دانلود و خرید کتاب خوش آمدید باروکس ‍ ترجمه نینا فراهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خوش آمدید اثر باروکس ‍

کتاب خوش آمدید

نویسنده:باروکس ‍
انتشارات:کتاب چ
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب خوش آمدید

کتاب «خوش آمدید» نوشتۀ باروکس ‍ و ترجمۀ نینا فراهانی است و کتاب چ آن را منتشر کرده است. با آب‌شدن و شکسته‌شدن یخ‌ها در قطب جنوب، خرس قطبی و دوستانش از خانه‌شان رانده می‌شوند،‌ آن‌ها دیگر خانه‌ای ندارند اما آیا سرزمین جدیدی برای زندگی پیدا می‌کنند؟ آیا ساکنان سرزمین‌های دیگر از آنها استقبال می‌کنند و به آنها اجازۀ زندگی می‌دهند؟

درباره کتاب خوش آمدید

داستان کتاب خوش آمدید با توصیف زندگی آرام و پر از آرامش ۳ خرس قطبی آغاز می‌شود تا اینکه صدای شکستن یخ‌های قطب جنوب شنیده می‌شود. آن ها خانه‌شان را از دست داده و روی یک تکه یخ در سطح آب شناور می‌شوند. از لحظۀ جدا شدن یخ و پرت شدن آن‌ها در وسط آب‌های اقیانوس خرس‌های قطبی در فکر خانه هستند. خانه‌ای برای زندگی تا اینکه خشکی می‌بینند. آنها نجات پیدا کرده‌اند اما ساکنان آن یعنی گاوها استقبال خوبی از آنها نمی‌کنند. چون فکر می کنند آنها زیادی مو دارند و زیادی قد بلند و خشن هستند. بنابراین اجازۀ زندگی در آنجا را نمی‌دهند. جاهای دیگر هم اتفاقات مشابه می‌افتد و تکه‌یخ شناوری که خرس‌های قطبی روی آن هستند لحظه به لحظه کوچک‌تر می‌شود تا اینکه بالاخره یک جزیرۀ خالی پیدا می‌کنند. جایی برای زندگی و خانه‌ای برای خودشان.

داستان خوش آمدید پایان بسیار خیره‌کننده‌ای دارد که مهم‌ترین ویژگی کتاب است. وقتی چند میمون که گم‌شده‌اند و در جستجوی خانه هستند به جزیرۀ آن‌ها می‌آیند خرس‌های قطبی بعد از کمی فکر به آن‌ها می‌گویند: خوش آمدید! این پایان زیبا به ماهرانه‌ترین و قابل‌فهم‌ترین شکل پیام کتاب را به کودکان منتقل می‌کند. باروکس در این کتاب به دو موضوع مهم و پیچیده اشاره کرده است؛ گرم‌شدن جهانی هوای کرۀ زمین و مهاجران و پناهندگان. داستان ساده و زیبای او از بحران پناه‌جویان سوری الهام گرفته شده است و می‌خواهد فرهنگ پذیرش مهاجران و استقبال از کودکان را ترویج کند. این کتاب نسل‌های آینده را تشویق به پذیرش یکدیگر می‌کند، به بچه‌ها یاد می‌دهد که با یکدیگر مهربان باشند و احساس همدردی، همیاری و همدلی را در آنها تقویت می‌کند.

تصاویر کتاب ساده اما تأثیرگذار هستند. جملات هم کوتاه هستند اما کلمات هوشمندانه انتخاب شده و برای کودکان قابل‌فهم است. خوش آمدید یک اثر مناسب برای پدر و مادرها و یا معلمان است تا دربارۀ موقعیت مهاجران و پناهندگان به روشی درست و امیدبخش با فرزندانشان صحبت کنند.

 خواندن کتاب خوش آمدید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به ادبیات کودک، کودکان ۴ تا ۱۰ ساله پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره باروکس

باروکس نویسنده و تصویرگر در پاریس به دنیا آمد و در مراکش بزرگ شد و بعدها به آمریکا و کانادا رفت و از همان دوران تصویرگری برای کتاب و مطبوعات را آغاز و در نیویورک‌تایمز، واشنگتن‌پست و فوربس فعالیت کرد. دغدغه‌های باروکس دربارۀ محیط‌زیست و مسائل انسانی در کتاب‌هایش برای کودکان مشاهده می‌شود که جوایز بین‌المللی بسیار هم دریافت کرده است. از میان آثار او که به فارسی ترجمه شده است می‌توان به «چند تا درخت» و «پدر فوق‌العادۀ من» اشاره کرد.

بخشی از کتاب خوش آمدید

«من یک خرس قطبی‌ام. این منم. کنار دوستانم پاهایم را توی آب گذاشته‌ام. زندگی روی یخ آرام و ساکت است. اما یک دقیقه صبر کن... چه صدایی بود؟ »

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان