دانلود و خرید کتاب مینیمالیسم دیجیتال (خلاصه کتاب) کال نیوپورت ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مینیمالیسم دیجیتال (خلاصه کتاب) اثر کال نیوپورت

کتاب مینیمالیسم دیجیتال (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب مینیمالیسم دیجیتال (خلاصه کتاب)

خلاصه‌کتاب مینیمالیسم دیجیتال؛ زندگی آرام در دنیای پر سر و صدا (خلاصه کتاب) نوشتهٔ کال نیوپورت و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار نگار نوین آن را منتشر کرده است.

درباره خلاصه‌کتاب مینیمالیسم دیجیتال

با مطالعهٔ این خلاصه‌کتاب می‌آموزید چگونه زندگی خود را از نیروهای قدرتمند فناوری‌های دیجیتال پس بگیرید.

در طول بیست سال اخیر یا بیشتر، نوآوری‌های زیادی در زمینه فناوری ایجاد شده است. در این میان، چیزی که شاید بلافاصله به ذهن خطور نکند دکمه «می‌پسندم یا «لایک» است. این کلیکِ تأیید برای اولین بار در خبرخوان فِرِندفید که کار آن گردآوری خبر از رسانه‌های اجتماعی بود شروع به کار کرد. پس از آن در مدت بسیار کمی، این دکمه به ویژگی استاندارد تمام شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد. در واقع این ویژگی ساده، راه خوبی برای جمع‌آوری داده در مورد سلیقه‌ها و رفتارهای کاربران و در دام نگه‌داشتن آن‌ها بود.

تقریباً همه به قدرت اینترنت باور دارند و می‌دانند که اینترنت می‌تواند به بهتر شدن زندگی آن‌ها کمک کند. افراد نمی‌خواهند به طور کلی استفاده از گوگل مپز یا اینستاگرام را کنار بگذارند، اما حس می‌کنند که نباید ارتباط فعلی خود را با فناوری به همین صورت حفظ کنند. آن‌ها فکر می‌کنند که اگر به‌سرعت تغییری ایجاد نکنند، زیر فشار فناوری‌های دیجیتال خرد خواهند شد. حال، انسان‌ها شروع به عقب راندن رسانه‌های اجتماعی کرده و درک کرده‌اند که این فناوری‌ها بیشتر از آن که خوب باشند، به آن‌ها آسیب می‌رساند.

بیشتر افراد از زندگی دیجیتال خود خسته شده‌اند؛ البته نه به خاطر اینکه از برنامه یا وبسایت خاصی راضی نباشند. مسئله آنها تأثیر کلی زرق و برق‌های متنوع بسیار زیادی است که به طور مداوم توجه آنها را به خود جلب کرده و حس و حالشان را خراب می‌کند. آنها با جزئیات فناوری‌های دیجیتالی، مانند گوشی‌های هوشمند یا شبکه‌های اجتماعی مشکلی ندارند، بلکه از این ناراحتند که در حال از دست دادن اختیارشان هستند. افراد معمولاً نمی‌خواهند زمان زیادی را در اینترنت بگذرانند، اما این ابزارها روشی را به کار می‌گیرند که به رفتارهای اعتیادآور منجر می‌شود. شاید هر بار سر زدن به شبکه‌های اجتماعی زمان زیادی را از شما نگیرد، اما اگر به کل ماجرا نگاه کنید، پرسه‌زدن در شبکه‌های اجتماعی وقت زیادی از زندگی شما را تلف می‌کند؛ برای مثال، حتی ممکن است اصرار به چک کردن حساب توییتر یا اینستاگرام به یک تیک عصبی تبدیل شود.

در واقع، نتایج تحقیقات مستمری که در این زمینه انجام شد چشم ما را به تأثیرات منفی مرتبط با رسانه‌های اجتماعی و گوشی‌های هوشمند باز کرد. اکنون همه ما می‌دانیم که استفاده بیش از حد از فناوری‌های دیجیتال اعتیادآور است و ما را از فعالیت‌های با‌ارزش‌تر زندگی دور می‌کند.

در آزمایشی ، ۱۶۰۰ نفر داوطلب شدند تا در طول یک مرخصی یک‌ماهه از دستورعمل‌های او پیروی کرده و با این کار اطلاعات ارزشمندی را در اختیارش قرار دهند. نتیجهٔ این مطالعه، روش مینیمالیسم دیجیتال است؛ راهی برای فاصله گرفتن از هجوم حواس‌پرتی‌های دیجیتال و یافتن یک روش رضایت‌بخش‌تر و مفیدتر برای زندگی. واژه مینیمالیسم به معنی گرایش به حداقل یا کمینه هر چیز است. 

خواندن خلاصه‌کتاب مینیمالیسم دیجیتال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ خلاصه‌کتاب‌های موفقیت و توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب مینیمالیسم دیجیتال

«اگر قصد داریم که در برابر مهندس‌های باهوش فناوری‌های پیشرفته از خودمان مراقبت کنیم، به یک ابزار دفاعی قوی نیاز داریم.

نویسنده‌های زیادی هستند که راه‌حل‌های سریعی را پیشنهاد می‌کنند؛ مثل غیرفعال کردن اعلان‌های گوشی هوشمندتان، اما من فکر میکنم که این تغییرات کوچک در بلندمدت تفاوت زیادی ایجاد نمی‌کند. به عنوان مثال، یک نویسنده گفته بود که گزینه اعلان ۱۱۲ برنامه را غیرفعال کرده بوده است. در اینجا این سؤال پیش می‌آید که اصلاً چرا باید این تعداد برنامه بر روی گوشی‌تان داشته باشید؟

برای بازیابی استقلال‌مان، باید رابطه خود را با این برنامه‌ها بر اساس ارزشی که برای‌شان قائل هستیم، از نو بسازیم. همه کسانی که درگیر این مشکلات هستند به یک رویکرد جدید برای استفاده از فناوری نیاز دارند؛ چیزی که مشخص کند چه نوع ابزارهای دیجیتالی را به چه دلایل و تحت چه شرایطی به زندگی خود راه دهند. کمینه‌گرایی دیجیتال به ما کمک می‌کند تا دقیقاً همین کار را انجام بدهیم.

کمینه‌گرایی دیجیتال بر این فلسفه استوار است که زندگی بهتر می‌تواند از چیزهای کمتر به دست بیاید. نام این نظریه به صورتی هدفمند شبیه به سبک زندگی مینیمال انتخاب شده که توسط کسانی مثل نویسنده ژاپنی ماری کُندو مطرح شد.

من این ایده را در مورد برنامه‌ها و رسانه‌های دیجیتالی که استفاده می‌کنید به کار گرفتم. پیشنهاد میکنم که از خودتان بپرسید: آیا این وب‌سایت یا برنامه امکانات باارزشی را در اختیارم می‌گذارد که در هیچ جای دیگر پیدا نمی‌شود؟ در استفاده از فناوری، باید بر روی فعالیت‌های معدودی تمرکز کنید که با دقت انتخاب شده و با ارزش‌های‌تان سازگاری دارند. آنگاه می‌توانید با خیال راحت موارد دیگر را کنار بگذارید.

کمینه‌گرایی دیجیتال یک گام دیگر به جلو برمی‌دارد و از شما می‌خواهد تا از فناوری‌های موردنیاز خود به صورت بهینه استفاده کنید، یعنی در حالی که هزینه خود را از نظر زمان و انرژی به حداقل می‌رسانید، بیشترین بهره را از فناوری‌های پیشرفته ببرید. پس، اگر توییتر شبکه‌ای است که به پیشرفت شغلی شما کمک می‌کند، می‌توانید با گذاشتن قانون‌هایی مشخص در مورد زمان وارد شدن و خارج شدن از آن، به روشی عاقلانه مورد استفاده قرارش بدهید.

تایلِر یکی از ۱۶۰۰ نفری بود که در آزمایش مینیمالیسم دیجیتال داوطلب شده بود. او در چند شبکه اجتماعی عضو بود؛ چون داشتن سرگرمی، حفظ ارتباط با دوستان و گسترش روابط اجتماعی برایش اهمیت داشت. اما با پیروی از اصول کمینه‌گرایی دیجیتال، او فهمید که فواید شبکه‌های اجتماعی در مقایسه با زمانی که صرف می‌کرد، خیلی کم‌تر بود.

تایلر حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود را بست و حتی یک سال بعد از آزمایش هم همچنان از تغییرات زندگی‌اش به سبب کمینه‌گرایی دیجیتال، هیجان‌زده بود. او بیشتر ورزش می‌کرد، کتاب‌های بیشتری می‌خواند و در حال یادگیری یک ساز بود. با وجود همه این کارها، او با خانواده‌اش وقت بیشتری می‌گذراند و در محل کار تمرکز بیشتری داشت. تایلر افراد زیادی را می‌شناخت که قادر به ترک شبکه‌های اجتماعی نبودند، اما، در این نقطه، او دیگر هیچ دلیلی نمی‌دید که باز هم از این فناوری‌ها استفاده کند.»

معرفی نویسنده
عکس کال نیوپورت
کال نیوپورت

کال نیوپورت یک استاد جوان در دانشگاه «جورج‌تاون» آمریکا است که درباره‌ی چیزهای جالبی مثل تکنولوژی‌های دیجیتال و فرهنگ‌ها تحقیقات زیادی کرده. حتی اگر نیوپورت را نشناسیم، حتما با کتاب‌های پرفروش، محبوب و جدیدش چشم در چشم شده‌ایم. هر چه باشد کال نویسنده‌ی کتاب‌های کار عمیق، مینیمالیسم دیجیتال و آنقدر عالی و فوق‌العاده باش تا نتوانند تو را نادیده بگیرند است!

بله خواهش می‌کنم
ایمی پولر
ل مثل لذت
سکینه (سمیرا) بیرالوند
احیاء خاک های آلوده
عبدالمطلب صیدمحمدی
گزارشگران بزرگ
دیوید رندال
بازی های آموزشی برای پرورش هوش طبیعت گرا (۴ تا ۶ سال)
منیره عابدی
هماهنگی واژه گزینی عربی و فارسی در شعر مولانا
سیده‌نسترن پزشکی
طراحی مجموعه فروش و خدمات پس از فروش خودرو
سیداحسان رفیعائی
پیرمرد خارکن
بهناز سیفی
جسیکا و دوستان
فاطمه (متینا) سادات طباطبایی
بررسی جرم شناختی خشونت خانگی علیه زنان
محمد ابراهیمی
کوتی کوتوله؛ غول خاله
شکوه قاسم نیا
مقدمه ای بر مشاوره وجودی
مارتین آدامز
سال‌های بی‌ترانگی
محمدرضا ترکی
قرون وسطای اولیه
جیمز آ. کوریک
برنامه ریزی و طراحی خوابگاه های دانشجویان متاهل
فاطمه بحیرایی
نظریه های دولت
اندرو وینسنت
سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال (مبتدی تا حرفه ای)
صالح عبادی
دنیای داستان (جلد اول)
آیدا جلالی
اندیشه سیاسی ابن مقفع و تاثیر آن بر فرهنگ و تمدن ایرانی
ایوب طهمزی
مقابله با بیابان زایی و تخریب اراضی
یانگ یولین
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۹ صفحه

حجم

۲۵٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۹ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان