دانلود و خرید کتاب سواد طلا عزیزه اکبری سامانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سواد طلا اثر عزیزه اکبری سامانی

کتاب سواد طلا

معرفی کتاب سواد طلا

کتاب سواد طلا؛ مقدمه‌ای بر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری طلا نوشتهٔ عزیزه اکبری سامانی و حمیدرضا فغانی است و انتشارات جاماسب آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب سواد طلا

سرمایه‌گذاری و معامله­‌گری در بازارهای مالی، همواره راهکاری برای ایجاد ثروت و کسب سود و با رویکردهای کوتاه‌مدت، میان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مدت و بلند­مدت است. سرمایه­‌گذاری و معامله­‌گری بر روی فلز گران‌بهای طلا نیز یکی از پرکاربردترین معاملات در بازارهای مالی است. طلا، در کنار فلزات گران‌بهای دیگری، همچون نقره یا پلاتینیوم، متعلق به بازار کالاها یا Commodities است. بازار کالاها، معمولا به دو دسته کالاهای سخت و کالاهای نرم تقسیم می­‌شود. منظور از کالاهای سخت، کالاهای طبیعی است که باید استخراج شوند، مثل طلا، نفت و غیره؛ کالاهای نرم نیز، در­واقع، همان محصولات کشاورزی، مثل ذرت، گندم، قهوه، لوبیا، شکر، سویا و غیره است. فلز طلا، به اشکال متفاوتی مثل شمش طلا، سکه طلا، سهام‌های طلا و صندوق­‌های سرمایه‌گذاری در بازار­های مالی معامله می­‌شود.

اصولا فعالیت در بازارهای مالی، بدون کسب دانش لازم، عدم­ موفقیت و ضررهای پی­ در­پی را به ­دنبال دارد، طلا در واقع بیمه دارایی است و همواره بخشی از سبد سرمایه‌گذاری را شامل می‌‌‌شود، اما توجه به این نکته حائز اهمیت است که حتی خرید طلا، به­ منظور سرمایه‌­گذاری بلندمدت، در کشور تورم­ محوری مانند کشور خودمان و بدون آشنایی با سیکل‌های اقتصادی، منجر­به ضررهای هنگفت و از­دست‌رفتن فرصت­‌های مطلوب­‌تر به ­ویژه در کوتاه‌مدت و میان‌مدت می‌شود. تشخیص زمان مناسب و تعیین نقاط خرید­وفروش هستند که مهم هستند. به ­عنوان مثال، فردی را در­نظر بگیرید که سکه طلای طرح جدید را در مهر­ماه سال ۱۳۹۹ به قیمت بالاتر از ۱۶ میلیون تومان و در سقف قیمتی خودش خریده باشد، این فرد، هم ­اکنون و پس از قریب دوسال، در زمان نگارش این کتاب (تیرماه ۱۴۰۱)، علاوه ­بر­اینکه در ضرر به­ سر می­‌برد، همچنین فرصت‌های زیادی را برای سرمایه­‌‌گذاری از دست داده و علیرغم وجود تورم زیاد در اقلام و کالاها در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ (بالاتر از ۴۰ درصد سالانه)، هنوز قیمت سکه به سقف قیمتی خود در سال ۱۳۹۹ برنگشته است. حتی اگر این فرد موفق شود در سال ۱۴۰۱ سکه‌‌های خود را در قیمتی بالاتر از قیمت خرید خود بفروشد، همچنان با درنظرگرفتن تورم سال­‌های اخیر و از­دست­‌دادن فرصت­‌های سرمایه‌­گذاری در سایر بازارها، زیان‌دیده و ارزش سرمایه­‌اش کمتر شده است. حال، بازده این فرد را مقایسه کنید با فردی که در شروع سیکل رشد در تاریخ آبان ماه ۱۳۹۸، سکه را به قیمت حدود چهار میلیون تومان خریداری کرده و در حدود سقف قیمتی خود به تاریخ مهر ماه ۱۳۹۹ و به قیمت ۱۶ ملیون تومان به ریال تبدیل کرده و مجددا در کف‌های قیمتی زیر ده میلیون تومان، سرمایه‌‌‌گذاری مناسب را بر روی سکه انجام داده است و یا در این فاصله، در بازارهای دیگر مانند مسکن، یا بازار کالایی نظیر خودرو، … و با فرصت‌‌های بهتر، سرمایه­‌‌گذاری کرده است. اساسا، پس از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا و تاکنون، بازار کالایی چه در سطح جهانی و چه در سطح داخلی، بیشترین بازدهی را داشته و در داخل ایران بازدهی بسیار بالاتری نسبت به دلار و طلا داده است. بنابراین، تشخیص موقعیت مناسب و سیکل‌های اقتصادی و در­نظر­گرفتن هزینه-فرصت سرمایه ­گذاری، برای فعالیت در هر بازاری، از جمله بازار طلا بسیار مهم و موثر است.

همواره به ­عنوان یک راهکار، بهتر است در هر نوع سرمایه‌گذاری، میزان سوددهی و افزایش سرمایه­‌گذاری خود را برحسب ارزهای با­ثبات مانند دلار، ین­ژاپن و فرانک­ سوئیس (به­ ویژه فرانک سوییس پیشنهاد می‌شود) بسنجید. به­ طور­خلاصه، شما در کشوری مانند ایران با اقتصادی تورم­ محور، چه در کسب­ و­کار و چه در سرمایه‌گذاری، می‌بایست درآمد دلاری کسب کنید و آن را افزایش دهید؛ خرید­و­فروش در نقاط مناسب، در هر بازاری از جمله بازار طلا، یک مهارت در کسب درآمد دلاری است.

کتاب سواد طلا شما را با مقدمات سرمایه­ گذاری و معامله­ گری درست، بر روی فلز گران‌بهای طلا آشنا می­‌کند. با مقدمه‌ای بر فاکتورهای اقتصادی و سیکل­‌های اقتصادی آشنا می‌شوید. فاکتورها و ریزفاکتورهای بنیادین تاثیر­گذار بر قیمت جهانی و داخلی طلا و روش تحلیل و تشخیص موقعیت مناسب برای خرید طلا را می­‌آموزید و انواع روش‌های مناسب سرمایه‌گذاری و معامله­‌گری بر روی طلا را فرا می‌گیرید و اینکه چگونه این فلز را در سبد سرمایه­‌گذاری خود داشته باشید و از نوساناتش سود بگیرید. همچنین با روش سرمایه‌گذاری و معاملات بر روی طلا در بورس کالای ایران آشنا می­‌شوید. از­جمله مباحثی که این کتاب به آنها پرداخته است، مشتمل هستند بر: تاریخچه و ماهیت طلا، استاندارد طلا، سیستم پولی، موافقت‌نامه برتون­ وودز، پترودلار، کاربردهای فلز طلا، متقاضیان و مصرف ­کنندگان طلا، اصطلاحات و مفاهیم تخصصی، انواع طلای رایج، عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا، شاخص ­دلار، بانک­‌های­ مرکزی و نهاد فدرال­ رزرو، تورم، نرخ­ بهره، تولید­ ناخالص­ ملی، رشد­اقتصادی، نرخ­ بیکاری، نظرات کارشناسان درمورد آینده طلا، سکه و انواع آن، معاملات سکه، نحوه محاسبات قیمت طلا، طلای آب­‌شده و... .

خواندن کتاب سواد طلا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند در بازار طلا سرمایه‌گذاری کنند پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۳ صفحه

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۳ صفحه

قیمت:
۱۳۰,۰۰۰
۶۵,۰۰۰
۵۰%
تومان