دانلود و خرید کتاب خاطرات دختر اوکراینی یوا اسکالیتسکا ترجمه مهسا خراسانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خاطرات دختر اوکراینی اثر یوا اسکالیتسکا

کتاب خاطرات دختر اوکراینی

انتشارات:انتشارات هوما
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب خاطرات دختر اوکراینی

کتاب «خاطرات دختر اوکراینی» نوشتهٔ یوا اسکالیتسکا و ترجمهٔ مهسا خراسانی است و انتشارات هوما آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب خاطرات دختر اوکراینی

یوا دختری ۱۲ساله است که با مادربزرگش در خارکف اوکراین زندگی می‌کند. آپارتمان زیبای آن‌ها در منطقه‌ای قرار دارد که از پنجره مرز سوریه پیداست. او نوشتن خاطراتش را با توصیف زندگی آرام و زیبایش شروع می‌کند. از مهمانی تولدش در ۱۴ فوریه می‌گوید. یوا به یادگیری زبان انگلیسی علاقه دارد،‌ هفته‌ای یک‌بار به کلاس پیانو می‌رود. گاهی در خانه نقاشی می‌کند. او بیشتر از همه عاشق شهرش است و از زندگی در آنجا لذت می‌برد؛ اما ساعت ۵ صبح ۲۴ فوریه انفجاری مهیب به یکباره تمام زیبایی‌ها و شوروشوق زندگی را از بین می‌برد. مردم آن روزها در اوکراین خبرهایی دربارهٔ روسیه می‌شنیدند اما باور نمی‌کردند که واقعاً پوتین با اوکراین وارد جنگ شود. آن‌ها برای جنگ آماده نبودند و تنها چیزی که می‌دانستند این بود که باید به زیرزمین خانه بروند. از آن لحظه به بعد یوا تصمیم می‌گیرد که خاطراتش را یادداشت کند. چند روزی با وحشت و نگرانی همسایه‌ها کنار هم در پناهگاه زیرزمینی به‌سر می‌برند تا اینکه مطلع می‌شوند کشورهای دیگر پناهندگان را می‌پذیرند.

خاطرات دختر اوکراینی داستان تجربهٔ هولناک دختری ۱۲ساله‌ از جنگ روسیه و اکراین است. رو‌به‌روشدن با موشک‌ها و انفجارهای واقعی برای یک دختر ۱۲ساله که تابه‌حال از جنگ فقط در داستان‌ها شنیده و گاهی در خبرها دیده قابل تصور نیست و مواجه‌شدن با آن وحشت‌آور و ناامید‌کننده است. یوا اسکالیتسکا با نثری بی‌پیرایه و بسیار شفاف از مشاهداتش می‌نویسد و همین ویژگی باعث می‌شود مردم در سراسر جهان مشتاق خواندن باشند تا ببینند که جنگ از زاویهٔ دید یک دختر نوجوان چگونه است. یکی دیگر از ویژگی‌های خاطرات او این است که یوا عکس‌‌ها و پیام‌های واتسپ آن‌روزها را هم ضمیمهٔ آن کرده و خواننده با دیدن تصاویر و خواندن پیام‌ها می‌تواند حال و هوای آن روزهای ترسناک را احساس کند. مکان‌ها در زندگی یوا نقش پررنگی داشتند. توصیف اتاق نشیمن دلنشین، آشپزخانۀ بزرگ مادربزرگ، مدرسه و مراکز خرید و تفریحی شهرش خارکف نشان از احساس علاقه و امنیتی است که او همیشه در این مکان‌داشته است اما حالا او از  پناهگاه زیرزمینی،‌ درست‌کردن تخت با جعبه و رخت‌خواب و تصمیم برای ترک این مکان‌ها می‌گوید. تمام این‌ها نتیجهٔ جنگ است.

خواندن کتاب خاطرات دختر اوکراینی هم برای بزرگسالان و هم کودکان مفید است. بچه‌ها با خواندن زندگی زیبا و آرام یوا و تبدیل‌شدن آن به احساس سرگشتگی، ترس و ناامیدی این را درک می‌کنند که هر خوشی کوچکی چقدر در زندگی اهمیت دارد. باعث می‌شود که آسمان آبی، خورشید درخشان و هوای تازه را طور دیگری ببینند و حداکثر لذت را ببرند.

خواندن کتاب خاطرات دختر اوکراینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به زندگی‌نامه و کتاب‌های خاطرات پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب خاطرات دختر اوکراینی

«همه معنی واژهٔ جنگ را می‌دانند. اما فقط برخی از مردم مفهوم واقعی آن را درک می‌کنند. احتمالاً معتقدید جنگ واقعه‌ای است هولناک و رعب‌انگیز، اما حجم ترس و وحشت ناشی از جنگ را به‌راحتی نمی‌توانید متصور شوید. پس وقتی به یک‌باره ناچار می‌شوید با آن مواجه شوید، احساس سرگشتگی خواهید کرد و در زندانی از وحشت و ناامیدی محصور خواهید شد. ویرانی‌ای که تمام نقشه‌های زندگی‌تان را برهم خواهد ریخت. معنای جنگ را فقط زمانی خواهید فهمید که آن را با پوست و گوشت و خون خودتان تجربه کرده باشید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۴ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۴ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان