دانلود و خرید کتاب چالش موعودشناسی با بهائی مریم آگاه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چالش موعودشناسی با بهائی اثر مریم آگاه

کتاب چالش موعودشناسی با بهائی

نویسنده:مریم آگاه
انتشارات:انتشارات گوی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چالش موعودشناسی با بهائی

کتاب چالش موعودشناسی با بهائی نوشتۀ مریم آگاه است. انتشارات گوی این کتاب راهنما را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب چالش موعودشناسی با بهائی

در نوروز ۱۳۸۸ آقای عرفان وفایی بهائی در وبلاگ خود مقاله‌ای با نام بررسی برخی مطالب درباره ظهور قائم در قرآن و اخبار شیعه بارگذاری کرد. شخصی مسلمان با نام علی تهرانی به این مقاله پاسخی می‌دهد. یک بهائی دیگر به نام کاویان صادق زاده میلانی به مقاله دوم پاسخ‌هایی می‌دهد و از اینجا به بعد بین این دو نفر آقای علی تهرانی و آقای کاویان صادق زاده میلانی مناظره‌ای اینترنتی، علمی، مؤدبانه و به‌دوراز تعصب تا اواخر سال ۱۳۸۸ جریان پیدا می‌کند.

موضوع اصلی کتاب چالش موعودشناسی با بهائی مناظره و بحث در مورد جمله‌ای که رهبر بهائیان در کتاب ایقان به امامان شیعه نسبت می‌دهد، است و آقای تهرانی خواهان ارائۀ سند برای این نسبت است و آقای کاویان میلانی در تلاشی ناموفق برای ارائۀ منبع. در کنار محور اصلی مناظره، مباحث جالب دیگری درخصوص مهدی موعود مطرح می‌کند که منجر به کشف حقایقی پنهان برای دو طرف و گفت‌وگو می‌شود.

خواندن کتاب چالش موعودشناسی با بهائی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مناظره خوانی و بحث‌های دینی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چالش موعودشناسی با بهائی

«اقترانات: بررسی برخی مطالب درباره ظهور قائم در اخبار شیعه» پیش گفتار

وجود بشارات در مورد مظاهر مقدسه که در تمامی کتب آسمانی به طور مستقیم یا غیرمستقیم بیان شده در برخی نفوس به شناختن مظهر ظهور کمک کرده؛ ولی در برخی افراد همان جملات و مطالب ظاهری که به‌صورت رمز بیان شده، خود حجابی برای گمراهان شده است که در گمراهی خویش بمانند. تأویلات و تفسیرات علمای هر عصر نیز به این گمراهی دامن زده و دیدن نور حقیقت را بیش‌ازپیش سخت کرده است. چنان چه عبدالبهاء در خصوص بشاراتی که در انجیل وجود دارد، گفته: «... و این عادت کل امم است که از معانی محکمه آیات الهیه چشم می‌پوشند و به تأویلات وهمیه متشابه متشبث می‌شوند.» بنابراین این بشارات موجود در کتب الهیه نمی‌توانند دلیل بر حقانیت مظاهر ظهور باشد. این مهم در مورد حقانیت باب و بهاءالله نیز صادق است و نباید این بشارات را به‌جای آیات الهیه از دلایل اساسیه اثبات حقانیت دو ظهور بهاء و باب دانست باب این دلایل را از جمله در کتاب "دلائل سبعه"، از اقترانات (قرائن) ظهور خویش دانسته است.

قرآن کریم در سوره انفال، آیه ۷ می‌فرماید: (وَ یُرِیدُ اللَّهُ أَنْ یُحِقَّ الْحَقِّ بِکَلِمَاتِهِ وَیَقْطَعَ دَابِرَ الْکَافِرِینَ)

خداوند حقانیت مظهر حق را با کلماتش اثبات می‌کند. پس دلیل حقانیت تمامی مظاهر ظهور از جمله این دو، ظهور، بهاء الله و باب، آثار آن دو بزرگوار است که دارای ذخائر عظیمه برای عالم بشریت است. این آثار درمان درد و هدایتگر بشریت است. همین هدایتگری کتب مقدسه است که اعجاز به شمار می‌آید و معجزه اصلی پیامبران نیز، هدایتگر بودن آن‌هاست.

بنابراین در کنار آیات الهی که دلیل اصلی بر حقانیت ظهور باب است، دانستن بشارات کتب آسمانی قبل و احادیث با عنوان " اقترانات" کمک به درک حقانیت باب می‌کند. در این مقاله سعی کرده‌ام که به‌صورت کلیشه‌ای، بشارات موجود را درباره نام و نشان قائم سال ظهور قائم، محل ظهور قائم، پیروان ایشان و آزار و اذیت و شهادت و تجدید احکام ایشان و... جمع‌بندی کرده و به شما عزیزان ارائه دهم. البته این مقاله نهر کوچکی از دریای وسیع اقترانات موجود است که ان‌شاءالله پیوسته تکمیل می‌گردد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان