دانلود و خرید کتاب تشخیص، خلق و ارزیابی فرصت کارآفرینانه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تشخیص، خلق و ارزیابی فرصت کارآفرینانه

کتاب تشخیص، خلق و ارزیابی فرصت کارآفرینانه حاصل گردآوری غلامرضا حبیبی و شیما ابن العلم است. انتشارات توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان این کتاب راهنما را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب تشخیص، خلق و ارزیابی فرصت کارآفرینانه

در کتاب تشخیص، خلق و ارزیابی فرصت کارآفرینانه نویسنده منشأ شکل‌گیری فرصت‌ها، ابزارها و تکنیک‌های متنوعی را بررسی کرده که می‌توان برای افزایش شانس تشخیص فرصت یا خلق یک فرصت ایدئال مورداستفاده قرار گیرد. در بخش دوم خواهید آموخت که چگونه ایده‌های کسب‌وکار خود را ارزیابی کرده و یک کسب‌وکار قوی ایجاد کنید که نظر تیم همکاران و سرمایه‌گذاران محافظه‌کار را جلب کند. این کتاب نتیجۀ چندین سال تجربهٔ عملی و دانشگاهی بوده و با هدف کمک به کسب دانش، مهارت و منابع موردنیاز برای آغاز یک کسب‌وکار جدید و همچنین جلوگیری از بروز اشتباهات رایج در میان افراد تازه‌کار و کم‌تجربه طراحی شده است. برای راه‌اندازی کسب‌وکارتان باید برنامه‌ریزی داشته باشید. این کتاب به شما کمک می‌کند تا بدانید فرصت‌ها چرا و چگونه به وجود می‌آیند؛ فرصت‌ها را شناسایی کنید تا بر ارزش کسب‌وکار خود بیفزایید؛ ایده‌ها را ارزیابی کنید و ببینید که آیا ارزش دنبال‌کردن دارند و یک مورد کسب‌وکار را بر اساس ایده‌های خودتان تجزیه‌وتحلیل کنید. قبل از آغاز کار باید به یک نکتۀ مهم دیگر توجه داشته باشید؛ اگرچه هدف کتاب این است که نظریه‌ها، ایده‌ها و نمونه‌هایی برای طیف وسیعی از فرصت‌ها و فرایندهای کارآفرینانه ارائه دهد، تمرکز اصلی آن بر کسب‌وکارهای کارآفرینانۀ دانشگاهی و به‌ویژه کسب‌وکارهای فناورانۀ خطرپذیر با رشد بالا است؛ یعنی شرکت‌هایی که نمی‌توانند صرفاً با گردش سود و برگرداندن آن به کسب‌وکار به رشد برسند و بنابراین سرمایهٔ موردنیاز خود را برای تحقیق، توسعهٔ تولید و رشد از منابع بیرونی تأمین کنند.

خواندن کتاب تشخیص، خلق و ارزیابی فرصت کارآفرینانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب راهنما را به دوستداران کتاب‌های راهنما و حوزهٔ کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تشخیص، خلق و ارزیابی فرصت کارآفرینانه

«مقدمه‌ای بر فرصت

فرصت‌ها در اطراف ما هستند؛ اما اینکه ما نسبت به شناسایی آنها هوشیار بوده یا بخواهیم از آنها استفاده کنیم موضوع دیگری است.

برای شروع، حدود یک دقیقه یک صحنه از زندگی روزمره خود را تصور کنید. درحالی‌که صحنه را بررسی می‌کنید، یک سؤال خیلی ساده از خودتان بپرسید، درد نیاز و مشکل در کجای این تصویر است؟

سعی کنید تا می‌توانید خلاقیت به خرج دهید تمامی منابع درد نیاز و مشکل را که به ذهنتان می‌رسد، بنویسید. تبریک اکنون با نگاه به اطراف و رصد دردها و نیازها و مشکل‌ها شما فکرکردن مانند یک کارآفرین را شروع کرده‌اید. از این نقطه به بعد عادت کنید به همه رویدادهای زندگی توجه کرده و از چشم‌انداز دیگران، از خودتان بپرسید که درد نیاز و مشکل در این صحنه کجاست؟

تکلیف شما در این تمرین حساسیت نشان‌دادن به نیازهایی است که به‌درستی برآورده نشده‌اند. مرحله دوم این، تمرین فکرکردن درباره نقش تمرین بالا در بهبود دیدگاهتان نسبت به مشتریان و همکاران در کسب‌وکارتان است. به‌عبارت‌دیگر به نظر شما چگونه باید مشکلاتی که رصد کرده‌اید حل شوند؟

در این مرحله راه‌حل‌های بالقوه‌ای را که برای این مشکلات به نظرتان رسیده ذکر. کنید نکته کلیدی که باید در اینجا به یاد داشته باشید این است که لازم نیست شخصاً قادر به حل تمام مشکلات، باشید اغلب موارد می‌توان از افراد و مشاغل دیگر برای این کار کمک گرفت.

نظریه‌های فرصت

باتوجه‌به نقش محوری فرصت در هر دو مبحث اقتصاد کلاسیک و کارآفرینی، جای تعجب نیست که حجم قابل‌توجهی از متون علمی به تشریح نحوه بروز فرصت‌ها اختصاص‌یافته‌اند. ما در اینجا سعی داریم در راستای هدف مطالعاتی و آموزشی خود این دو مکتب فکری وسیع را از یکدیگر متمایز ساخته و نظرات و یافته‌های هرکدام از متفکران را ارائه دهیم.

جوزف شومپیتر استدلال می‌کند که نوآوری، فرصت‌ها را خلق می‌کند تا کار جدیدی انجام شود یا کار قبلاً انجام شده‌ای با روشی جدیدتر و ارزشمندتر صورت پذیرد.

کارآفرینان مکتب شومپیتر در نقش «عاملان تغییر».

عمل کرده و ترکیبات جدیدی از منابع را ارائه می‌دهند. آنها اغلب روش‌های سنتی را دگرگون می‌کنند. برای مثال آنها محصول یا خدمت جدیدی مانند نوع تازه‌ای از سلول‌های خورشیدی مبتنی بر نیمه‌رساناها بجای ترکیبات سیلیکونی گران‌قیمت تولید می‌کنند.

 بازارهای جدید ایجاد می‌کنند؛ مانند عرضه تلفن‌های همراه ارزان و مقرون‌به‌صرفه در کشورهای فقیر و درحال‌توسعه که پیش‌ازاین حتی فاقد شبکه ارتباطات سیمی با پوشش ۱۰۰ درصد بودند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان