوع این کتاب کدنویسی برای کودکان است.

درباره کتاب برنامه نویسی پایتون برای کودکان

پایتون مقدمه‌ای منحصربه‌فرد و سرگرم‌کننده برای زبان برنامه‌نویسی پایتون است. این کتاب برای کسی که مطلقاً هیچ تجربه‌ای در زمینه کد نویسی ندارد نوشته‌شده و با استفاده از مقایسه‌های کودکانه، مثال‌های مفید و فعالیت‌ها و بازی‌های زیاد، به هر شخصی که در حال یادگیری کد نویسی در پایتون می‌باشد کمک می‌کند!

نویسندهٔ این کتاب خود را اینگونه معرفی کرده است: «من درحال حاضر یک مهندس نرم‌افزار تمام‌وقت هستم که شادی و رضایتم در کمک کردن به کد نویسه‌ای جدید و بالقوه در هر زمینه‌ای است. من ساعات بسیاری را در مدارس ابتدایی و متوسطه محلی به‌طور داوطلبانه صرف صحبت کردن با دانش آموزان درباره مشاغل توسعه نرم‌افزار و آموزش اصول کد نویسی کرده‌ام. دیدن برق چشم یک نفر در زمانی که آن‌ها قدرت کد را می‌بینند، بسیار لذت‌بخش است. من این کتاب را نوشتم تا تخیل و شگفتی اشخاص بیشتری را برانگیزد!»

تقریباً در هسته هر آن چیزی که ما استفاده می‌کنیم و دوست داریم کد وجود دارد. ما می‌توانیم برای ساخت بازی‌ها، خلق موسیقی و هنر، به حرکت درآوردن ربات‌ها و تقریباً تأمین توان هر چیز الکترونیک کد بنویسیم. زمانی که شما تشخیص می‌دهید کد نویسی تا چه اندازه بخشی از جهان آینده است، یادگیری نحوه عملکرد آن بسیار مهم می‌شود! این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا دقیقاً آن‌ها انجام دهید.

به معنای واقعی کلمه کد نویسی ترجمه ایده‌ها و اقدامات انسان به زبانی است که رایانه‌ها می‌توانند درک کنند. پایتون یکی از این زبان‌هاست اما تعداد زیادی دیگری وجود دارند؛ برای مثال: Java Script، C#، Ruby و C++. هر یک از این زبان‌ها به کامپیوتر می‌گوید تا چطور کاری را انجام بدهد اما هرکدام کمی متفاوت عمل می‌کنند. 

بهترین قسمت کد نویسی این است که شما فقط به یک کامپیوتر و این کتاب نیاز دارید! از اولین فصل تا انتها، کتاب شما را با مفاهیم کد نویسی که لازم است بدانید، با دستورالعمل‌ها و مثال‌های مرحله‌به‌مرحله، تعداد زیادی اسکرین شات مفید و توضیحات ساده‌ای از اصطلاحات جدید برنامه‌نویسی که خواهید آموخت، راهنمایی خواهد کرد (که همه آن‌ها در واژه‌نامه دم‌دستی انتهای کتاب نیز برای شما در دسترس است!). در زمانی که شما این کتاب را تمام کرده باشید، برنامه‌هایی بسیار جالب و حتی بازی‌هایی ساده ایجاد خواهید کرد که می‌توانید با دوستان خود به بازی بپردازید! کسی نظری ندارد؟

کد نویسی مهارتی است که شما تنها با انجام دادن یاد می‌گیرید. به همین دلیل است که نویسنده ساختار هر فصل را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌ که شما را از طریق کدهایی که دنبال می‌کنید راهنمایی کند. این کار به‌راستی کتاب را تعاملی می‌کند، زیرا در مورد یک مفهوم یاد خواهید گرفت، مقداری کدی می‌نویسید، متوجه می‌شوید که چه‌کاری انجام می‌دهد، می‌خوانید و کمی بیشتر یاد می‌گیرید، شاید یک یا دو باگ را برطرف کنید، و نتایج کد را در زمان واقعی می‌بینید! و برای اینکه واقعاً به شما در درک مفاهیم مختلف کد نویسی کمک کند، در پایان هر فصل فعالیت‌هایی را نیز در نظر گرفته‌ تا به شما کمک کنند دانش خود را آزمایش کنید، چندین مفهوم را ترکیب کنید و کد بیشتری بنویسید. گذشته از همه این‌ها، کار نیکو کردن از پر کردن است – بخصوص در مورد کد نویسی! درنهایت، اگر برخی از فعالیت‌ها برای شما خیلی آسان هستند، یا اگر فقط می‌خواهید به کد نویسی ادامه دهید، چالش‌های سخت‌تری را بعد از هر فصل اضافه کرده تا واقعاً فکر شما را گسترده کند و فرصت بیشتری برای نشان دادن خلاقیتتان بدهد!

این کتاب به شما کمک می‌کند تا یک ماجراجویی باورنکردنی را در جهان برنامه‌نویسی آغاز کنید. در پایان، شما برای دنیای آینده آماده خواهید شد! منتظر چی هستید؟

خواندن کتاب برنامه نویسی پایتون برای کودکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند برای شروعْ برنامه‌نویسی یاد بگیرند یا به کودکان علاقه‌مند آن را بیاموزند پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

حجم

۱۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

قیمت:
۷۵,۵۰۰
تومان