دانلود و خرید کتاب خدمات ابری برای مبتدیان جودیت هورویتس ترجمه محمد قلی پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خدمات ابری برای مبتدیان اثر جودیت هورویتس

کتاب خدمات ابری برای مبتدیان

معرفی کتاب خدمات ابری برای مبتدیان

کتاب خدمات ابری برای مبتدیان نوشتۀ جودیت هورویتس و مارشا کافمن و فرن هالپر با ترجمۀ محمد قلی‌پور و آزیتا رفعت در انتشارات شمس دانش به چاپ رسیده است.

درباره کتاب خدمات ابری برای مبتدیان

با پیشرفت فناوری اطلاعات نیاز به انجام کارهای محاسباتی در همه جا و همه زمان به وجود آمده‌ است. همچنین نیاز به این هست که افراد بتوانند کارهای محاسباتی سنگین خود را بدون داشتن سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای گران، از طریق خدماتی انجام دهند. رایانش ابری آخرین پاسخ فناوری به این نیازها بوده‌است.

رایانش ابری به معنی ارائۀ سرویس‌های محاسباتی به وسیلۀ اینترنت است که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد به جای داشتن زیرساخت‌های محاسباتی، از سرویس‌های ابری استفاده کنند. در واقع رایانش ابری ارائه‌دهندۀ سرویس‌هایی مثل ذخیره‌سازی داده، پایگاه داده، شبکه و نرم‌افزار است که باعث می‌شود تا کاربران به‌جای ذخیره‌سازی اطلاعات خود روی هارددیسک‌ها، آن‌ها را روی فضای ابری و از راه دور ذخیره کنند. پس پردازش یا رایانش ابری به سرویسی گفته می‌شود که امکان ذخیره‌سازی و دسترسی به برنامه‌های نرم‌افزاری مورد نیاز را از راه دور و در بستر اینترنت فراهم می‌کند یا می‌توان گفت پردازش ابری یعنی نگهداری و دسترسی عمومی به داده‌ها. درواقع برنامه‌ها به‌جای اینکه فقط به رایانهٔ شما محدود باشند، در سراسر اینترنت در دسترس قرار می‌گیرند. ابر یا cloud را می‌توان استعاره‌ای برای اینترنت دانست.

در کتاب خدمات ابری برای مبتدیان مفاهیم مربوط به خدمات ابری به زبانی ساده ارائه و وجوه مختلف آن به صورت مختصر و ملموس برای خواننده تشریح شده‌اند.

کتاب خدمات ابری برای مبتدیان در ۶ فصل تدوین شده است. عنوان فصل‌ها عبارت‌اند از:

فصل اول: درک زنجیره و بنیان‌های Cloud

فصل دوم: کاوش عمیق‌تر در laaS و paaS

فصل سوم: شیرجه زدن و تفحص در موارد اقتصادی Cloud

فصل چهارم: مدیریت حجم‌های کاری و خدمات Cloud

فصل پنجم: بهسازی امنیت، نظارت و پایایی Cloud

فصل ششم: اغاز سفر Cloud شما

خواندن کتاب خدمات ابری برای مبتدیان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های مرتبط با علوم کامپیوتر پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب خدمات ابری برای مبتدیان

«رایانش ابری راهکارهایی برای ارائه خدمات فناوری اطلاعات به شیوه‌های مشابه با صنایع همگانی (آب، برق، تلفن و ...) پیشنهاد می‌کند. این بدین معنی است که دسترسی به منابع فناوری اطلاعات در زمان تقاضا و بر اساس میزان تقاضای کاربر به‌گونه‌ای انعطاف‌پذیر و قیاس‌پذیر از راه اینترنت به کاربر تحویل داده می‌شود. واژه ابر واژه‌ای است استعاری که به اینترنت اشاره می‌کند و در نمودارهای شبکه‌های رایانه‌ای نیز از شکل ابر برای نشان دادن شبکه اینترنت استفاده می‌شود. دلیل تشبیه اینترنت به ابر در این است که اینترنت همچون ابر جزئیات فنی و کاربران را از دید کاربران پنهان می‌سازد و لایه‌ای از انتزاع را بین این جزئیات فنی و کاربران به وجود می‌آورد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۳۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۸۳۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۳۵,۷۰۰
تومان