دانلود و خرید کتاب زیکونومی جیسون دورسی ترجمه مهدی دریایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب زیکونومی

کتاب زیکونومی؛ چگونه نسل زد آینده کسب‌وکار را تغییر می‌دهد و چه باید کرد؟ نوشتۀ جیسون دورسی و دنیس ویلا و ترجمۀ مهدی دریایی و عباس خمسه و حاصل ویراستاری مینا والی، قاسم سرافرازی و یلدا شایسته فر است. این کتاب را انتشارات راه پرداخت منتشر کرده است.

درباره کتاب زیکونومی

نسل z که با نام‌های نسل نت و نسل اینترنت نیز شناخته می‌شود، از اواسط دهۀ ۱۹۹۰ تا اوایل ۲۰۱۰ متولد شده‌اند و از نسل قبلی یعنی نسل وای (نسل هزاره) متمایزند. پس از سال‌ها مطالعه درمورد بررسی نسل Z در مقایسه با سایر نسل‌ها، یک یافته بیش از بقیه برجسته است. انتظارات نسل Z بسیار متفاوت است؛ چراکه خود آن‌ها نیز با نسل‌های دیگر بسیار متفاوت هستند.

آن‌ها اولین‌هایی بودند که از ابتدا زندگی کاملاً دیجیتالی داشته‌اند. توسط والدینی تربیت شده‌اند که از حوادثی مانند ۱۱ سپتامبر و رکود بزرگ و همچنین واقعیت‌های عصر حاضر (از همه‌گیری کووید ۱۹ گرفته تا بازی‌های آنلاین، برگزیت و…) متأثر بوده‌اند. آن‌ها با استفاده از فناوری که همیشه برایشان در دسترس بوده، از سراسر جهان و قاره‌ها و از همه شهرها به یکدیگر متصل هستند.

کتاب زیکونومی سعی کرده ما را با جهان این نسل آشنا کند و به این ۴ پرسش پاسخ دهد. نسل Z چه کسانی هستند؟ چه روشی برای بازاریابی و فروش در آن‌ها مؤثر است؟ برای استخدام، نگهداری و به‌کارگیری آن‌ها به‌عنوان کارمند چه باید کرد؟ چگونه نسل Z آیندۀ کسب‌وکار ما را دستخوش تحول می‌کند؟ این‌ها پرسش‌های اصلی‌ای است که این کتاب سعی می‌کند به آن‌ها پاسخ دهد.

خواندن کتاب زیکونومی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن این کتاب برای مدیران و صاحبان کسب‌وکار کاربردی و مفید است.

بخشی از کتاب زیکونومی

«فرصت‌های نسل زد

همه شوروشوق ما این است که یافته‌هایمان را با شما در میان بگذاریم و این یافته‌ها به کار شما و کسب‌وکارتان بیایند. ما محققان، مشاوران و سخنرانان نسل هستیم؛ گیک (Geek) های واقعی نسل. ما بینش‌ها و راهبردهایی را دنبال می‌کنیم که بر پایه مطالعات علمی درباره نسل زد و هر نسلی هستند که موجب تغییر در کسب‌وکار، جوامع و جهان ما می‌شوند. ما مطالعه روی نسل زد را از لنز کارفرما، بازاریاب، عضوی از خانواده یا همسایه شروع کردیم و در ادامه برای بررسی عمیق و درک دیدگاه‌های نسل زد از زاویه دید متفاوت بهره جستیم.

زیکونومی بهترین دستاورد تحقیقاتی و مشاوره‌ای ما برای درک نسل زد است. نسل زد هنوز هم در حال شکوفایی است؛ بنابراین ما با وسواس زیاد به تعاملاتمان با رهبران و سازمان‌ها در سراسر جهان ادامه می‌دهیم. هر کتابی که درباره نسل‌ها بنویسیم، فقط تصویری کلی از یک‌لحظه کوتاه از زمان است؛ چراکه نسل‌ها پیوسته به رشد و سازگاری خود ادامه می‌دهند. البته به‌خصوص نسل زد؛ باتوجه‌به مرحله زندگی و دوره سنی‌ای که در آن به سر می‌برد. نسل زد به طور گسترده در حال ورود به دوران بزرگسالی است و تا به اینجا برای ما گنجینه‌ای از بینش، داستان‌های فراموش‌نشدنی و راهبردهای غیرمنتظره فراهم کرده است.

تأثیر نسل زد بر جهان بسیار عظیم خواهد بود، اما این تازه اول راه است. برای درک نسل زد قصد داریم با هم سفری را آغاز کنیم که نشان می‌دهد آنها چگونه می‌توانند عامل تغییر ماهیت کسب‌وکار در آینده باشند و شما چگونه می‌توانید از استعداد، نفوذ، انرژی و ظرفیت‌های این نسل بیشترین بهره را ببرید.

اگر یک اپلیکیشن جدید بانکی، شلوار ورزشی، خودرو یا میلک‌شیک را بازاریابی می‌کنید یا اینکه به دنبال استخدام کارمندان نسل بعد برای رستوران، شرکت حسابداری و استارتاپ فناوری هستید یا اگر یکی از ۵۰۰ شرکت برتر مجله فورچون هستید، باید به شما بگوییم فنونی که برای به‌کارگیری نسل‌های گذشته عمل کرده‌اند، برای نسل زد کارساز نخواهند بود. رهبران ممکن است این شرایط را چالش یا یک فرصت بدانند. ممکن است بخواهند حرف نسل زد را بشنوند و درک کنند و با آنها پیشرفت کنند یا ترجیح بدهند به وضع موجود بچسبند و امیدوار باشند که اسیر توفان نشوند (تقلب: چنین اتفاقی نمی‌افتد؛ این یک روند طبیعی جدید است و می‌توانید با آن سازگار شوید تا از پتانسیل‌های فوق‌العاده این نسل بهره گیرید).»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۳۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۹۴ صفحه

حجم

۵۳۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۹۴ صفحه

قیمت:
۱۰۳,۰۰۰
تومان