دانلود و خرید کتاب مفاهیم و نظریه های فرهنگی سیدرضا صالحی امیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مفاهیم و نظریه های فرهنگی اثر سیدرضا صالحی امیری

کتاب مفاهیم و نظریه های فرهنگی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مفاهیم و نظریه های فرهنگی

کتاب مفاهیم و نظریه‌های فرهنگی نوشتۀ سید رضا صالحی امیری در گروه انتشاراتی ققنوس به چاپ رسیده است. این کتاب فرهنگ و پیشینۀ آن را از جنبه‌های مختلف بررسی کرده و نظریه‌های مرتبط با آن را از دورۀ کلاسیک تا معاصر توضیح داده است که آن را به کتابی منسجم و جامع دربارۀ مفهوم فرهنگ تبدیل می‌کند.

درباره کتاب مفاهیم و نظریه‌های فرهنگی

در کتاب مفاهیم و نظریه‌های فرهنگی، فرهنگ به‌عنوان روح همبستگی و تداوم حیات معنوی و وجدان عمومی یک ملت، قوم و سرزمین معرفی شده است. شاید مهم‌ترین وجه تمایز زیستی جوامع انسانی و حیوانی را در عنصر فهم و فرهنگ باید جست‌وجو کرد. فرهنگ و تمدن عامل غرور ملی ، زنجیرۀ تداوم حیات تاریخی و عامل بقای یک جامعه در وضعیت حال و بستر حیات معنوی و مادی جوامع و بشر در آینده است.

کتاب مفاهیم و نظریه‌های فرهنگی در دو بخش تدوین شده است. بخش اول با عنوان مفاهیم، نظری به گذشته انداخته است تا پیشینه‌ای از تاریخچۀ آنچه فرهنگ نامیده می‌شود ارائه کند. در این بخش ضمن تعریف مفاهیم، ویژگی‌های فرهنگی و موضوع توسعۀ فرهنگی بررسی شده‌اند. بخش دوم کتاب، نظریه‌های فرهنگی نام دارد. در این بخش نظریه‌های فرهنگی غرب معرفی و بررسی شده‌اند که شامل این موارد هستند: نظریه‌های فرهنگی کلاسیک غرب؛ فرهنگ به منزلۀ ایدئولوژی در مارکسیسم غربی؛ ساختارگرایی و تحلیل نشانه‌شناختی فرهنگ؛ نظریه‌ی فرهنگی در پساساختارگرایی و پسامدرنیسم؛ نظریۀ فرهنگی در فمنیسم؛ نظریه‌های محافظه‌کارانه دربارۀ فرهنگ توده‌ای؛ مطالعات فرهنگی بریتانیایی؛ نظریه‌های فرهنگی معاصر.

خواندن کتاب مفاهیم و نظریه‌های فرهنگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های مرتبط با جامعه‌شناسی، دانشجویان حوزۀ مطالعات، مدیریت و برنامه‌ریزی فرهنگی و نیز علاقه‌مندان به این حوزۀ مطالعاتی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مفاهیم و نظریه‌های فرهنگی

ریچارد دوکینز، زیست‌شناس انگلیسی، فرهنگ را « موج دوم برآیش» می‌داند و معتقد است که هر باور فرهنگی همچون ژن‌ها، از راه آموزش و پرورش، تبادل فکری و جز این‌ها در گستره فرهنگ پخش می‌شود و پایدار می‌ماند. او پندارها، ناگاره‌ها، اندیشه‌ها، کتمان‌ها، باورها، مثل‌ها، متل‌ها و نیز راه و روش‌های اجتماعی را نمونه‌هایی از باور فرهنگی می‌داند که از جمله ساختارهای هر فرهنگ هستند و مانند ژن‌ها از کالبد دارندگان خود بهره‌برداری ابزارگونه می‌نمایند. برخی نیز مانند مد روز چند ماهی بیش دوام نمی‌آورند و برخی چون ویروس‌ها، زندگی انگلی دارند و بی‌کوشش فرد و حتی بی‌اجازه وی به ذهن او راه می‌بابند. نمونه این باورهای فرهنگی انگلی، مثل‌ها و متل‌ها و تصنیف‌های روز است که از راه رسانه‌های گروهی پخش می‌شود و گاه انسان بی‌آن‌که بواهد آن‌ها را بازگو یا زمزمه می‌کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۶۲,۰۰۰
تومان