دانلود و خرید کتاب مساله مکان یابی-مسیریابی دو سطحی انعطاف پذیر فائزه سادات حمیدی نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مساله مکان یابی-مسیریابی دو سطحی انعطاف پذیر اثر فائزه سادات حمیدی نژاد

کتاب مساله مکان یابی-مسیریابی دو سطحی انعطاف پذیر

انتشارات:نشر بید
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مساله مکان یابی-مسیریابی دو سطحی انعطاف پذیر

کتاب مساله مکان یابی-مسیریابی دو سطحی انعطاف پذیر نوشتهٔ فائزه سادات حمیدی نژاد است و نشر بید آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مساله مکان یابی-مسیریابی دو سطحی انعطاف پذیر

یک شبکه توزیع دو سطحی متشکل از سه مجموعه جدا از راس‌ها در نظر گرفته می‌شود که به ترتیب مربوط به مکان‌های بالقوه برای انبارها (مبدا)، مکان‌های بالقوه برای ماهواره‌ها (یعنی امکانات میانی) و مشتریان (یعنی مقاصد) است. مشتریان در مکان‌های شناخته شده و ثابت قرار دارند. از سوی دیگر، محل انبارها و ماهواره‌های مورد استفاده از قبل تعیین نشده است. برای روشن نگه داشتن این نمایشگاه، در این بخش به مکان‌های بالقوه انبارها (ماهواره ها) به طور خلاصه به عنوان انبار (ماهواره) اشاره می‌شود. مواردی را که تصمیمات مکان‌یابی برای انبارها یا ماهواره‌ها دخیل نیست را برجسته خواهیم کرد.

شبکه توزیع که در بالا ذکر شد را می‌توان به دو سطح تقسیم کرد. اولین سطح شامل پیوندهایی بین انبارها و ماهواره‌ها و آنهایی است که جفت ماهواره را به هم متصل می‌کنند. سطح دوم ماهواره‌ها و مشتریان را به هم متصل می‌کند و همچنین شامل پیوندهایی بین جفت مشتری است. هزینه افتتاح با هر انبار و هر ماهواره مرتبط است. تقاضایی برای هر مشتری داده می‌شود که باید با حمل و نقل موجود در یک یا چند انبار خدمات ارائه شود. حمل و نقل باید از طریق ماهواره و اجبارا به دست مشتریان برسد. در طول شبکه توزیع، حمل و نقل بار توسط دو ناوگان مختلف وسایل نقلیه، یکی در هر سطح انجام می‌شود. وسایل نقلیه متعلق به سطح اول، وسایل نقلیه اولیه نامیده می‌شوند، در حالی که در سطح دوم وسایل نقلیه ثانویه نامیده می‌شوند. هدف LRP-2E مکان‌یابی تعدادی انبار و یا ماهواره در میان سایت‌های کاندیدا و تعیین مجموعه‌ای از مسیرهای تحویل، در هر دو سطح است، به گونه‌ای که هزینه کل سیستم به حداقل برسد.

این کتاب به یک مسئله مسیریابی یکپارچه می‌پردازد که در آن یک تامین کننده، کالا را از طریق یک شبکه تامین دو سطحی به مشتری‌های خود تحویل می‌دهد. در یک افق برنامه ریزی، کالا ابتدا از یک انبار واحد به مجموعه‌ای از مراکز توزیع ارسال می‌شود. سپس از مراکز توزیع به مشتری‌ها تحویل داده می‌شود. دو منبع انعطاف‌پذیری تحلیل هستند: انعطاف‌پذیری در طراحی شبکه و انعطاف‌پذیری در موعد مقرر. اولی مربوط به امکان اجاره هر یک از مراکز توزیع در هر دوره از افق برنامه‌ریزی است، در حالی که دومی به امکان ارائه خدمات به مشتری بین دوره تنظیم سفارش و سررسید مربوط می‌شود. هدف به حداقل رساندن هزینه کل است که شامل مجموع هزینه حمل و نقل از انبار به مراکز توزیع، هزینه سفر از مراکز توزیع به مشتری ها، هزینه اجاره مراکزتوزیع و هزینه جریمه برای سررسیدهای برآورده نشده است. یک فرمول برنامه‌ریزی ریاضی همراه با کلاس‌های مختلف نابرابری‌های معتبر ارائه می‌شود. علاوه بر این، یک روش دقیق پیشنهاد می‌شود که مبتنی بر تعامل بین دو الگوریتم شاخه و کران است. نتایج محاسباتی بر روی نمونه‌های تولید شده به طور تصادفی مقدار هر یک از دونوع انعطاف پذیری را نشان می‌دهد. ترکیب آنها منجر به صرفه جویی متوسط تا حدود ۳۰٪ می‌شود.

این اثر قصد دارد مزایایی دو منبع انعطاف پذیر را مشخص کند:

۱. امکان انتخاب از بین مراکز توزیع موجود به صورت روزانه؛

۲. امکان انتخاب روز رضایت مشتری با توجه به رعایت موعد مقرر و یا پرداخت جریمه.

FLRP-2E یک مسئله یکپارچه است که به این ترتیب، به چندین مسئله شناخته شده از جمله مکان‌یابی−مسیریابی، مسیریابی موجودی وVRP‌های چند انبار مربوط می‌شود.FLRP-2E توسعه مدل‌های ارائه شده است. در این کتاب با افزودن تسهیلات میانی مرکز توزیع که در آن کالاها ذخیره می‌شوند و با در نظر گرفتن امکان انتخاب از بین چندین مرکز توزیع به صورت روزانه، مسئله گسترش می‌یابد. 

خواندن کتاب مساله مکان یابی-مسیریابی دو سطحی انعطاف پذیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران مسیریابی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مساله مکان یابی-مسیریابی دو سطحی انعطاف پذیر

«درویش و کوئلیو با در نظر گرفتن پنجره‌های زمان تحویل و تصمیم گیری‌های مکان تاسیسات، یک مساله توزیع اندازه قطعه چند سطحی را مطالعه کردند. یک تفاوت کلیدی بین FLRP-2E و آن مساله، استفاده از مسیرهای وسیله نقلیه برای مدیریت توزیع به مشتریان به جای محموله‌های مستقیم است که به طور قابل توجهی سرمایه گذاری در زمینه تنظیم مساله توسط درویش وکوئلیو مورد بررسی قرار گرفت. علاوه بر این، مسایل مسیریابی −مکان یابی کلاسیک به یک سطح واحد می‌پردازد (ناگی و صالحی). پسوندها با در نظر گرفتن دو سطح نیز مورد مطالعه قرار گرفته اند، به عنوان مثال، الگوریتمGRASP از نگوین و همکاران ، جستجوی تبرید از بوچیا و همکاران یا شاخه و برش و ALNS از کونتاردو و همکاران.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۲۰,۰۰۰
۵۰%
تومان