دانلود و خرید کتاب اقتصاد روایی (خلاصه کتاب) رابرت‌ جی.شیلر ترجمه گروه مترجمان شنیدار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصاد روایی (خلاصه کتاب) اثر رابرت‌ جی.شیلر

کتاب اقتصاد روایی (خلاصه کتاب)

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اقتصاد روایی (خلاصه کتاب)

خلاصه‌کتاب اقتصاد روایی؛ تاثیر روایت‌ها بر رخدادهای اقتصادی (خلاصه کتاب) نوشتهٔ رابرت‌ جی.شیلر و ترجمه و گزینش‌شده توسط گروه مترجمان شنیدار است و شنیدار نگار نوین آن را منتشر کرده است. با مطالعهٔ این خلاصه‌کتاب می‌آموزید: چگونه روایت‌های عامه بر روی رخدادهای اقتصادی تاثیر می‌گذارد؟

درباره خلاصه‌کتاب اقتصاد روایی

جهان امروز، ما را با آمارها و اعداد و ارقامی مبهم احاطه کرده است؛ آمار مرگ و میر، امید به زندگی، شاخص سهام بورس و غیره. با این حال چیزی که این آمار قصد نشان دادن آن را دارد چندان ملموس نیست؛ گویی تمام آن‌ها حقیقتی آشکار را از ما پنهان نگاه می‌دارد!

بااین‌وجود بدون توجه به اینکه چه عاملی باعث به‌وجود آمدن این اعداد شده، نمی‌توان درک درستی از واقعیات داشت. درواقع نگاه کردن به آمار بدون درنظر گرفتن چرایی و ماهیتش مانند آن می‌ماند که از پشت یک تلسکوپ به نقطه‌ای بسیار دور خیره شوید و تصور کنید که چقدر اشیا به شما نزدیک هستند؛ درحالی‌که در واقعیت ممکن است ماهیت بسیاری از چیزها از شما مخفی مانده باشد.

در خلاصه‌کتاب اقتصاد روایی از روایت‌هایی تأثیرگذار صحبت می‌کنم که نقش زیادی در شکل‌گیری رویدادهای اقتصادی و سیاسی موجود دارد؛ همان عواملی که نسبت به آمارها چندان مورد توجه قرار نگرفته و یا شاید تحلیل‌گران، حوصله کافی برای پرداختن به آن را ندارند!

درواقع داستان‌های عوام پسند همانند محرکی قوی بر تصمیم‌گیری کل یک جامعه تأثیر گذاشته و به آن سمت و سو می‌دهد.

بی‌شک اعداد و ارقام به اندازه باورها و داستان‌هایی که باعث شکل‌گیری رویدادی خاص می‌شوند، چندان مهم تلقی نشده‌اند. کتاب اقتصاد روایی به بررسی همین موضوعات پرداخته و به شما یادآوری می‌کند که بررسی روایت‌ها می‌تواند مهارت ما را در تصمیم‌گیری و پیش‌بینی رویدادهایی که در آینده اتفاق می‌افتند، افزایش دهد. بنابراین اگر بدانیم که روایت‌های اقتصادی چقدر مهم هستند آمادگی بیشتری در مقابل رخدادها و تحولات غیرقابل پیش‌بینی آینده خواهیم داشت.

با مطالعه این کتاب به درک متفاوتی از تحولات اقتصادی و تصمیم‌گیری‌های سرمایه‌گذاران و سیاست‌مداران خواهید رسید و در نتیجه آن خواهید توانست تا به‌گونه‌ای بسیار متفاوت عمل کنید.

خواندن خلاصه‌کتاب اقتصاد روایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ خلاصه‌کتاب‌هایی با موضوع اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب اقتصاد روایی

«یکی از روایت‌های مشهور اقتصادی داستان شکل‌گیری بیت کوین و تحولاتی است که به‌واسطه آن روی داد. اهمیت و ارزش بیت کوین به دلیل روایت‌هایی بود که توسط سرمایه‌گذاران در جامعه به اشتراک گذاشته شده بود؛ نه به‌خاطر ارزش ذاتی آن. در حقیقت، اهمیت اقتصاد روایی هم به همین دلیل است زیرا در این نوع مطالعه، بیشتر به دنبال تأثیراتی هستیم که رفتارهایی همه‌گیر روی تحولات اقتصادی برجای می‌گذارد.

اولین بار در سال ۲۰۰۸ شخصی به‌نام ساتوشی ناکاماتو مقاله‌ای با عنوان «بیت کوین، سامانه وجه نقد الکترونیکی» نوشت که از طریق ایمیل به شدت ویروسی شد؛ بدین ترتیب اولین رمز ارز، به جامعه جهانی معرفی گردید.

توضیح آنکه رمز ارز، به دسته‌ای از ارزهای دیجیتال گفته می‌شود که در آن از رمزنگاری برای تراکنش‌های مالی استفاده شده‌است؛ به طوری که رمزگشایی آن‌ها بسیار دشوار و یا غیرممکن است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۸ صفحه

حجم

۱۶٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۸ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان