دانلود و خرید کتاب چت جی پی تی رایان ترنر ترجمه زهرا جهانفریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چت جی پی تی اثر رایان ترنر

کتاب چت جی پی تی

نویسنده:رایان ترنر
انتشارات:انتشارات شبنا
امتیاز:
۲.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چت جی پی تی

کتاب چت جی پی تی نوشتهٔ رایان ترنر و ترجمهٔ زهرا جهانفریان و ویراستهٔ مینو ابوذر جمهری است و انتشارات شبنا آن را منتشر کرده است. موضوع این کتاب بازاریابی در بستر شبکه‌های اجتماعی است.

درباره کتاب چت جی پی تی

در جهان مدرن و پویای بازاریابی، اهمیت به‌روزبودن و پیداکردن راه‌های جدید برای برجسته‌شدن در میان رقبا روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

ازآنجایی‌که تکنولوژی در حال پیشرفت است ابزارها و استراتژی‌های موجود برای بازاریابان هم باید با تغییرات و نوآوری‌ها سازگار شوند. در میان اختراعات بی‌شماری که جهان را فراگرفته‌اند یک فناوری وجود دارد که در سال‌های اخیر شهرت یافته و آن هم هوش مصنوعی (AI) است.

هوش مصنوعی با ارائهٔ مجموعه‌ای از مزایا و امکاناتی که قبلاً حتی تصور آنها هم امکان‌پذیر نبود، به‌عنوان یک ابزار قدرتمند برای بازاریابان شناخته شده است. از میان برنامه‌هایی که بر اساس این فناوری ساخته شده‌اند چت‌جی‌پی‌تی، هوش مصنوعی‌ای که رایگان در دسترس عموم قرار گرفته و قادر است به روشی کاملاً شبیه به انسان با افراد تعامل برقرار کند، جایگاه برجسته‌ای پیدا کرده است. این نوآوری همواره دری را به دنیایی باز می‌کند که همکاری بین انسان و ماشین حتی در زمینه‌های خلاقانه‌ای مانند بازاریابی ممکن می‌شود.

کتاب چت جی پی تی به‌منظور ارائهٔ ابزاری برای تمامی بازاریاب‌های حرفه‌ای ساخته شده است که می‌خواهند از رقبای خود پیشی بگیرند و با قابلیت‌های هوش مصنوعی بیشتر آشنا شوند. در این کتاب یاد می‌گیریم که هوش مصنوعی و چت‌جی‌پی‌تی چه هستند، چگونه کار می‌کنند، چطور می‌توان از آنها استفاده کرد و بر اساس کسب‌وکار خود آنها را شخصی‌سازی کرد.

در مرحلهٔ بعد به جهان بازاریابی و چگونگی بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای بهبود عملکرد و روابط با مشتریان می‌پردازیم. از ماشینی‌کردن کارها گرفته تا بهینه‌سازی استراتژی‌های ارتباطی و اندازه‌گیری میزان اثربخشی یک کمپین، همهٔ آنچه را که برای هماهنگ‌کردن برنامهٔ بازاریابی خود با هوش مصنوعی نیاز دارید مورد بررسی قرار خواهیم داد.

همچنین فضای مجازی را که برای ایجاد ارتباط مؤثر بسیار مهم است با دقت تمام بررسی می‌کنیم و برای استفاده از هوش مصنوعی جهت ایجاد محتوای متناسب با نیاز خودتان راهکارهایی عملی به شما ارائه خواهیم داد.

درنهایت، به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه آیندهٔ بازاریابی به‌دلیل پیشرفت هوش مصنوعی و کاربرد روزافزون آن در این زمینه تغییر خواهد کرد.

خواندن کتاب چت جی پی تی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

فرقی ندارد یک بازاریاب حرفه‌ای باشید که تازه با هوش مصنوعی آشنا شده یا کارشناس باتجربه‌ای باشید که قصد دارد بیشتر در این زمینه آگاهی کسب کند، درهرصورت این کتاب تمام اطلاعاتی را که برای استفادهٔ حداکثری از قابلیت‌های هوش مصنوعی لازم دارید در اختیارتان قرار می‌دهد.

بخشی از کتاب چت جی پی تی

«چت‌جی‌پی‌تی، مخفف کلمات انگلیسیِ Chat Generative Pre-trained Transformer است، یک نمونهٔ اولیه از ربات سخنگوی مبتنی بر هوش مصنوعی که توسط OpenAI توسعه داده شده است. امروزه به‌دلیل قابلیت‌های آن در تولید متونی تقریباً شبیه به متون نوشته‌شدهٔ انسان‌ها به هر زبانی در سرتاسر دنیا یکی از کارآمدترین ابزارهای جهان محسوب می‌شود. چت‌جی‌پی‌تی در ابتدا برای انجام بعضی از کارهای ساده مانند تولید متن، ترجمه و پاسخ به سؤالات عمومی تولید شده بود ولی با گذشت زمان در زمینه‌های مرتبط با کسب‌وکار، مانند خدمات مشتری یا فروش هم مورد استفاده قرار گرفت.

این شکل جدید از این مدل به‌دلیل ماهیت آن، که برای ایجاد گفت‌وگو و مکالمات مبتنی بر زبان طبیعی و انسانی طراحی شده به وجود آمده است. به‌خاطر حجم داده‌های موجود آنلاین، این مدل بر اساس متون موجود در اینترنت آموزش داده شده است، بنابراین قادر است مثل یک انسان به هر نوع سؤال یا درخواستی پاسخ دهد. درحال‌حاضر می‌توان برای تولید پیام‌ها، مکالمات، ایمیل‌ها، ربات‌های سخنگو یا انواع دیگرِ متون از چت‌جی‌پی‌تی استفاده کرد.

این مدل از چندین لایه نورون مخصوص تجزیه‌وتحلیل متن تشکیل شده است. هر لایه مسئول شناسایی ویژگی‌های خاصی مانند معنای کلمه، ساختار دستوری یا ارتباط با محتواست. این ساختار پیچیده به مدل اجازه می‌دهد که به هر پرسشی به‌صورت طبیعی و منسجم پاسخ دهد.

همان‌طور که می‌توان حدس زد، این میزان از تنوع بی‌نظیر در کاربرد چت‌جی‌پی‌تی باعث شده در بسیاری از حوزه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. به‌عنوان مثال، می‌توان آن را برای ایجاد ربات‌های سخنگوی قادر به پاسخگویی خودکار به سؤالات مشتریان، یا تولید پست‌های جذاب و مفید برای جذب مشتریان در شبکه‌های اجتماعی به کار برد. همچنین در تولید محتوای بیشتری مانند مقالات یا پست‌های وبلاگی نیز کاربرد دارد.

با وجود ویژگی‌های مثبت و قابلیت‌های شگفت‌انگیز این ابزارِ مبتنی بر هوش مصنوعی، لازم به ذکر است که یک نکتهٔ فوق‌العاده مهم وجود دارد. درواقع، چت‌جی‌پی‌تی برخلاف ذهن انسان به خودآگاهی و اخلاقیات مجهز نشده است (البته فعلاً). این بدان معناست که مدل هنوز قادر نیست بین محتوای مناسب و نامناسب تمایز قائل شود، بنابراین این احتمال وجود دارد که محتوای نامناسبی تولید کند.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۸ صفحه

حجم

۵۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۸ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان