دانلود و خرید کتاب نقش مدیریت منابع انسانی و تعهد سازمانی در بهره وری سازمان ها محمود معروفخانیها
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقش مدیریت منابع انسانی و تعهد سازمانی در بهره وری سازمان ها اثر محمود معروفخانیها

کتاب نقش مدیریت منابع انسانی و تعهد سازمانی در بهره وری سازمان ها

انتشارات:نشر پرتا قلم
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نقش مدیریت منابع انسانی و تعهد سازمانی در بهره وری سازمان ها

کتاب الکترونیکی نقش مدیریت منابع انسانی و تعهد سازمانی در بهره وری سازمان ها نوشتهٔ محمود معروفخانیها از نشر پرتا قلم است. کتاب در‌بارهٔ نیروی انسانی و مدیریت تعهد سازمانی در بهره‌وری سازمان‌هاست.

در‌باره کتاب نقش مدیریت منابع انسانی و تعهد سازمانی در بهره‌وری سازمان‌ها

منابع انسانی اصلی‌ترین سرمایه‌ هر سازمان هست و می‌بایست سازمان‌ها در راستای تحقق اهداف سازمانی خود به نیروهای خود که می‌توانند زمینه‌ساز پیشرفت و موفقیت سازمان باشند، توجه ویژه نمایند. در فرآیند مدیریت منابع انسانی که همان جذب و به کارگیری، استخدام، آموزش و توسعه و مدیریت عملکرد است می‌بایست با توجه به اهمیت موضوع تمامی این فرآیند را با حساسیت ویژه‌ای که بازتاب آن برای سازمان دارد مدیریت و برنامه‌ریزی نمود. منابع انسانی توانمند و متخصص می‌تواند مهم‌ترین عامل بهره‌وری سازمانی محسوب گردد پس باید برنامه‌ریزی دقیقی را برای بسترسازی تغییر نگرش کارکنان و ارتقاء سطح مهارت‌ها و توانایی‌های آنها در نظر داشت.

مدیریت منابع انسانی از این جهت قابل توجه است که امروزه سازمان‌ها شاهد تغییرات سریع و غیر قابل پیش‌بینی در محیط پیرامون خود هستند. رقابت شدید و پر سرعت جهان، توسعه و به روز رسانی تکنولوژی و اطلاعات در مرکز تغییرات قرار دارند. در چنین شرایطی مدیران زمان کافی برای کنترل و نظارت بر منابع انسانی و نیروی تحت نظارت خود ندارند و باید بیشترین وقت و توان و انرژی خود را برای شناسایی محیط داخلی و خارجی سازمان صرف کنند و سایر وظایف و امور روزمره را به کارکنان واگذار کنند. از این جهت، امروزه مهمترین منبع مزیت رقابتی در سازمان‌ها، منابع انسانی متعهد، با انگیزه و وظیفه‌مدار هستند. به همین دلیل از توانمند سازی به عنوان مهم‌ترین چالش مدیران در عصر کنونی نام برده می‌شود. در نتیجه این چالش‌ها، مدیران می‌بایست شرایط و بستر سازمان‌ها را به شکلی مهیا سازند که در آن هر فردی بتواند توانمندتر و متعهدتر نسبت به سازمان شود. چون نیروی انسانی متعهد و توانمند یکی از شروط لازم و ضروری برای عملکرد مؤثر در سازمان‌های نوین است. توانمند سازی راهکاری است برای اینکه کارکنان بتوانند برای آنچه که فکر می‌کنند بهترین و موثرترین روش است، بدون ترس از مورد تأیید قرار نگرفتن توسط سرپرستان خود از آزادی عمل برخوردار گردند.

برخی از فصل‌های کتاب نقش مدیریت منابع انسانی و تعهد سازمانی در بهره‌وری سازمان‌ها:

تعهد سازمانی

رضایت مندی شغلی

وجدان کار

هویت سازمانی

سبک مدیریت

اخلاق کار

حمایت سازمانی

عدالت سازمانی

رابطه بین تعهد سازمانی و محیط سازمانی

عوامل مؤثر بر رضایت شغلی

عوامل سازمانی

عوامل محیطی

عوامل فردی

وجدان کاری و تعهد سازمانی

امنیت شغلی

اعتبار اجتماعی سازمان

مفهوم عملکرد سازمانی

خواندن کتاب نقش مدیریت منابع انسانی و تعهد سازمانی در بهره‌وری سازمان‌ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن کتاب را به مدیران سازمان‌ها که به دنبال بهره‌وری سازمانی هستند و کسانی که علاقه‌مند به مباحث بهره‌وری هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نقش مدیریت منابع انسانی و تعهد سازمانی در بهره‌وری سازمان‌ها 

«حمایت سازمانی 

هنگامی که کارکنان سازمان به این باور دست یابند که در سازمانی فعالیت می‌کنند که سازمان دغدغه‌مند امورات کارکنان خود می‌باشد و ذهنیتی مثبت برای همراهی و حمایت آنها داردحتم به یقین کارکنان نیز از این حمایت سازمانی بعنوان توانی فزاینده در جهت اهداف سازمانی بهره‌برداری خواهند کرد و همواره نسبت به سازمان خود احساس تعهد و وفاداری دارند. موضوع حمایت سازمانی می‌تواند بازخورد مثبتی را برای سازمان به همراه داشته باشد و در این جهت موضوع مهم این است که کارکنان به این باور برسند. زمانیکه این موضوع محقق گردد سازمان شاهد از خود گذشتگی‌ها، فداکاری‌ها، ابداعات و نوآوری‌هایی از جانب سرمایه‌های در اختیار که همان کارکنان خود هستند را شاهد خواهد بود.»




نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۶۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۰ صفحه

حجم

۵۶۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان