دانلود و خرید کتاب رازهای مدیریت برند از تئوری تا عمل احمد میرابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رازهای مدیریت برند از تئوری تا عمل اثر احمد میرابی

کتاب رازهای مدیریت برند از تئوری تا عمل

نویسنده:احمد میرابی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب رازهای مدیریت برند از تئوری تا عمل

کتاب رازهای مدیریت برند از تئوری تا عمل نوشتۀ احمد میرابی است و انتشارات دیده بان قلم فرتاک آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب رازهای مدیریت برند از تئوری تا عمل

مدیریت فرایند برندسازی و گسترش کسب‌وکار در نتیجهٔ مدیریت درست، همواره از دغدغه‌های مدیران کسب‌وکارها و کارآفرینان بوده و خواهد بود. بر این اساس، کتاب رازهای مدیریت برند از تئوری تا عمل در هشت فصل تحت عناوین مبانی برند، نام‌گذاری برند، تصویرسازی برند، ارزش ویژهٔ برند، مدیریت برند، عملکرد برند، برندسازی داخلی و مدیریت استراتژیک برند تنظیم شده است و به خواننده کمک می‌کند تا به شناختی علمی، اصولی و منسجم از فرایند مدیریت برند دست پیدا کند. گفته شده است که انتظار موفق‌شدن در کسب‌وکار و همین‌طور گسترش آن، بدون توجه دقیق به مفاهیم برندسازی انتظاری بیهوده است. نداشتن درک صحیح از مفاهیم برندسازی، مشکلات بسیاری را برای شرکت‌ها و صاحبان کسب‌وکار ایجاد کرده است. در کنار این مسئله، ازآنجاکه در دنیای امروز برند قوی، موتور محرک فروش و توسعۀ سازمان است، اهمیت آشنایی با مفاهیم مدیریت برند برای کارآفرینان شده است.

خواندن کتاب رازهای مدیریت برند از تئوری تا عمل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر کارآفرین یا مدیر کسب‌وکار هستید اما با مفاهیم مدیریت برند آشنایی ندارید یا می‌خواهید به درک و شناختی علمی و منسجم از پروسهٔ مدیریت برند برسید، این کتاب برای شما مفید است.

بخشی از کتاب رازهای مدیریت برند از تئوری تا عمل

«فصل اول: مبانی برند

برند شخصیت یک کسب‌وکار است اولین چیزی است که با دیدن یک لوگو یا شنیدن نام آن شرکت به آن فکر یا آن را احساس می‌کنید. در واقع شما می‌توانید از کلمه «شخصیت» به‌عنوان جایگزین مستقیم برای کلمه «برند» استفاده کنید تا بلافاصله معنای آن را روشن کنید.

اگر به شرکت یا برند خود به‌عنوان یک شخص فکر کنید چه ویژگی‌هایی شخصیت آن را تشکیل می‌دهد؟ اسمش چیست؟ چه می‌پوشد؟ (یعنی) هویت بصری برند و بنابراین طراحی آن از چه تصاویری استفاده می‌کنید و رنگ‌های مناسب برای برند شما چیست؟ چگونه ارتباط برقرار می‌کند؟ یعنی موقعیت‌یابی برند فوایدی که می‌خواهید وقتی بازار هدف شما به برند شما فکر می‌کند آن را مدنظر قرار دهد. ارزش‌های اصلی آن چیست و چه چیزی را نشان می‌دهد؟ (یعنی تعهد برند؛ ارزش پیشنهادی)

با چه کسانی سروکار دارد؟ یعنی بازار هدف آیا شناخته شده است؟ یعنی آگاهی از برند میزان آشنایی مصرف‌کنندگان باکیفیت یا تصویر برندی خاص از کالاها یا خدمات شخصیت برندها به طور چشمگیری در بین کسب‌وکارها متفاوت است. به‌عنوان‌مثال، مخاطبان هدف تویوتا با رولزرویس یکسان نیستند؛ بنابراین تجربه انواع برندها با هم تفاوت دارد.

شناخته شده بودن برند توانایی مصرف‌کنندگان برای تشخیص برند یا عناصر برند شما در محیط‌های مختلف است به‌عنوان‌مثال اگر لوگوی شما شامل نام تجاری و یک نماد باشد می‌توانید نام شرکت را از آن حذف کنید اگر مصرف‌کنندگان بتوانند تبلیغی را به‌عنوان معرفبرند شما بدون نیاز به بیان آن برند شناسایی کنند؛ یعنی مشتریان برند شما را به نحو مطلوبی می‌شناسند.

برخی از کسب‌وکارهای کوچک به کمپین‌های تبلیغاتی پرزرق‌وبرق برندهای معروفی مانند اپل و کوکاکولا نگاه کرده و فکر می‌کنند باید برای شناخته‌شدن، برندشان، زمان، پول و تلاش زیادی صرف کنند. اما این یعنی معکوس کردن رویه موردنیاز. یک جستجوی سریع در گوگل طیف متنوعی از نتایج زیر را در مورد معنی برند برای شما فراهم می‌کند:

رابطه عاطفی و روانی که با مشتریان خودداری؛ نوعی محصول که توسط یک شرکت خاص با نامی خاص تولید می‌شود؛ نام، عبارت طرح نماد یا هر ویژگی دیگری که محصول یک فروشنده را از محصولات سایر فروشندگان متمایز می‌کند.

انگاره یا تصویر محصول یا خدماتی خاص که مصرف‌کنندگان با شناسایی نام، لوگو، شعار یا طرح شرکت موردنظر با آن ارتباط برقرار می‌کند؛ دیوید اوگیلوی کارشناس، تبلیغات واژه برند را به‌عنوان مجموعه نامحسوسی از ویژگی‌های یک محصول تعریف کرد.

امروزه موضوع برند و برندسازی برای شرکت‌های تولیدی و خدماتی به مسئله‌ای مهم و استراتژیک تبدیل شده است؛ چراکه یک برند موفق می‌تواند سبب افزایش ارزش محصول نهایی شده و جزء ارزشمندترین سرمایه‌های یک تجارت محسوب می‌شود در دنیای پساصنعتی، دیگر تولید همه اجزای یک محصول را یک شرکت و بر اساس دارایی‌های تولیدی تحت مالکیت خود انجام نمی‌دهد؛ بلکه قسمت عمده تولید به بازارهای جدیدی منتقل شده که هزینه نیروی کارشان پایین است و در واقع تولید واقعی کالاها برون‌سپاری شده است. در این نوع از اقتصاد، شرکت‌های بزرگ بیشتر بر کنترل فرایندهای مربوط به طراحی، بازاریابی، توزیع و خدمات توجه دارند در ادبیات، بازاریابی یک اعتقاد مشترک وجود دارد که ایجاد یک برند قوی می‌تواند باعث ایجاد ارزش‌افزوده در بخش تولید و خدمات شده و وفاداری به برند را افزایش دهد. روزبه‌روز توجه مشتریان به برند بیشتر شده و به‌عبارت‌دیگر شخصیت برند نقش مهمی در تصمیم‌گیری مشتری در هنگام انتخاب دارد با وجود رقابت فزاینده جهانی حضور در بازارهای بین‌المللی علاوه بر برخورداری از کیفیت و قیمت مطلوب نیازمند داشتن نام تجاری برتر نیز هست؛ به‌طوری‌که برند توانسته موج تغییرات شگرفی را در پیشرفت اقتصادی بسیاری از کشورهای پیشرفته ایجاد کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
۵۰,۰۰۰
۵۰%
تومان