دانلود و خرید کتاب پرونده میمون حقه باز جان آر اریکسون ترجمه فرزاد فربد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پرونده میمون حقه باز اثر جان آر اریکسون

کتاب پرونده میمون حقه باز

معرفی کتاب پرونده میمون حقه باز

کتاب «پرونده میمون حقه باز» نوشتۀ جان آر اریکسون و ترجمۀ فرزاد فربد  است و نشر کتاب چ. آن را منتشر کرده است. 

درباره کتاب پرونده میمون حقه باز

داستان از زبان هنک، سگ گاوچران روایت می‌شود که خودش را فرماندۀ حفاظت مزرعه می‌داند و احساس می‌کند تمام منطقه را تحت کنترل دارد. درصورتی‌که بلاهت این سگ گاوچران از همان خطوط ابتدایی کاملاً پیداست چون به طرز خنده‌آوری بر این باور است که خورشید طبق دستور او از سمت شرق طلوع کرده است. او فکر می‌کند برنامه‌ریزی دقیقی برای حفاظت دارد و کارها طبق برنامه انجام می‌شود؛ اما تمام این‌ها در حد شعار است و به عمل که برسد او و دستیارش دراور بی‌عرضه‌ترین سگ‌های شکاری دنیا هستند.

یک روز که برای گشت‌زنی در اطراف نرده‌های لوله‌ای کف جاده رفته بودند، هنک و دراور جعبۀ سرخ اسرارآمیزی پیدا می‌کنند که زندگی‌شان را عوض می‌کند. گویا یک کاروان سیرک وقتی از کنار مزرعه عبور می‌کرد، به دست‌اندازی برخورد کرده بود و جعبهٔ بزرگ قرمزرنگی از آن بیرون‌افتاده بود. هنک و دراور متوجه می‌شوند که میمون سیرک داخل آن جعبه است. برخلاف توصیه‌ها درمورد بازنکردن جعبه، کنجکاوی و بی‌طاقتی هنک کار دستش می‌دهد و جعبه را باز می‌کند و این شروع ماجراهای خنده‌دار و عجیب قصه است.

در هر صفحه از کتاب، بازی‌های زبانی هم وجود دارد، مثلاً کلمات اشتباه گفته می‌شود که این هم برای بچه‌ها سرگرم‌کننده و خنده‌دار است هم توجه آن‌ها را به‌ غلط و درست بودن کلمات جلب می‌کند و به‌این‌ترتیب به آن‌ها آموزش غیرمستقیم می‌دهد.

این کتاب چهاردهمین جلد از مجموعۀ پرطرف‌دار هنک، سگ گاوچران است که به چندین زبان دنیا ترجمه شده است و بیش از ۸ میلیون نسخه از این مجموعه در جهان به فروش رفته است. «ماجراهای دست‌اول»، «نفرین بلال عجیب و قیمتی»، «قتل در چراگاه»، «پروندۀ گربۀ گم‌شده»، «نوبت سگی» و «عشق رنگ‌ورورفته» جلدهای دیگر این مجموعه هستند که به زبان فارسی ترجمه شده است.

فهرست مطالب کتاب عبارت است از: «فصل اول همیشه قبل از فصل دوم قرار دارد»، «جعبۀ سرخ اسرارآمیز نمایان می‌شود»، «جعبه را تصاحب کردیم»، «گربه زیر فشار بازجویی خُرد می‌شود»، «غریبه‌ای از جعبه بیرون می‌آید»، «من مسئولیت میمون را بر عهده می‌گیرم»، «میمون می‌بیند، میمون عمل می‌کند»، «پاشای شِزِم»، «یک زن برهنه به من حمله‌ور می‌شود»، «تمرین دموکراسی در مزرعه»، «پاشا قانون و چیزهای دیگر را می‌شکند»، «جوخۀ آتش». 

خواندن کتاب پرونده میمون حقه‌ باز را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

خواندن این کتاب را به کودکان ۸ تا ۱۱ساله، علاقه‌مندان به ادبیات کودک و نوجوان و قصه‌های طنز پیشنهاد می کنیم. 

بخشی از کتاب پرونده میمون حقه باز

«من خیلی از متفرق کردن مرغ‌ها کیف می‌کنم،‌ همیشه کِیف کرده‌ام. قسمت رضایت‌بخشی از شغل من است. دو راه مختلف را نشانم بدهید تا یکی را انتخاب کنم، یکی خلوت و دیگری پُر از مرغ، و من هربار آن راهِ مرغی را انتخاب می‌کنم. آن جیغ زدن و بال زدن‌شان احساسی به من می‌دهد که... احساس قدرت می‌کنم. کنترل مطلق. برتری. انگار غریزهٔ وحشیگری‌ام را کوک می‌کند و خونم را به جوش می‌آورد. مرغ‌ها برای این آفریده شده‌اند که پخش‌شان کنی، و نژادهای حسابی سگ به‌ندرت فرصتِ دویدن از بین یک دسته مرغ را از دست می‌دهند.»


نظرات کاربران

گمشده در دنیای کتاب ها :(
۱۴۰۲/۰۵/۳۰

خوب بود👍

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۶۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

حجم

۵۶۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان