دانلود و خرید کتاب راهنمای عملی زندگی شاد ماسیمو پیلیوچی ترجمه بیتا قوچانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای عملی زندگی شاد اثر ماسیمو پیلیوچی

کتاب راهنمای عملی زندگی شاد

معرفی کتاب راهنمای عملی زندگی شاد

کتاب «راهنمای عملی زندگی شاد» نوشتۀ ماسیمو پیلیوچی و ترجمۀ بیتا قوچانی است و انتشارات قصه باران آن را منتشر کرده است. این کتاب بر اساس آموزه‌های فلسفی اپیکتتوس است.

درباره کتاب راهنمای عملی زندگی شاد

کتاب‌های متعددی دربارهٔ مکتب رواقی نوشته و ترجمه شده است. بسیاری از آموزه‌های فلسفی باستان در زمان و مکان خود کاربرد داشتند؛ اما ماسیمو پیلیوچی، رئیس گروه فلسفۀ کالج لهمن در نیویورک تلاش کرده است تا در کتاب راهنمای عملی زندگی شاد، میان آموخته‌هایش از روان‌شناسی مدرن و نظرات اپیکتتوس، فیلسوف رواقی پیوند برقرار کند. او قدم‌های مهمی در جهت پیونددادن میان آموزه‌های فلسفی باستان و مسائل و چالش‌های پیش‌رو در زندگی انسان مدرن برداشته و به زبانی ساده، روان و همه‌فهم، در ۵۳ اصل، آموزه‌های اپیکتتوس را ارائه کرده است که حقیقتاً راهنمایی عملی برای داشتن یک زندگی شاد در قرن ۲۱ است. نویسندۀ کتاب راهنمای عملی زندگی شاد همچنین با طرح مباحثی، رواقی‌گری مدرن را با عصر اپیکتتوس مقایسه کرده و تفاوت‌ها بررسی می‌کند.

«باید بمیرم! اگر زمان آن اکنون است، بسیار خوب همین‌الان می‌میرم. اگر بعداً قرار است اتفاق بیفتد، پس الان ناهارم را می‌خورم. چون وقت ناهار خوردن رسیده و دربارهٔ مردن بعداً فکر خواهم کرد» ماسیمو پیلیوچی نخستین‌بار با خواندن چنین جملاتی از اپیکتتوس زندگی‌اش تغییر کرد و قدم در راه شناخت فلسفۀ او گذاشت. اپیکتتوس با اینکه برده به دنیا آمد و توسط صاحب ظالمش دچار نقص‌عضو شد، پس از اینکه به منشی امپراتور نرون فروخته شد توانست دروس رواقی را بیاموزد و بعد از آزادی‌اش به تدریس فلسفه بپردازد.

کتاب راهنمای عملی زندگی شاد با الهام از اپیکتتوس رواقی باستان بر این ایده تأکید دارد که انسان‌ها باید بدانند چه چیزی در کنترل آن‌ها است و چه چیزهایی نیست و همچنین بتوانند آنچه که در زندگی و در جهان رخ می‌دهد را بدون زحمت بپذیرند. خوانندگان با مطالعۀ این کتاب قادر خواهند بود در نحوۀ نگرش خود به زندگی و جهان تغییری اساسی ایجاد کنند.

خواندن کتاب راهنمای عملی زندگی شاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌های انگیزشی، موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب راهنمای عملی زندگی شاد

««بااین‌حال، چیزی که تغییر چندانی نکرده خودِ طبیعت بشر است. به همین دلیل است که آوای کلمات نوشته‌شده توسط افرادی که دو هزار سال قبل می‌زیسته‌اند هنوز هم به‌وضوح در ذهن ما طنین‌انداز است. آن مردمان گوشی‌های هوشمند و رسانه‌های اجتماعی و هواپیما و سلاح‌های اتمی نداشتند، اما تقریباً مانند امروزِ ما عشق ورزیدند، امیدوار شدند، ترسیدند، زندگی کردند و از دنیا رفتند و تا زمانی که آن واقعیت‌های بنیادین دربارهٔ بشر صادق باشند، رواقی‌گرایی یکی از قدرتمندترین ابزارهای ما برای تحمل شکست‌های اجتناب‌ناپذیر زندگی و بهره‌مندی عمیق‌تر از مواهب بسیار زندگی خواهد بود، البته درصورتی‌که فروتنی و خرد را راهنمای خود سازیم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۱۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

حجم

۴۱۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان