دانلود و خرید کتاب کار، عشق یا بازی؟ باربارا فردریکسون ترجمه مهدی شریفیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کار، عشق یا بازی؟ اثر باربارا فردریکسون

کتاب کار، عشق یا بازی؟

معرفی کتاب کار، عشق یا بازی؟

کتاب کار، عشق یا بازی؟ نوشتهٔ باربارا فردریکسون و لنور تر و ترجمهٔ مهدی شریفیان است و انتشارات مروارید آن را منتشر کرده است. موضوع این کتاب استفاده از عواطف مثبت در زندگی است.

درباره کتاب کار، عشق یا بازی؟

بخش اول کتاب کار، عشق یا بازی؟ با نگاهی به تحقیقات و تجربیات بالینی دکتر لنور تر روان‌پزشک کودکان و بزرگسالان آغاز می‌شود. او با آگاهی از اهمیت بازی در تمام دوران رشد انسان، به لزوم آن در بزرگسالی نیز اشاره می‌کند. به کارهای مشاوره و درمان مانند یک بازی می‌نگرد و از این کمک‌ها به دیگران لذت می‌برد. تاریخ بازی را در دنیا مرور می‌کند و تأثیر مثبت آن را در جسم و روان تأیید می‌نماید.

تحقیقات او در مورد صدمات دوران کودکی، مخصوصاً بعد از حادثهٔ ربوده‌شدن بیست‌وپنج کودک دبستانی در سال ۱۹۷۶ در شهر چوچیلای ایالت کالیفرنیا شروع می‌شود. او بعد از چهار سال پیگیری و ارزیابی کودکان و خانواده‌هایشان، نتایج به‌دست‌آمده را در یک مجلهٔ روان‌پزشکی در سال ۱۹۸۳ منتشر می‌کند.

همزمان با تدریس در دانشگاه کالیفرنیا، سان‌فرانسیسکو، کار خصوصی روان‌درمانی را با نوشتن مقالات و نشر چندین کتاب ادامه داده است.

در بخش دوم، تحقیقات علمی دکتر باربارا فردریکسون، استاد دانشگاه کارولینای شمالی، روان‌شناس، روان‌فیزیولوژیست و مدیر آزمایشگاه عواطف مثبت، ارائه می‌شود. در چند دههٔ گذشته، تحقیقات او در مورد روان‌شناسی مثبت، نقش عشق، شهامت و شجاعت را در زندگی روشن ساخته و پژوهش او و همکارانش در کارولینای شمالی همچنان ادامه دارد. مصاحبهٔ مطبوعاتی او در مجلهٔ سان در سال‌های ۲۰۱۴ ـ ۲۰۰۹، همین‌طور کنفرانس‌های منتشرشده در یوتیوب و اینترنت و کتاب‌هایش در ترجمه و تألیف، مورد استفاده قرار گرفته است.

او اهمیت عواطف مثبت، مخصوصاً عشق را در پرورش کودک و پرورش‌دادن شخصیت او در محیط خانواده و جامعه، اساسی می‌داند و نقش انسان را در سازندگی با استفاده از تمرکز ذهنی در ایجاد عواطف مثبت روشن می‌سازد. توجه مخصوص به لحظات کوتاه در ارتباط و تفاهم و دوستی را پراهمیت می‌داند.

در جریان مطالعهٔ این کتاب ممکن است شما به جنبه‌های تازه‌ای از واقعیت‌ها که برای نویسنده کاملاً روشن نبوده‌اند برسید، چون ذهن انسان توان تجزیه و تحلیل و تطبیق با واقعیات زندگی را دارد. آنچه که به نام «سیستم پیچیدهٔ تطبیق» شناخته شده است، به این صورت است که ذهن ما می‌تواند به مرحلهٔ ناظر به افکار و عواطف خود برسد. آنچه که در تمرین‌های تمرکز ذهن و روش تأمل و مدیتیشن نیز از آن استفاده می‌شود.

تمرین‌های توصیه‌شده در بخش سوم، با آشنایی و مهارت در انجام آن‌ها ما را در رسیدن به خوشبختی و موفقیت یاری خواهند کرد.

خواندن کتاب کار، عشق یا بازی؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پدران و مادران و روان‌شناس‌ها و هرکسی که می‌خواهد از طریق بازی به شناخت جدیدی نسبت به خود و اطرافیانش برسد پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کار، عشق یا بازی؟

«دوران نوجوانی به‌دلیل رشد جسمی و بلوغ، احساسات، قدرت و نیروی جوانی، همراه با تمایلات جنسی و همچنین تمایل به رهاکردن بازی‌های کودکانه، می‌تواند بسیار پراسترس باشد.

هماهنگ‌کردن این تضادهای عاطفی و فکری، گاهی برای ریسک‌کردن یا جلب توجه، به افراط در بازی، رقابت و ماجراجویی می‌انجامد. گاهی تعادل بازی‌ها از حد معمول و متعارف خارج می‌شود و به دور هم جمع‌شدن، بازی در اماکن عمومی، یا استفاده از مواد مخدر و الکل می‌انجامد که دیگر نمی‌توان آن را تفریح و تفنن دانست. امکان آسیب‌پذیری جوانان در این دوره بیشتر است.

همین‌طور وجود اتومبیل یا وسایل نقلیهٔ دیگر و سهولت ارتباط تلفنی، می‌توانند نتایج مثبت و منفی داشته باشند.

نگرانی پدر و مادرها و تا دیروقت شب در انتظار فرزندان بودن، می‌تواند در روابط آن‌ها مشکلاتی به‌وجود آورد.

پایگاه خانواده در جامعه از نظر مادی و معنوی در تعیین و انتخاب و روش نوجوانان تأثیر مهمی دارد و می‌تواند به امکانات و موفقیت‌های شایانی در ورزش، علم و هنر منجر شود.

مشکلات در روابط خانوادگی، نوجوانان را از بازی در این دوران بازمی‌دارد و این تلاش‌ها می‌تواند به شکست منتهی شود.

خوشبختانه، بعضی از جوانان در این مواقع به‌تنهایی بازی را از طریق کامپیوتر، تماشای فیلم، نویسندگی، کوه‌نوردی یا شنا، ادامه می‌دهند.

در این مورد، داستان زندگی یک هنرمند و پیانیست استرالیایی، دیوید هالف‌گات و فیلم استرالیایی شاین دربارهٔ زندگی او قابل توجه است.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۳ صفحه

حجم

۸۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۳ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان