دانلود و خرید کتاب قدرت خودتلقینی پل ژاگو ترجمه نیلوفر خوانساری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قدرت خودتلقینی اثر پل ژاگو

کتاب قدرت خودتلقینی

معرفی کتاب قدرت خودتلقینی

کتاب قدرت خودتلقینی نوشتهٔ پل ژاگو و ترجمهٔ نیلوفر خوانساری است و گروه انتشاراتی ققنوس آن را منتشر کرده است. روشی کاربردی برای دستیابی به ثبات شخصیت، آرامش، روشن‌بینی و تسهیل درمان بیماری‌ها در این کتاب آمده است.

درباره کتاب قدرت خودتلقینی

در زبان روزمره، تحریک یا برانگیختن کسی برای پذیرفتن یا انجام دادن کاری را تلقین می‌گویند. بعد از تحقیق دربارهٔ حالت روان عصبی خاصی که از آن زمان خواب مصنوعی نام گرفته، این واژه توجه دنیای پزشکی را به خود جلب کرد و معنای جدیدی یافت. در خواب مصنوعی فرد به‌طور ناخودآگاه از آنچه خواب‌کننده به او فرمان می‌دهد، پیروی می‌کند و بی‌چون و چرا اظهارات او را می‌پذیرد و به تمام حالت‌های آگاهانه‌ای که خواب‌کننده او را وادار می‌کند، تن می‌دهد. حکم‌هایی که آزمایشگر به شخص می‌دهد «تلقین» نام دارند. بنابراین، مفهوم نفوذآمرانه‌ای که به این عبارت نسبت می‌دهیم کم‌کم عمومیت یافت و امروزه این عبارت به معنای هر حرکتی به منظور وارد کردن اندیشه‌ای در مغز کسی گسترش یافته است.

تلقین‌پذیری به معنی توانایی قبول تأثیر اندیشه‌های القا شده و مجموعه‌ای از پدیده‌های بازتابی که به کمک تلقین واکنشی مطابق هدفش ایجاد می‌کند، مدت‌ها ماهیت منحصر به فرد خواب مصنوعی به شمار می‌آمد. کتاب قدرت خودتلقینی به شما نشان می‌دهد که چنین تصوری درست نیست.

کتاب قدرت خودتلقینی توضیح می‌دهد که تلقین حقیقی به چه معناست و با خودتلقینی به چه قدرتی دست پیدا می‌کنید. عمل خودتلقینی کاملا آگاهانه رخ می‌دهد، نه ناخودآگاه یا در خواب.

خواندن کتاب قدرت خودتلقینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر می‌خواهید با تلقین‌کردن به خودتان حال بهتری داشته باشید این کتاب را بخوانید.

بخشی از کتاب قدرت خودتلقینی

«یک اندیشه وقتی بر ما بیشتر تأثیر می‌نهد که آمادگی ذهنیمان با آن اندیشه هماهنگ و همخوان باشد. وقتی به شخصی که گرفتار افسردگی است، یا کسی که بار مصیبتی را به دوش کشیده، کلامی تسلابخش می‌گوییم، واکنشی شفابخش، کم‌وبیش شدید ولی محسوس را موجب می‌شویم. برای آنکه تحت چیرگی اندیشه‌هایی باشیم که مایلیم تحقق یابند، باید خود را در حالت جسمانی ویژه پذیرندگی قرار دهیم. همان طور که دیدیم، نمونه گویای این حالت، خواب مصنوعی است که در طی آن فعالیت آگاهانه زائل می‌شود تا بگذارد ناهشیاری منفعلانه به تلقین تسلیم شود. شما هر بار که می‌خواهید شرایطی را به خود تلقین کنید، باید سعی کنید به این وضعیت ذهنی مشابه دست بیابید. صفت مشخصه این وضعیت خواب‌آلودگی و انفعالِ، هرچه بیشتر تواناییهای آگاهانه‌ای چون اراده، داوری، خرد و مانند آنهاست. به خاطر بسپارید که در جریان خودتلقینی، ناهشیاری باید بتواند فقط پندارهایی را که می‌خواهید شاهد جذبشان باشید دریافت کند، بدون آنکه اندیشه‌های مزاحم و متعارضی مانند تأمل، تحلیل، داوری و اعتراض در آن نفوذ داشته باشد.

پس، هشیاری شما تعیین می‌کند چه تلقینهایی اصلاحات مورد نظر را به عهده گیرند، داوری شما تشخیص می‌دهد جلسه خودبازسازی ضروری است و حالا اراده شما در ابتدا برای انجام عمل تنش‌زدایی و شل کردن عضلات دست به کار می‌شود؛ اما بعد بگذارید تا این نیروها تحلیل روند، در حالی که تماس خود را با هشیاری کاهش می‌دهید و توجه خود را فقط به یک نقطه معطوف کنید که اندیشه‌های القا شده را نگه می‌دارد.

برای رسیدن به حالت روانی مطلوب، از مکانی نیمه تاریک، یا از آن هم بهتر، اتاق تاریکی که با نور چراغ خواب نیمه‌روشن است، بهره گیرید. روشنایی ضعیف کمکی است برای ثابت نگه داشتن نگاه، بهتر است این منبع نور در جایی قرار گیرد تا بدون خسته کردن چشم آن را به خود معطوف کند. صدای ضعیف تیک تاک ساعت یا آونگ یا ساعت مچی بزرگ نیز به انفعال ذهن کمک می‌کند.

بعد از مهیا کردن اوضاع و احوال یاد شده، دراز بکشید، پلک‌ها نیمه باز و انگشتان کمی خمیده باشد و تمام عضلات بدنتان را در کرخی و آرامشی کامل، بی‌حرکت نگه دارید. اجازه دهید تا زنجیره‌ای از کلمه «بی‌حرکت»، «بی‌حرکت»، «بی‌حرکت»، «بی‌حرکت»، «بی‌حرکت» ...، در تخیل شما جاری شود. فرقی نمی‌کند قافیه کلمه یا نمودار آن در ذهن شما برتری یابند. هر گونه تنش روانی را از خود دور کنید، خود را به نفوذ کلامی که بی‌حرکتی را القا می‌کند و رهایی عضلانی و عصبی دلخواه، بسپارید. برای توجه کردن، تلاشی به خرج ندهید و بگذارید تا توجه درگیر خودش باشد.»



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

حجم

۱۶۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان