دانلود و خرید کتاب قدرت اختلاف ادوارد ترانیک ترجمه میثم همدمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قدرت اختلاف اثر ادوارد ترانیک

کتاب قدرت اختلاف

معرفی کتاب قدرت اختلاف

کتاب قدرت اختلاف نوشتهٔ ادوارد ترانیک و کلودیا ام. گلد و ترجمهٔ میثم همدمی است و نشر نوین آن را منتشر کرده است. کتاب به این سوال پاسخ می‌دهد که چرا فراز و فرودهای روابط رمز ایجاد صمیمت، تاب‌آوری و اعتمادند؟

کتاب قدرت اختلاف روشی نو برای اندیشیدن دربارهٔ خودمان و روابطمان پیشنهاد می‌دهد. 

درباره کتاب قدرت اختلاف

ما از دل یک رابطه متولد می‌شویم. در بستر روابط رشد می‌کنیم. به ‌واسطۀ روابطمان سخن‌گفتن و گوش فرادادن را می‌آموزیم. با روابط می‌بالیم، دل می‌بازیم و بدین‌ترتیب رابطه‌ای نو شکل می‌دهیم. تنها مرگ است که ما را از روابطمان جدا می‌کند. در هر رابطه‌ای که باشیم دیر یا زود به «اختلاف» بر خواهیم خورد. باید نسبت به این اختلافات چه رویکردی داشته باشیم؟ آیا باید از آن‌ها بگریزیم، پنهانشان کنیم یا وانمود کنیم که وجود ندارند؟

کتاب قدرت اختلاف بر اختلافات گریزناپذیر زندگی تمرکز دارد. این کتاب نشان می‌دهد که وظیفۀ همیشگی ما پذیرش این اختلافات و حل‌وفصل آن‌هاست. هیچ اختلافی را نباید حل‌نشده یا مسکوت باقی گذاشت. با حل‌کردن اختلافات، ما صمیمیت، اعتماد و تاب‌آوری‌مان را تقویت می‌کنیم. با گوش فرادادن به هم، اذعان‌کردن به تفاوت‌هایمان و یافتن راه‌حلی برای عبور از اختلاف‌ها، متحدتر و شادتر خواهیم شد و این موضوع هم در بُعد روابط فردی و هم در گسترۀ وسیع‌تر روابط اجتماعی‌مان صادق است.

خواندن کتاب قدرت اختلاف را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر می‌خواهید در روابطتان تغییرات محسوسی را تجربه کنید، این کتاب را حتما بخوانید.

بخشی از کتاب قدرت اختلاف

«در قالب فرزندپروری، در سیر رابطه‌ای رمانتیک، در بستر روابط با همکاران در شغلی تازه یا مواجهه با هریک از چالش‌های بی‌پایان زندگی، درهرحال همهٔ ما مرتکب اشتباهاتی می‌شویم. بی‌محابا دست به انتخاب می‌زنیم و اعمالی انجام می‌دهیم که بعدتر از اشتباه بودن آن‌ها مطلع می‌شویم. از دوران نوزادی تا پیری، ما از روابط انسانی‌مان با تمامی نواقص ذاتی‌شان انرژی می‌گیریم و بدین‌ترتیب از آزردگی‌ها و ناراحتی‌ها به سوی انسجام، پیچیدگی و خلاقیت پیش می‌رویم. این لذت بر قراری ارتباط مجدد است که انرژی لازم برای رشد را فراهم می‌آورد. چنین ایده‌ای احتمالاً برایتان عجیب است، چراکه بسیاری انتظار دارند هم به‌خودی‌خود و هم در روابطشان "بی‌نقص" باشند. تصور هماهنگی مطلق با افراد مهم زندگی بوی افسانه می‌دهد. افراد این هماهنگی مطلق را هدف قرار می‌دهند و وقتی بدان دست پیدا نمی‌کنند به نومیدی عمیقی دچار می‌شوند.

ویدئویی آزمایشی با استفاده از پارادایم چهرهٔ سرد نشان می‌دهد که کمال‌گرایی چگونه ما را به اشتباه می‌اندازد. صحنهٔ آغازین ویدئوی این آزمایش مادر و دختربچهٔ دوساله‌اش را نشان می‌دهد که در هماهنگی کامل با هم به سر می‌برند. آنان در همان حالی که به بازی کردن با عروسک‌های شکل حیوانات مشغول هستند، جملات یکدیگر را کامل می‌کنند؛ گویی هرکدامشان می‌داند در ذهن طرف مقابل چه می‌گذرد. آنان کاملاً همسویند، بدون هیچ ارتباط نادرستی. تماشای این صحنه لذت‌بخش است. اما به‌محض اینکه نوبت به بخش "چهرهٔ سرد" آزمایش می‌رسد، دختربچه به‌کلی متلاشی می‌شود؛ حرکاتش به گونهٔ فزاینده‌ای بی‌نظم می‌شوند. آزمایش‌کنندگان که طیف گسترده‌ای از واکنش‌ها را طی این موقعیت آزمایشی مشاهده کرده‌اند، صحنه را چنان آزاردهنده می‌بینند که بخش چهرهٔ سرد را به اتمام می‌رسانند. وقتی مادر به نقش تعاملی پیشین خود بازمی‌گردد، کودک برخلاف نوپایان در سایر آزمایش‌های این‌چنینی، قادر نیست خودش را جمع‌وجور کند. او به نفس‌نفس می‌افتد و نمی‌تواند کوشش‌های مادر برای آرام‌سازی خودش را پردازش کند. کودک با عصبانیت مادرش را می‌زند و می‌گوید: «چرا این کار را کردی؟» نظر به حاکم بودن شرایط آزمایشی، این پرسش بسیار دشواری بود که به‌راحتی نمی‌شد بدان پاسخ داد. مادر به جای به رسمیت شناختن آزردگی فرزندش، چنین می‌گوید: «مرا نزن»؛ او به خشم دخترش اذعان نمی‌کند و می‌گوید: «ناراحت شدی، مگر نه؟» مادر به جای شنیدن پیامی که کودکش انتقال می‌دهد و پرداختن به آن پیام، افکار خودش را به او القا می‌کند. نه مادر و نه دختر نمی‌توانند ناهمسویی پیش‌آمده را ترمیم کنند.»

نظرات کاربران

کاربر 7466611
۱۴۰۲/۱۰/۱۷

عالی عالی عالی با این کتاب به یک خود کاوی عمیق وشناخت درست ودقیق از خودمون میرسیم. بسیار عمیق وریشه ای وعلمی به انسان وروابط او میپردازد. راهنمای عالی برای زندگی در اجتماع ودستیابی به صمیمیت به دور از کمال گرایی ارایه میکند.

aboozar narimani
۱۴۰۲/۱۰/۲۱

ممنون از طاقچه که کتاب ارزشمند و رایگان کرد امیدوارم این رویه رو ادامه بده، این موضوع باعث تشویق کتابخوانی میشه.

خانم کتابخوار
۱۴۰۲/۱۰/۲۲

جالبه این کتاب رو از کتابراه هدیه گرفتم قبلا😑 کاش مثل هم هدیه ندن😂 البته اسب پیش کشی دندوناشو نمیشمرن ولی خب ارزو برجوانان عیب نیست آرزو کردم کتاباشون متفاوت باشه

i live the moment
۱۴۰۲/۱۰/۲۲

بسیار شوق خواندن را افزایش می داد✌🏻 می توانم بگویم کتابی سرشار از رمز و راز است که باید آن را دریابید

1984
۱۴۰۲/۱۲/۰۷

هر چی بگم کمه. واقعا عالیه.

javadoo
۱۴۰۲/۱۰/۲۳

آفرین به طاقچه، باریکلا، سورپرایز کردین ما رو با گذاشتن یک کتاب خوب در آخر هفته 🙏❤️

اسماعیل نعمتی
۱۴۰۲/۱۰/۲۱

با سلام و احترام خدمت دوستان من امروز یعنی ۱۴۰۲/۱۰/۲۱ این کتاب رو از طاقچه هدیه گرفتم بی نهایت سپاسگزارم.کتاب رو هنوز شروع به خوندنش نکردم بنابراین واژه من مطمئن نیستم رو ترجیح می‌دهم بنویسم.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۷)
اخیراً مجله‌ای طی یک مصاحبه از کلودیا پرسید: «راز موفقیت در چیست؟» و او بدون لحظه‌ای درنگ پاسخ داد: «اینکه از اشتباه کردن نترسیم.» اشتباه کردن مؤلفه‌ای ضروری برای دستیابی به رشد است.
کاربر ۵۷۳۶۸۲۰
ملاقات دو انسان همچون تماس دو مادهٔ شیمیایی است، اگر واکنشی در این میان رخ دهد، هردوی آنان متحول می‌شوند. کارل گوستاو یونگ
اسماعیل فرمانی
قبلاً تصور می‌شد که سیم‌کشی‌های مغزی پدیده‌ای ازپیش‌تعیین‌شده‌اند و به عبارتی مغز طرح سیم‌کشی ثابتی دارد. اما اکنون می‌دانیم که چنین باوری درست نیست. مغز می‌تواند از طریق فرایندی با عنوان شکل‌پذیری عصبی طی طول عمر فرد متحول شود.
کاربر ۵۷۳۶۸۲۰
هیچ اختلافی را نباید حل‌نشده یا مسکوت باقی گذاشت. با حل کردن اختلافات، ما صمیمیت، اعتماد و تاب‌آوری‌مان را تقویت می‌کنیم.
هدی✌
محیطی که فرصت تجربهٔ احساسات آشفته و پررنگ را برای کودک فراهم آورد، جهت‌گیری سالمی به رشد او می‌دهد؛ در این صورت حسی مثبت و قوی از «من هستم» در کودک شکل می‌گیرد. برای کودک محدودیت‌هایی تعیین کنید، ولی مراقب باشید روحش را خرد نسازید. با گفتن اینکه «من با احساسات تندت مشکلی ندارم. همراه تو خواهم ماند و تو را تنها نخواهم گذاشت» حسی از امنیت به او منتقل کنید.
sinooze
چرا برخی افراد اندوهگین، گوشه‌گیر و فاقد عزت‌نفس، برخی دیگر خشمگین، فاقد تمرکز و ناتوان در ابراز وجود و بااین‌همه برخی هم شاد، کنجکاو، مهربان و بااعتمادبه‌نفس هستند؟
هدی✌
با گوش فرادادن به هم، اذعان کردن به تفاوت‌هایمان و یافتن راه‌حلی برای عبور از اختلاف‌ها، متحدتر و شادتر خواهیم شد و این موضوع هم در بُعد روابط فردی و هم در گسترهٔ وسیع‌تر روابط اجتماعی‌مان صادق است.
هدی✌
میل به کمال‌گرایی، هم از منظر فردی و هم در روابط، کلیت فرهنگ مدرن را فرا گرفته است. ما رفته‌رفته بیش از قبل شاهد ناتوانی در تحمل آشفتگی‌ها هستیم.
sinooze
ما دریافته‌ایم که ناهمسویی و ترمیم برای رشد ما که موجوداتی اجتماعی هستیم، مؤلفه‌هایی طبیعی و همیشگی محسوب می‌شوند. وقتی بدانیم در روابط مهرآمیز اولیهٔ انسانی، افراد تنها در ۳۰ درصد مواقع با یکدیگر هماهنگ‌اند، چه تسکینی پیدا می‌کنیم! این درصد اندک باید بتواند موجب کم شدن فشاری شود که بسیاری از افراد به خاطر دستیابی به هماهنگی صددرصدی در روابط دوران بزرگسالی‌شان احساس می‌کنند. مادامی‌که مجالی برای ترمیم وجود داشته باشد، ناهمسویی ۷۰ درصدی تعاملات نه تنها طبیعی که لازمهٔ رشد و روابط مثبت و سالم انسانی است. وجود این آشفتگی‌های بهنجار برای دستیابی به اعتماد در روابطمان ضرورت دارد.
sinooze
وقتی در زندگی‌تان با افرادی مواجه می‌شوید که اهداف، انگیزه‌ها و معانی متفاوتی با شما دارند، به جای گریختن، باید درگیر تعامل با آن‌ها شوید و همچون مادر و نوزاد راهی برای ترمیم ناهمسویی‌هایتان بیابید. تنها در این صورت است که به عنوان یک جامعه رشد خواهیم کرد.
1984

حجم

۳۲۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۳۲۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان