دانلود و خرید کتاب شاهنشاهی پارتیان و ساسانیان متقدم وستا سرخوش ترجمه مهناز بابایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شاهنشاهی پارتیان و ساسانیان متقدم اثر وستا سرخوش

کتاب شاهنشاهی پارتیان و ساسانیان متقدم

معرفی کتاب شاهنشاهی پارتیان و ساسانیان متقدم

کتاب شاهنشاهی پارتیان و ساسانیان متقدم نوشتۀ وستا سرخوش و الیزابت پندلتون و میشائیل آلرام با ترجمۀ مهناز بابایی در گروه انتشاراتی ققنوس به چاپ رسیده است. این کتاب پژوهشی تاریخی و شامل ۱۴ مقاله است که تاریخ دورۀ اشکانی و اوایل دورۀ ساسانی را از جنبه‌های گوناگون بررسی می‌کند.

درباره کتاب شاهنشاهی پارتیان و ساسانیان متقدم

کتاب شاهنشاهی پارتیان و ساسانیان متقدم مجموعه مقالاتی پژوهشی و شامل ۱۴ مقاله است. محتوای این مقالات مسائل مربوط به تاریخ سیاسی، موضوعات زبان‌شناختی، باستان‌شناختی و سکه‌شناسی است. این مقالات همچنین دیدگاه‌هایی نو در خصوص ایدئولوژی، تبارشناسی سلطنتی، نهادهای اجتماعی، تاکتیک‌های نظامی، تحولات زبانی و ارتباطات تجاری عرضه کرده‌اند.

مقالات کتاب شاهنشاهی پارتیان و ساسانیان متقدم حاصل برگزاری کنفرانسی بین‌المللی‌ در ۲۰۱۱ به سرپرستی میشائیل آلرام و وستا سرخوش در موزۀ بریتانیا است. موضوع اصلی مقالات این کنفرانس سکه‌شناسی بود؛ اما بنا به ماهیت موضوع تاریخ، دین و هنر اشکانی و ساسانی را نیز در بر می‌گیرند و دیدگاه‌هایی نو دربارۀ نهادهای اجتماعی، تاکتیک‌های نظامی، تحولات زبانی و ارتباطات تجاری در این دوره‌ها ارائه می‌کنند.

کتاب شاهنشاهی پارتیان و ساسانیان متقدم در ۴ بخش تدوین شده است. بخش اول مطالعات تاریخی نام دارد و شامل ۷ مقاله می‌شود. عنوان مقاله‌ها به‌ترتیب عبارت‌اند از: «برخی از جنبه‌های تاریخ سیاسی: پادشاهان اولیه اشکانی و سلوکیان» نوشتۀ ژِروم گاسلین؛ «اشکانیان و کوماژن» نوشتۀ رحیم شایگان، «پیوندهای دودمانی در امپراتوری اشکانی و خاستگاه خاندان ساسان» نوشتۀ مارِک یان اولبریخت، «از وحشت‌افکنی تا استفاده تاکتیکی: فیل‌ها در دوره پارتی و ساسانی» نوشتۀ تورج دریایی، «فرضیاتی در خصوص موقعیت ایالت پارت در زمان ساسانیان» نوشتۀ مهرداد قدرت دیزَجی، «ظهور امپراتوری ساسانی در منابع غربی» نوشتۀ آندرئا گاریبولدی و «کردیر و سازماندهی مجدد مزدائیسم پارسی»‌ نوشتۀ آنتونیو پاناینو.

بخش دوم کتاب زبان‌شناسی نام دارد. این بخش ۳ مقاله در خود جای داده است که عنوان آن‌ها به این شرح است: «زبان پارتی در اوایل دوره ساسانی» نوشتۀ ریکا گیزلن؛ «از آرامی تا پهلوی: مشاهدات کتیبه‌شناختی بر اساس سکه‌های شاهان پارس» نوشتۀ خداداد رضاخانی؛ «مطالعات پارتی: دو یادداشت تازه» نوشتۀ داریوش اکبرزاده.

بخش سوم کتاب، باستان‌شناسی نام دارد. ۲ مقاله در این بخش قرار دارد که عنوان آن‌ها عبارت است از: «یادداشتی در خصوص سنت‌های معماری پارت در زمان اشکانیان: تالار مدور نسا» نوشتۀ آنتونیو اینورنیتسی؛ «زنان، رقص و شکار: شکوه و لذت زندگی درباری در هنر اولیه ساسانی و اشکانی» نوشتۀ باربارا کایم.

بخش چهارم کتاب سکه‌شناسی نام دارد. در این بخش نیز ۲ مقاله درج شده است که عنوان آن‌ها بدین شرح است: «کمیت تولید پولی: اکباتان و ماد در عصر پارتیان» نوشتۀ پی‌یر ایو بویه؛ «سکه‌های پردان و سند در بستر سکه‌شناسی کوشانی و کوشان_ساسانی» نوشتۀ نیکلاس شیندل.

خواندن کتاب شاهنشاهی پارتیان و ساسانیان متقدم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران پژوهش‌های تاریخی به‌ویژه تاریخ باستان ایران پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۹ صفحه

حجم

۹٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۹ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان