دانلود و خرید کتاب بازار دارایی ها در دهه ۹۰ شمسی (دفتر اول) حسین عبده تبریزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازار دارایی ها در دهه ۹۰ شمسی (دفتر اول) اثر حسین عبده تبریزی

کتاب بازار دارایی ها در دهه ۹۰ شمسی (دفتر اول)

معرفی کتاب بازار دارایی ها در دهه ۹۰ شمسی (دفتر اول)

کتاب بازار دارایی ها در دهه ۹۰ شمسی (دفتر اول) نوشتهٔ حسین عبده تبریزی است. نشر نی این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی متن ۱۶ سخنرانی درمورد موضوعات گوناگون حوزهٔ اقتصاد ایران.

درباره کتاب بازار دارایی ها در دهه ۹۰ شمسی (دفتر اول)

گفته شده است که بازار دارایی‌ها در ایران و در دههٔ ۱۳۹۰ شمسی پرتلاطم بوده است. غیر از تحریم، قیمت نفت و ویروس کرونا که متغیرهای تأثیرگذار بر این بازار بوده، حضور گستردهٔ مردم در این بازار هم تغییرات اساسی در ساختار آن به‌ وجود آورده است. کتاب بازار دارایی ها در دهه ۹۰ شمسی (دفتر اول) [بازار اوراق بهادار] حاوی متن نوشتاریِ ۱۶ سخنرانی درمورد بازار سهام، شبکهٔ کارگزاری، بازار اوراق با درآمد ثابت، ارزشیابی سهام، اعتبارسنجی ناشران و ادغام و تملک در بازار سرمایهٔ ایران در این دهه است. سخنرانان این نشست‌ها که استادان، مدیران و فعالان بازار سرمایه‌اند، در ارائه‌های خود کوشیده‌اند به تحولات و چالش‌های این بازار اشاره کنند، دلیل اصلی تغییر ساختار را توضیح دهند و راه‌حل‌هایی برای برون‌رفت از مشکلات آن بیابند. مقاله‌های این کتاب (دفتر اول) بخشی از مطالب ارائه‌شده در کلاس آموزش مالی ویراستار است؛ البته در آن کلاس غیر از بررسی بازار اوراق بهادار، بازار سایر دارایی‌ها نیز مطالعه و تحلیل شده است. سخنرانان مختلف درمورد بازارهای پول، ارز، رمزارزها، املاک و مستغلات و نیز وضعیت نهادهایی همچون بانک‌ها، صندوق‌های بازنشستگی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی، بیمه‌های عمر و نیز درمورد موقعیت چند بخش صنعتی بحث و اظهارنظر کرده‌اند. کتاب حاضر حاوی دفتر اول از مجموعهٔ «بازارهای مالی در دهۀ ۹۰ شمسی» است و «بازار اوراق بهادار» نام گرفته است.

خواندن کتاب بازار دارایی ها در دهه ۹۰ شمسی (دفتر اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران علم اقتصاد و اقتصاد ایران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بازار دارایی ها در دهه ۹۰ شمسی (دفتر اول)

«فصل پنجم: اعتبارسنجی ناشران

صنعت اعتبارسنجی در ایران در مراحل اولیه است. تجربۀ انتشار اولین اوراق متکی به اعتبارسنجی (به جای اتکا به وثیقه و ضمانت) با روزهای انتشار این کتاب همزمان شده است. آقای قاسم محسنی دمنه که خود مدیرعامل اولین شرکت اعتبارسنجی کشور است، نخست اصطلاحات این صنعت را تعریف می‌کند، و مزایای رتبه‌بندی اعتباری را توضیح می‌دهد. روشن است که بدون توسعۀ صنعت اعتبارسنجی، نمی‌توان به‌ویژه از گسترش بازار بدهی‌ها در کشور اطمینان حاصل کرد. وی این موضوع را با عبارت «بلوغ صنعت رتبه‌بندی برای بلوغ بازار بدهی» توضیح می‌دهد. آقای محسنی تأکید عمده‌ای بر اصول مورد رعایت در مؤسسات رتبه‌بندی دارد و چالش‌های پیاده‌سازی نظام رتبه‌بندی در ایران را برمی‌شمرد. در بخش پایانی، سخنران به طور خلاصه در مورد سه شرکت دارای مجوز اعتبارسنجی در ایران صحبت می‌کند.

قاسم محسنی دمنه

قاسم محسنی دمنه از دانشگاه امام صادق (ع) مدرک کارشناسی ارشد و از دانشگاه آزاد دکترای مالی دریافت کرده است. از سال ۱۳۸۳ در نهاد نظارت بازار سرمایه خدمت کرده و از سال ۱۳۸۵ به مدت ۱۰ سال عضو هیأت‌مدیرۀ سازمان بورس و اوراق بهادار و سه سال عضو شورای عالی بورس بوده است. وی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد کرج است و کتاب‌ها و مقالات متعددی در مورد نهادهای مالی منتشر کرده است. در حال حاضر، آقای محسنی مدیرعامل شرکت رتبه‌بندی اعتباری برهان است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۳۳ صفحه

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۳۳ صفحه

قیمت:
۹۹,۰۰۰
۷۹,۲۰۰
۲۰%
تومان