دانلود و خرید کتاب ماجراهای تن تن، تن تن در شوروی هرژه ترجمه نادر تکمیل همایون
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ماجراهای تن تن، تن تن در شوروی اثر هرژه

کتاب ماجراهای تن تن، تن تن در شوروی

معرفی کتاب ماجراهای تن تن، تن تن در شوروی

کتاب ماجراهای تن تن، تن تن در شوروی نوشتهٔ هرژه و ترجمهٔ نادر تکمیل همایون است. کتاب چ این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این داستان با نگاهی انتقادی به اتحاد جماهیر شوروی، ادعای کمونیست‌ها را مبنی بر جهش اقتصادی شوروی به تمسخر گرفت.

درباره کتاب ماجراهای تن تن، تن تن در شوروی

کتاب ماجراهای تن تن، تن تن در شوروی که با تصویرسازی‌های هرژه منتشر شده، اولین جلد از مجموعهٔ محبوب و پرطرفدار «ماجراهای تن‌تن» است. ماجراهای تن‌تن مجموعهٔ مصوری است که توسط هرژه (کارتونسیت بلژیکی با نام کامل «ژرژ پروسپر رمی») و برای کودکان خلق شده است. تن‌تن یک خبرنگار بی‌باک و جسور است که درگیر ماجراهایی می‌شود. او از جایی به جایی دیگر سفر می‌کند و می‌کوشد به بقیه کمک کند. در کتاب حاضر، تن‌تن همراه با سگ خود، «میلو» و طبق وظیفه‌ای که بر عهدهٔ آن‌ها گذاشته شده، به اتحاد جماهیر شوروی اعزام شده و از بروکسل خارج می‌شوند. در مسکو، مأمور OGPU (پلیس مخفی اتحاد جماهیر شوروی)، قطار را از کار می‌اندازد و خبرنگار را «بورژوای کوچک کثیف» خطاب می‌کند. پلیس برلین تن‌تن را به‌دلیل بمب‌گذاری مقصر می‌داند، اما او به مرز اتحاد جماهیر شوروی فرار می‌کند. مأمور OGPU که او را دنبال می‌کرد، تن‌تن را پیدا می‌کند و او را به دفتر کمیسار محلی می‌آورد. آیا تن‌تن دوباره موفق می‌شود که فرار کند؟ او چه تجربه‌ای از این مأموریت به دست خواهد آورد؟ این داستان را بخوانید و با تن‌تن و میلو سفر کنید.

این کتاب پر از ماجراهای نفس‌گیر، هیجان‌انگیز و خنده‌دار است. گفته شده است که تا امروز، این کتاب مورد انتقادهای چشمگیری قرار گرفته و سندی بر نژادپرست‌بودن هرژه عنوان شده است؛ همچنین گفته شده است که این نویسنده بعدها، بابت محتوای ضدشورویِ کتاب حاضر بارها عذرخواهی کرد. درهرحال این کتاب اولین جلد از مجموعهٔ «ماجراهای تن‌تن» محسوب می‌شود که به‌دلیل نقاشی‌های خام و تا حدودی ناشیانهٔ هرژه، همچنان از نظر تاریخی و هنری ارزشمند است. این کتاب نخستین‌بار در سال ۱۹۳۰ میلادی منتشر شد. فهرست مجموعه ماجراهای تن‌تن عبارت است از:

«تن‌تن در شوروی»، «تن‌تن در کنگو»، «تن‌تن در آمریکا»، «سیگارهای فرعون»، «گل آبی»، «گوش ‌شکسته»، «جزیرهٔ سیاه»، «عصای سلطنتی»، «خرچنگ پنجه‌طلایی»، «ستارهٔ اسرارآمیز»، «راز اسب شاخ‌دار»، «گنج راکام سرخ‌پوش»، «هفت گوی بلورین»، «معبد خورشید»، «در سرزمین طلای سیاه»، «هدف کرهٔ ماه»، «روی ماه قدم گذاشتیم»، «ماجراهای تورنسل»، «انبار ذغال‌سنگ»، «تن‌تن در تبت»، «پرواز ۷۱۴ به مقصد سیدنی»، «تن‌تن و پیکاروها» و «تن‌تن و هنر الفبا».

خواندن کتاب ماجراهای تن تن، تن تن در شوروی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ کودکان و نوجوانان و جوانان قدیم پیشنهاد می‌کنیم.

درباره هرژه

هرژه با نام کامل «ژرژ پروسپر رمی» در ۲۲ مهٔ ۱۹۰۷ به دنیا آمد و در ۳ مارس ۱۹۸۳ در بلژیک درگذشت. او نویسنده و کاریکاتوریستی بلژیکی بود که بیشتر به‌خاطر خلق مجموعهٔ ماندگار و محبوب «ماجراهای تن‌تن» مشهور بوده است. این اثر مشهورترین اثر کمیک (داستان مصور) در تمام تاریخ و به‌ویژه در تاریخ اروپا است و به‌خاطر آن نام هرژه (ارژه) در سال ۲۰۰۳ به تالار مشاهیر کتاب‌های کمیک اضافه شد. هرژه که در سال ۱۹۰۷ متولد شده بود، آموزش رسمی هنری ندیده بود، اما پس از ترک مدرسه، ابتدا به‌عنوان گرافیست شروع به کار کرد و به‌دنبال آن از سال ۱۹۲۹ تا هنگام مرگش در سال ۱۹۸۳، به خلق ماجراهای تن‌تن مشغول بود. در اواخر عمرش شدیداً از مخلوقش، تن‌تن زده شده بود و حتی در یک مرحله از تن‌تن به‌خاطر فشاری که در یک عمر هنری بر رویش گذاشته بود، تنفر پیدا کرده بود. گفته شده است که او گاه نقاشی‌هایی می‌کشید که به‌نوعی تنفرش را از تن‌تن بروز بدهد. یکی از معروف‌ترین آن‌ها نقاشی‌ای است که در آن تن‌تن را به‌صورت ارباب و خودش را به‌شکل بردهٔ تن‌تن نشان می دهد. با مرگ هرژه، آخرین کتاب تن‌تن به نام «تن‌تن و هنر الفبا» ناتمام ماند. هنرمندان مشهوری برای به پایان‌رساندن آخرین داستان تن‌تن کوشیدند، اما نتیجه آنی نشد که طرفداران بی‌شمار تن‌تن در انتظارش بودند. طبق وصیت «ژرژ پروسپر رمی»، هیچ هنرمندی بعد از او حق خلق داستان جدیدی از تن‌تن را نداشت؛ درحقیقت با مرگ هرژه، مجموعه داستان‌های تن‌تن به پایان رسید. از دیگر آثار شاخص هرژه می‌توان به «ماجراهای ژو، زت و ژوکو» ‏(۱۹۳۶ – ۱۹۵۷)، «کوییک و فلوپک» ‏(۱۹۳۰ – ۱۹۴۰) و «ماجراهای پوپول» ‏(۱۹۳۴) اشاره کرد.

بخشی از کتاب ماجراهای تن تن، تن تن در شوروی

«(در ایستگاه قطار)

– سفر به‌خیر! مراقب خودتون باشید و ما رو بی‌خبر نذارید.

– از اون‌جا کارت‌پستال و خاویار می‌فرستم براتون! به امید دیدار!

(در کوپه‌ی قطار)

– آآآآآآه! خوابم گرفت!!

– فک کنم این جوجه بورژوای کثیف خوابیده. باید دست‌به‌کار بشم که پاش به شوروی نرسه. اگه نه برامون دردسر درست می‌کنه!»

نظرات کاربران

گمشده در دنیای کتاب ها :(
۱۴۰۲/۰۵/۱۲

تن تن محشره مثل همیشه باحال و خنده داره😂😂💛💛

B🤍🤍K
۱۴۰۲/۱۰/۱۴

خیلی باحال و خنده دار بود عالیییی 😂👍👍😂😂👍👍😂😂

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۲۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۹۶,۰۰۰
تومان